Kamionka z Bochni - forma na babę.

1. Data: 2012-04-10 17:07:34

Temat: Kamionka z Bochni - forma na babę.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lata temu dostałam "w spadku" po cioci dokładnie taką oto formę kamionkową
(Bochnia):
http://allegro.pl/listing.php/search?string=forma+bo
chnia&category=26019&country=1
Dopiero w tym roku upiekłam w niej pierwszy raz babę, z wielka obawą i w
ogóle.
Efekt? - totalny zachwyt! Baba pięknie upieczona i równo(miernie)
przyrumieniona na całej bocznej powierzchni, w formie także wspaniale
wcześniej wyrastała (pod przykryciem) i wspaniale z niej wyszła, bez
żadnego przywierania, oczywiście forma wcześniej posmarowana tłuszczem i
wysypana mąką.

No i teraz poszukuję takiej formy (jak w linku), tyle że większej. No
dobrze, to już przyznam się: miałam od cioci dwie, tzn taką jak ta z linka
wyżej oraz większą - i ta większa na skutek mojego lekceważącego
traktowania rąbnęła na terakotę w kuchni i rozbiła się.
A teraz odczuwam tę stratę boleśnie.
Widział kto gdzieś taką dużą do kupienia?

PS. Baby, namawiam, kupujcie te formy na baby w Allegro, bo niedługo będą
nie do dostania. Ja na pewno jedną identyczną też kupię, żeby były dwie,
dla córek.

PS. Aukcje nie moje, nie sprzedaję niczego!
--

XL wiosenna

2. Data: 2012-04-10 20:24:42

Temat: Re: Kamionka z Bochni - forma na babę.
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chnia&category=26019&country=1
> Dopiero w tym roku upiekłam w niej pierwszy raz babę, z wielka obawą i w
Jeszcze niedawno takie formy bez problemu można było dostać na Sutorisie w
Bochni tzn na targu we wtorek i piątek. Pochodziły z Kamionki czyli Fabryki
Naczyń Kamionkowych zlikwidowanej gdzieś koło 1995?. Z paru przyczep
rozbitych czerepów zrobiłem warstwę wyrównawczą pod mój pierwszy dom pod
Bochnią na początku lat 70-tych.
pozdr
Stefan

3. Data: 2012-04-11 05:57:29

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-10 19:07, Ikselka pisze:

> PS. Baby, namawiam, kupujcie te formy na baby w Allegro, bo niedługo będą
> nie do dostania. Ja na pewno jedną identyczną też kupię, żeby były dwie,
> dla córek.

Niekoniecznie nie do dostania, formy kamionkowe i inne tradycyjne
naczynia produkują współcześnie rozmaite firmy, np. Le Creuset.
Natomiast faktycznie formy kamionkowe te bocheńskie i inne są dobre do
pieczenia, bo dłużej trzymają ciepło od cienkich metalowych, ale
sądziłam, że to oczywiste dla co bardziej doświadczonych kucharek ;)
Można też piec w zwykłych doniczkach glinianych, niepolewanych, nowych,
wcześniej namoczonych, tylko trzeba je wyłożyć papierem do pieczenia,
wychodzą całkiem zgrabne chlebki czy babki, piecze się tak dobrze, jak w
kamionce.
--
B.

4. Data: 2012-04-11 22:48:26

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla córek.
>
> PS. Aukcje nie moje, nie sprzedaję niczego!

Zobacz koszty przesyłki. Nie opłaca się.
Widziałam kiedyś w jakichś supermarketach. Teraz jakoś na te baby nie
zwracałam uwagi.

--
animka

5. Data: 2012-04-15 17:29:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 00:48, Animka <t...@w...pl> wrote:

> Zobacz koszty przesyłki. Nie opłaca się.
> Widziałam kiedyś w jakichś supermarketach. Teraz jakoś na te baby nie
> zwracałam uwagi.

Póki co skusiłam się na większą, szklaną:
http://www.sabipol.pl/sklep/index.php?route=product/
product&product_id=222
Będę szukać dużej kamionkowej też.

6. Data: 2012-04-15 19:55:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Kwi, 07:57, Bbjk <b...@q...pl> wrote:

> Natomiast faktycznie formy kamionkowe te bocheńskie i inne są dobre do
> pieczenia, bo dłużej trzymają ciepło od cienkich metalowych, ale
> sądziłam, że to oczywiste dla co bardziej doświadczonych kucharek ;)

To o trzymaniu ciepła "oczywiście jest oczywiste", jednak duży ciężar
w połączeniu z temperaturą dla rąk nawet najbardziej doświadczonej
kucharki jest cokolwiek groźny, dlatego do tej pory nie wyrywałam się
do pieczenia w takiej formie.

> [...]
> wcześniej namoczonych, tylko trzeba je wyłożyć papierem do pieczenia,
> wychodzą całkiem zgrabne chlebki czy babki, piecze się tak dobrze, jak w

Na chleb to sobie kupię garnek rzymski. Doniczki gliniane mają raczej
nieciekawe kształty.

7. Data: 2012-04-15 22:08:19

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-15 21:55, Ikselka pisze:

> [...]
> w połączeniu z temperaturą dla rąk nawet najbardziej doświadczonej
> kucharki jest cokolwiek groźny, dlatego do tej pory nie wyrywałam się

Nie masz jeszcze termoodpornych rękawic/łapek z silikonu???

8. Data: 2012-04-15 22:22:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 00:08, Aicha <b...@t...ja> wrote:

> Nie masz jeszcze termoodpornych rękawic/łapek z silikonu???

To one likwidują ciążenie powszechne?

9. Data: 2012-04-16 07:00:10

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Kwi, 21:55, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Na chleb to sobie kupię garnek rzymski. Doniczki gliniane mają raczej
> nieciekawe kształty.

Czy ja wiem? Fajne chlebki wychodzą, i to całkiem tradycyjne ;-)

http://images49.fotosik.pl/1459/cfa2988b1a4bf72egen.
jpg

Ponoć zamiast rzymskiego garnka można upiec chleb w naczyniu
żaroodpornym. Chyba się zdecyduję i spróbuję, bo nie mam odwagi
zaryzykować pieczenia /a dokładniej - wrzucania ciasta chlebowego do
nagrzanego naczynia/ w żeliwnym, polewanym garnku ;-)

Ania

10. Data: 2012-04-16 07:01:58

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 00:08, Aicha <b...@t...ja> wrote:

> Nie masz jeszcze termoodpornych rękawic/łapek z silikonu???

Do takich zadań tego typu rękawice są chyba lepsze:

http://www.countryloversstore.com/acatalog/M_OvenGlo
ve_Check_Rose.jpg

Ania

AD: ~~** Enjoy Our New FREEBIES & embroidery designs for F.REE !! **~~
Stolnica silikonowa
Jugurt - "napój turecki"- czy tylko mi zaszkodził?
mięso zjadło aluminium
mięso z markietu - 'sztywne'