prysznicowa ścianka z luksferów

1. Data: 2003-05-21 11:30:49

Temat: prysznicowa ścianka z luksferów
Od: "pj" <jeremy5@[no-spam]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Za kilka tygodni bede stawial prysznicowa scianke z luksferow w swoim
mieszkaniu. To bedzie mojm pierwszy raz ;] W markecie budowlanym jest taki
system stawiania scianki z luksferow (NomoFix) i zastanawiam sie czy jest on
wystarczajacy dobry. Calosc montuje sie na listwach z PCV, na ktorych
wydrazone sa rowki na klej. Klei sie je specjalnym klejem (ala silikon). Czy
taka scianka nie bedzie aby mniej trwalsza i wytrzymala od scianki stawianej
tradycyjna metoda (za pomoca zaprawy) ? A moze jest jakis inny system
laczenia luksferow?
Po drugie czy sa jakies listwy wykanczajace do tego typu scianki ?
Po trzecie czy od strony prysznica uszczelniac silikonem czy jest jakis
lepszy sposob?
Jesli macie jakiekolwiek doswiadczenia w tym temacie, podzielcie sie,
prosze.

z gory dziekuje
pj

1. Data: 2003-05-21 13:24:49

Temat: Re: prysznicowa ścianka z luksferów
Od: "Kvenmadur" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli macie jakiekolwiek doswiadczenia w tym temacie, podzielcie sie,
> prosze.
Witaj,
Może nie na wszystkie Twoje pytania odpowiem ale przynajmniej podzielę się
wrażeniami użytkownika :) Mam 1 ściankę przy prysznicu z luksferów, które
zamontowane są na stalowych elementach: tam gdzie dotykają ściany łazienki
jest przymocowana wzdłuż całej ścianki stalowa rynienka, która zagiętymi
odrobinę brzegami obejmuje luksfery. Rynienki nie widać, bo klej do płytek +
grubość samych płytek na ścianie wystarczyły, żeby brzegi obejmujące
luksfery ukryć. Prostopadle do tej listwy przymocowane są stalowe druty,
które przechodzą - oczywiście niewidoczne z żadnej strony - między kazdym
poziomym rzędem luksferów. Przy wolnym końcu ścianki są ściśle zagięte w
dół, przy kazdej luksferze. Same luksfery przyklejone są silikonem, fugi
między nimi też. Wolny koniec ścianki zakończony jest również stalową
obejmującą je rynienką - nierdzewna i stanowi eleganckie wykończenie,
pasujące do baterii itp. metalowych elementów w łazience. Pod nią chowaja
się końce pozomych drutów.
Tym sposobem ściance nie stanie się nic, nawet gdyby kąpiący się pośliznął
się na mydle ;)))
Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2003-05-22 13:10:49

Od: "pj" <jeremy5@[no-spam]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki !
mam teraz niezle myślenice.. ;]

pj

1. Data: 2003-05-22 23:09:42

Od: "Grzegor" <G...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obejmującą je rynienką - nierdzewna i stanowi eleganckie wykończenie,
> pasujące do baterii itp. metalowych elementów w łazience. Pod nią chowaja

czy to własny wyrób czy jakiś system ? też chcę zrobić coś takiego i bardzo
pasują mi tenierdzewne rynienki mozna to gdzieś kupic ?
Grzegor

1. Data: 2003-05-23 09:57:09

Od: "Kvenmadur" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy to własny wyrób czy jakiś system ? też chcę zrobić coś takiego i
bardzo
> pasują mi tenierdzewne rynienki mozna to gdzieś kupic ?
Cała konstrukcja to wyrób własny :)
Tatuś pracuje 'przy nierdzewce' i dzięki niemu dom wypełnia się powoli
stołami, progami, regałami, listwami, półkami z różnych odmian stali
nierdzewnej :)))
Ale może gdzieś to robią na zamówienie?
Pozdrawiam,
Magda

Ariston, Amica czy Liebherr, wszystko ....
Szukam ekipy do płyt GK
Farba lub tapeta na glazurę..
SZAFA - CZYLI ZRÓB TO SAM
gdzie kupic stol?