Autorski przepis na rosół

1. Data: 2012-04-13 18:06:06

Temat: Autorski przepis na rosół
Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie na jutro zadanie , zrobić dobry rosół, jestem trochę w tym
temacie obcykany , ale szukam autorskiego przepisu ...

2. Data: 2012-04-13 18:19:09

Temat: Re: Autorski przepis na rosół
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-13 20:06, jerzy.n pisze:
> Mam takie na jutro zadanie , zrobić dobry rosół, jestem trochę w tym
> temacie obcykany , ale szukam autorskiego przepisu ...

A konkretnie to jaki autor Cię interesuje?

Ewa

3. Data: 2012-04-13 18:23:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Apr 2012 20:06:06 +0200, jerzy.n napisał(a):

> Mam takie na jutro zadanie , zrobić dobry rosół, jestem trochę w tym
> temacie obcykany , ale szukam autorskiego przepisu ...

Duuuużżżoooo (tj. pół garnka) dobrej wołowiny (szponder, pręga, antrykot),
marchew (sporo), cebula przyprażona na sucho, pietruszka, por, sól, pieprz,
lubczyk, woda do pełna.
Wszystko oprócz pieprzu i lubczyku zagotować na intensywnym ogniu,
zmniejszyć płomień na minimum, odszumować płyn, przykryć garnek, gotować
"pyrkający" rosół 4 godziny, uzupełniając ubytek wody WRZĄTKIEM z czajnika.
10 minut przed zakończeniem gotowania dodać lubczyk i pieprz.
--

XL wiosenna

4. Data: 2012-04-13 18:34:24

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-04-13 20:06, niebożę jerzy.n wylazło do ludzi i marudzi:
> Mam takie na jutro zadanie , zrobić dobry rosół, jestem trochę w tym
> temacie obcykany , ale szukam autorskiego przepisu ...

Trzeba by zacząć od tego: dobrą kurę złapać.
Ale czy Ty to potrafisz?

qr.a
--
nieustająco na wolności

5. Data: 2012-04-13 18:38:42

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czajnika.
> 10 minut przed zakończeniem gotowania dodać lubczyk i pieprz.

A gdzie kura i jak Ty masz na imię ?

6. Data: 2012-04-13 18:40:20

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A konkretnie to jaki autor Cię interesuje?

Autor to później :-)) przepisu jakiegos autorskiego szukam aby popisać sie
przed rodzina ...

7. Data: 2012-04-13 18:43:18

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-04-13 20:23, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> Duuuużżżoooo (tj. pół garnka) dobrej wołowiny (szponder, pręga, antrykot),

A moi na wołowinie to już bleeee

> marchew (sporo), cebula przyprażona na sucho, pietruszka, por, sól, pieprz,

Marchwi tyle, co pietruszki i selera. Przypalana cebula bezwarunkowo.

> lubczyk, woda do pełna.

Lubczyka nie potrzebujemy. A wody tyle, by przykryła mięcho plus 2-3 cm.

> Wszystko oprócz pieprzu i lubczyku zagotować na intensywnym ogniu,
> zmniejszyć płomień na minimum, odszumować płyn, przykryć garnek, gotować
> "pyrkający" rosół 4 godziny, uzupełniając ubytek wody WRZĄTKIEM z czajnika.

Najpierw popyrkać woła, wół się musi popyrkać zanim się wciepie warzywa.
Jakoś po godzinie tę włoszczyznę można wrzucić. I niech się dalej pyrya.
musi na bardzo małym ogniu, żeby bąble nie szły w garze.
I nie dopełniać wodą, póki się nie uwarzy (ludowy przesąd, ale
sprawdziłam - działa).

> 10 minut przed zakończeniem gotowania dodać lubczyk i pieprz.

Pieprz daję na początku, w ziarnach całych, plus ziele angielskie. Potem
już nie trzeba.

Ale i tak każdy ma swój rosół. Taki z domu rodzinnego, czasem plus.

qr.a

8. Data: 2012-04-13 19:03:01

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2012-04-13 20:06, niebożę jerzy.n wylazło do ludzi i marudzi:
>
> Trzeba by zacząć od tego: dobrą kurę złapać.
> Ale czy Ty to potrafisz?
Prowokujesz, ale ja od łapania jestem słynny, nie kombinuj :-)) jak chcesz
mi rosól gotowac to sie objaw na priva ...

9. Data: 2012-04-13 19:07:26

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-04-13 21:03, niebożę jerzy.n wylazło do ludzi i marudzi:

> Prowokujesz, ale ja od łapania jestem słynny, nie kombinuj :-)) jak
> chcesz mi rosól gotowac to sie objaw na priva ...

Privatnie gotuję rosół qrzy zaawansowanym.

qr,a

10. Data: 2012-04-13 19:18:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Apr 2012 20:38:42 +0200, jerzy.n napisał(a):

> A gdzie kura i jak Ty masz na imię ?

Kura do czego? Do wołowego rosołu??? - profanacja.
--

XL wiosenna

Przepis za zupę cebulową
Kamionka z Bochni - forma na babę.
AD: ~~** Enjoy Our New FREEBIES & embroidery designs for F.REE !! **~~
Stolnica silikonowa
Jugurt - "napój turecki"- czy tylko mi zaszkodził?