Re: Autorski przepis na rosół

From: Qrczak <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Autorski przepis na rosół
Date: Fri, 13 Apr 2012 20:43:18 +0200

Dnia 2012-04-13 20:23, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> Duuuużżżoooo (tj. pół garnka) dobrej wołowiny (szponder, pręga, antrykot),

A moi na wołowinie to już bleeee

> marchew (sporo), cebula przyprażona na sucho, pietruszka, por, sól, pieprz,

Marchwi tyle, co pietruszki i selera. Przypalana cebula bezwarunkowo.

> lubczyk, woda do pełna.

Lubczyka nie potrzebujemy. A wody tyle, by przykryła mięcho plus 2-3 cm.

> Wszystko oprócz pieprzu i lubczyku zagotować na intensywnym ogniu,
> zmniejszyć płomień na minimum, odszumować płyn, przykryć garnek, gotować
> "pyrkający" rosół 4 godziny, uzupełniając ubytek wody WRZĄTKIEM z czajnika.

Najpierw popyrkać woła, wół się musi popyrkać zanim się wciepie warzywa.
Jakoś po godzinie tę włoszczyznę można wrzucić. I niech się dalej pyrya.
musi na bardzo małym ogniu, żeby bąble nie szły w garze.
I nie dopełniać wodą, póki się nie uwarzy (ludowy przesąd, ale
sprawdziłam - działa).

> 10 minut przed zakończeniem gotowania dodać lubczyk i pieprz.

Pieprz daję na początku, w ziarnach całych, plus ziele angielskie. Potem
już nie trzeba.

Ale i tak każdy ma swój rosół. Taki z domu rodzinnego, czasem plus.

qr.a