Antybiotyki w mięsie - cisi zabójcy.

1. Data: 2014-02-08 22:47:10

Temat: Antybiotyki w mięsie - cisi zabójcy.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/zwierzeta-s
zprycowane-antybiotykami-weterynarz-robia-to-wszyscy
-ktorych-znam,334427.html
Polecam film.

--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

2. Data: 2014-02-08 22:53:44

Temat: Re: Antybiotyki w mięsie - cisi zabójcy.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Feb 2014 22:47:10 +0100, Ikselka napisał(a):

> http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/zwierzeta-s
zprycowane-antybiotykami-weterynarz-robia-to-wszyscy
-ktorych-znam,334427.html
> Polecam film.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/nielegalne-
antybiotyki-w-miesie-to-zamach-na-nasze-zdrowie-i-zy
cie,334213.html

"Przy takiej skali zjawiska (...) to już jest zamach na nasze zdrowie, a
może nawet i życie, bo pamiętajmy, że dodawanie antybiotyków może być
niebezpieczne tak dla zwierzęcia, któremu jest podawane, jak dla człowieka,
który spożywa mięso z resztkami antybiotyku nie rozłożonego do końca, bo
nie upłynął odpowiedni czas od momentu podania go w hodowli - komentował dr
Paweł Grzesiowski, ekspert ds. szczepień z Instytutu Profilaktyki Zakażeń.

Hodowla na antybiotykach. "To jest układ mafijny. Tutaj ręka rękę myje"
- Nikomu nie...
czytaj dalej >>

Lekarz wyjaśniał, że przy dorzucaniu do paszy antybiotyku w procesie
hodowli drobiu np. w przeciągu 6 miesięcy, dochodzi do sytuacji, w której
"zmieniają się właściwości odżywcze mięsa" i "może to grozić
niekontrolowanymi działaniami ubocznymi u człowieka".
"Nieprzewidywalne następstwa"

W jego ocenie najbardziej niebezpieczne jest jednak stosowanie (w hodowli)
leków z nieznanych źródeł. - W nich mogą być substancje toksyczne. Skala
tego zjawiska wymaga natychmiastowej reakcji, bo mięso drobiowe jest
uznawane za zdrowsze, drób jedzą dzieci i wystawienie dziecka na działanie
takiego mięsa we wczesnej fazie może skutkować zmianami w jelitach, jak i
innych organach na całe życie - dodał Grzesiowski."

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/hodowla-na-
antybiotykach-to-jest-uklad-mafijny-tutaj-reka-reke-
myje,334201.html

"- Byłam w 25 gospodarstwach. Jedna osoba zachowała się tak, jak powinna
się zachować, czyli pogoniła mnie. Powiedziała, że produkuje mięso na rynek
unijny. Odesłała mnie do swojego weterynarza, więc było tak jak się to
powinno odbywać. Bo to lekarz kupuje antybiotyk, ale nie na czarnym rynku -
mówiła. Dodała, że cała reszta "kupiłaby" od niej antybiotyk (oferowała
m.in. doksycyklinę), "gdyby miała go w bagażniku"."

" To jest układ mafijny. Tutaj ręka rękę myje. Nikomu nie zależy, by coś
ujawniać. Jeżeli weterynarzowi płaci firma, a nie państwo, to system staje
na głowie - stwierdziła."

3. Data: 2014-02-17 07:59:46

Od: Yarael Poof <m...@p...usunto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W kontekście mojego ostatniego pytania o dietę dla mojej chorej wątroby,
to jakaś masakra.
Staram się jak najwięcej robić sam, łącznie z nabiałem i wędlinami (na
tyle ile miejskie warunki pozwalają), ale krowy, świni, ba, nawet kury
za bardzo nie wyhoduję...
Nawet biorąc "jaja od chłopa" czy płody rolne nie wiadomo, czym
szprycowane i sypane...

I jak tu żyć?

Maciek

4. Data: 2014-02-17 08:06:18

Od: Yarael Poof <m...@p...usunto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-17 07:59, Yarael Poof pisze:
> [...]
> za bardzo nie wyhoduję...
> Nawet biorąc "jaja od chłopa" czy płody rolne nie wiadomo, czym

Ale jako równowaga -
http://wedlinydomowe.pl/forum/topic/8268-antybiotyki
-w-miesie/

5. Data: 2014-02-17 20:27:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Feb 2014 08:06:18 +0100, Yarael Poof napisał(a):

> Ale jako równowaga -
> http://wedlinydomowe.pl/forum/topic/8268-antybiotyki
-w-miesie/

Oczywiście, na pewne rzeczy wpływu nie mam, ale warto robić, co się da aby
przynajmniej ograniczać trucie się; samodzielne robienie wędlin czy
pieczenie miesa do chleba to już jest coś, przynajmniej wiesz, ze fosforu
ani jakiegoś wstrętnego białkowego hydrolizatu nie wstrzykujesz do tego, co
jesz.

Ja osobiscie mam sporą satysfakcję, bo luty się kończy, a ja od pocz.
grudnia nie kupiłam grama "sklepowej" wędliny. Swiąteczne wędzonki z litego
miesa (szynka, schab, baleron) robię w dużej ilości, ale w małych wygodnych
kawałkach, a potem te nadmiarowe porcje zamrażam - nieparzone. Przed
użyciem rozmrażam i wtedy dopiero parzę. Kiełbas nie zamrażam, bo nie są
smaczne po rozmrożeniu, ale część uwędzonych suszę na później, a połowę lub
więcej masy miesnej przyprawionej i gotowej do nabijania w jelita - pakuję
do słoików i tyndalizuję, bo jest to świetna konserwa do chleba lub dodatek
do leczo itp. Także pasztet świateczny analogicznie - zawsze trzy duże
foremki są pieczone, a reszta masy pasztetowej (w sumie ok. 3 kg za każdym
razem) idzie w słoje. Jest co jeść na długo, a robota w sumie jedna, bo
trzykrotną pasteryzację słoi w zasadzie robię bezwysiłkowo, ot,wsadzam
słoje do wody, gotuję i wyjmuję, i tak trzy razy każdą porcję, w tej samej
wodzie nawet. Tutaj moje fajerki są niezastąpione, spróbowałabym tyle
słoików na gazie zagotować. Bez porównania większa jest wydajność cieplna
ognia z węgla (wtedy palę węglem) niż z gazu - chodzi też o wielkość
paleniska i kotła :-)
--
XL
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!
No , a już szczytem wszystkiego jest być z tego dumnym! " - Anonim

Tastes like chicken... - czym doprawić rzeczy "na parze"? :(
Ryz idealny Joli L-L
Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)
Co z rozgotowanym ryżem?