Ariston, Amica czy Liebherr, wszystko ....

1. Data: 2003-05-21 13:00:38

Temat: Ariston, Amica czy Liebherr, wszystko ....
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"... wszystko chuj". -cytat z piosenki elektrycznych gitar.

Kupilem Amice, model 4101 z zamrazarnikiem na gorze.
Bardzo glosno pracowala. Reklamowalem. Serwis przyjechal,
jedynam stwierdzeniem pana bylo "ona tak ma"
Napisalem odwolanie do Wronek. Przyszla odpowiedz "W odpowiedzi na protokol
rozbieznosci stanowisk <ciach> serwis ma racje".

Sciagnalem urzadzenie do pomiaru natezenia dzwieku, pomierzylem. Wyszlo 8
krotnie wieksze niz w dokumentacji. Tym razem przyjechal pan z Wronek
(bardzo mily i rzeczowy) posluchal przeznaczyl lodowke do wymiany.

Poczytalem grupe popytalem sprzedawcow, doplacilem przy wymianie wzialem
Liebherra. Brzydka jak noc, ale w koncu nie jest do ogladania. ma dobrze
dzialac. Przywiezli w sobote. Wlaczylem. Pracuje ladnie. Albo raczej
pracowala. Od wczoraj wieczorem kompresor pracuje tak, jakby w nim znajdowal
sie kilogram luznych nakretek. Dam jej jeszcze tydzien. Potem znow bede
musial sciagnac urzadzenie do pomiaru natezenia dzwieku, zobaczymy co
wyjdzie.

Pare watkow nizej czytam o Aristonie....

Ech... Wszystko i tak na Tajwanie robia.

pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2003-05-21 17:14:37

Temat: Re: Ariston, Amica czy Liebherr, wszystko ....
Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupilem Amice, model 4101 z zamrazarnikiem na gorze.

Mam Amice 4 rok, zamrazara na dole - zadnych zastrzezen.
Trafiles na zly egzemplarz.

pluton

1. Data: 2003-05-21 21:13:28

Od: "gosiak2" <g...@b...bezsmieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pluton_" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> Mam Amice 4 rok, zamrazara na dole - zadnych zastrzezen.
> Trafiles na zly egzemplarz.

To tak jak ja! Naprawdę nic się z nią nie dzieje. Prawie jej nie słychać,
musiałam bardzo się starać żeby usłyszeć moment włączenia. Może to teraz coś
się zepsuło w Amice, bo kilka lat temu było dobrze...

Gosia

1. Data: 2003-05-22 20:42:30

Od: "Anador" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie kilogram luznych nakretek. Dam jej jeszcze tydzien. Potem znow bede
> musial sciagnac urzadzenie do pomiaru natezenia dzwieku, zobaczymy co

A nie jest to lodówka nowa? taka w klasie A lub A+?
One sa oparte o nowy czynnik chłodzacy - r600a czyli izobutan.
Ma on znacznie mniejszą preżność par i stąd bardziej słychać rozprężanie się
gazu. A sam kompresor pracuje ciszej i nie jest w stanie zamaskować tych
dzwięków. Zreszta masz poniżej cytat z art. technicznego Danfoss'a.
Anador

While the compressors tend to be less noisy with R 600a at low cooling
capacity, partly because
of the lower working pressure levels, some other noise problems can occur on
appliances.
The larger required displacement can cause higher vibration and thus create
noise in the
appliance. The increased volume flow can give higher flow noise in
evaporators, especially
at the injection point. But even if this noise in many cases is not
increased, it can
be a problem. If compressor noise is reduced, the flow noise appears to be
the loudest part,
not covered by the compressor noise any longer, and it is an unexpected
noise, a hiss.
Additionally the higher volume flow can result in higher gas pulsations and
by that increase
flow noise or even create vibrations on appliance parts. Increased suction
line heat exchanger
length can reduce flow noise too, because it equalizes the flow and thus
stabilizes injection.

1. Data: 2003-05-23 09:45:19

Od: "Marvin" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ię
> >

> Dzwieki rozprezania slychac bylo ale to pestka. Najbardziej slychac
kompreso
> r taki metaliczny dzwiek jakby ktos lyzeczka w szklanke uderzal.

Jeśli jestes pewien ze dźwieki te wydobywają się z kompresora, a nie z np.
filtru (taka lokalna gruba rurka kilkucentymetrowa), lub miejsca wtrysku
gazu do parownika, to reklamuj na poziom hałasu.
Ew. możesz pomacać kompresor czy nie dotyka do niego coś.
Marvin

1. Data: 2003-05-23 10:54:02

Temat: Odp: Ariston, Amica czy Liebherr, wszystko ....
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-05-23 12:25:21

Temat: Re: Odp: Ariston, Amica czy Liebherr, wszystko ....
Od: d...@c...pl (Devon) szukaj wiadomości tego autora

M> Dzwieki rozprezania slychac bylo ale to pestka. Najbardziej slychac kompreso
M> r taki metaliczny dzwiek jakby ktos lyzeczka w szklanke uderzal.
Dokladnie tak jest w Aristonie, lyzeczka w szklanke....:(

--
Pozdrowienia,
Devon mailto:d...@c...pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

Szukam ekipy do płyt GK
Farba lub tapeta na glazurę..
SZAFA - CZYLI ZRÓB TO SAM
gdzie kupic stol?
jak uruchomić suszarkę w pralce Ardo WD 1000 L pomocy!