SZAFA - CZYLI ZRÓB TO SAM

1. Data: 2003-05-20 18:29:34

Temat: SZAFA - CZYLI ZRÓB TO SAM
Od: "Fiance" <marek.wojcik@USUN_TO.wsl.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawziąłem się i będę robił sobie szafę - taką pod sufit, z przesuwanymi
drzwiami.
W związku z tym mam prośbę. Podzielcie się swoimi doświadczeniami z tego
typu szafami, może ktoś z Was już coś takiego zrobił.
Na co zwrócić uwagę, czy można samemu zrobić drzwi, jakich materiałów
użyć... czyli, jeśli coś wiecie o takich szafach (najlepiej z własnego
doświadczenia nabytego podczas "produkcji" takiego cuda) - opowiedzcie mi o
tym.

Z poważaniem
Fiance

1. Data: 2003-05-21 07:20:55

Temat: Re: SZAFA - CZYLI ZRÓB TO SAM
Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fiance" <marek.wojcik@USUN_TO.wsl.edu.pl> wrote in message
> [...]
> użyć... czyli, jeśli coś wiecie o takich szafach (najlepiej z własnego
> doświadczenia nabytego podczas "produkcji" takiego cuda) - opowiedzcie mi

Drzwi akurat kupiłem gotowe, bo chciałem z lustrem.
Ale wnętrze to bułka z masłem.
Dobry rysunek, potem przymiar, ołówek i wiertarka.
Zacząłem od zwymiarowania wszystkich elementów.
Pamiętaj, aby półki, były parę milimetrów krótsze niż boki, bo jak nie
skręcisz precyzyjnie, to ci będą wystawać.
Górną, środkową i dolną półkę skręcałem razem z bokami, reszta wkładana.

1. Data: 2003-05-21 11:07:39

Od: "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p...@g...pl"
> "Fiance" <marek.wojcik@USUN_TO.wsl.edu.pl> wrote in message
> >
> Drzwi akurat kupiłem gotowe, bo chciałem z lustrem.

Ja porozmawiałem z pobliskim szklarzem - umówiliśmy się, że gdy będę już
miał przygotowaną płytę drzwiową, to mam mu ją zawieźć - on ją przyklei i mi
bezpiecznie przywiezie. Wyjdzie prawdopodobnie o wiele taniej niż w markecie
:)

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2003-05-21 12:41:38

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> do pracy bardzo sie przydaje piwo w lodowce

No panie kolego!
Piszesz o podstawowej rzeczy niezbednej przy tego typu pracach jakby bez
tego sie obejśc wogóle dało. Bez piwa takich robót sie nawet nie zaczyna!

;-)))

J.

1. Data: 2003-05-21 13:22:11

Temat: Odp: SZAFA - CZYLI ZRÓB TO SAM
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Problemy bedziesz mial jak okaze sie ze sciany masz krzywe.

Pionujesz bok szafy, na dole jest przy scianie na gorze 3 cm odstepu.
I tak w kolko. Bawilem sie z tym bardzo dlugo.

Kilka uwag. Jesli robisz z drzwiami wiszacymi musisz bardzo dobrze
wypoziomowac gorna (nosna) szyne. Jesli z drzwiami jezdzacymi na dole,
idealne poziomowanie gornej szyny mozesz sobie darowac, system ktory ja
instalowalem spokojnie niweluje niedokladnosci do 1cm na metr dlugosci szafy
(a moze i wiecej).

Przy wysokich szafach uwazaj na boki szafy. Ja boki robilem z laminowanej
plyty wiorowej, przy wysokosci 2,7m juz nie sa sztywne. Sa eleastyczne.
Kazda niedokladnosc w zamocowaniu polek ktore montujesz na stale powoduje
wybrzuszenie bokow.

Ja rowniez montowalem w drzwiach lustra. Przy odpowiednich profilach nie
stanowi zadnego problemu - mozesz je zrobic sam.

Moze troche chaotycznie, ale moze cos sie przyda.

pozdrowienia
Marcin
ps
do pracy bardzo sie przydaje piwo w lodowce

1. Data: 2003-05-21 17:53:45

Od: "Rem" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego sie obejśc wogóle dało. Bez piwa takich robót sie nawet nie zaczyna!

a pozniej sie dziwicie ze wam sciany odstaja od pionu o 3 cm :)))))

Pozdrawiam
Rem

1. Data: 2003-05-21 20:00:08

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rem" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> a pozniej sie dziwicie ze wam sciany odstaja od pionu o 3 cm :)))))

Ty wiesz, jak one by odstawały, gdyby nie to piwo? ;-)
O ile by wtedy wogóle dały rade powstać?...

J.

1. Data: 2003-05-22 06:46:19

Od: "Fiance" <marek.wojcik@USUN_TO.wsl.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Rem" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ty wiesz, jak one by odstawały, gdyby nie to piwo? ;-)
> O ile by wtedy wogóle dały rade powstać?...
>
> J.

Ja o szafie, a oni o piwie........

1. Data: 2003-05-22 07:17:50

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiance napisał(a):

> Ja o szafie, a oni o piwie........

Na tej i innych grupach to zasadniczo normalne :)

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-05-22 09:23:23

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiance" <marek.wojcik@USUN_TO.wsl.edu.pl> napisał w wiadomości

> Ja o szafie, a oni o piwie........

O przepraszam, piwo było w temacie szafy ;-)

J.

gdzie kupic stol?
jak uruchomić suszarkę w pralce Ardo WD 1000 L pomocy!
Jaka pralke kupic?
Lozko - inaczej czyli jak wykorzystac 36m
Jakie jest zużycie fugi?