Bez jaj - ale z maslanka!

1. Data: 2003-03-14 18:01:13

Temat: Bez jaj - ale z maslanka!
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Zainspirowana watkiem o perelkach postanowilam upiec murzyna bez jaj wg
Castle. W tym celu poszlam do MiniMala kupic kefir oraz przyprawe do
piernikow. Przy okazji zrobilam wieksze zakupy. W domu okazalo sie, ze
zapomnialam kefiru, ale udalo mi sie pamietac o przyprawie. No coz,
konsekwentnie poszlam drugi raz do sklepu, mimo ziabu (ziombu), wiatru i w
ogole niewiosennej pogody. Dobrze, nie bede przesadzac, do sklepu mam 2 minuty
drogi :). Postanowilam zrobic od razu z poltorej porcji, bo keksowke mam
duuuuza. Wszysko ladnie wymieszalam, posmakowalam - ciasto ma lekko kwaskowaty
smak, troche szczypie w jezyk, ale smaczne. Zajrzalam na wszelki wypadek
jeszcze raz do przepisu, czy nie zapomnialam czegos i zorientowalam sie, ze to
co dodalam do ciasta, to maslanka...
I jak myslicie - wyjdzie? Teraz siedzi sobie ten murzyn w piekarniku i nabiera
ksztaltow... Duzo bakalii dalam i szkoda byloby, gdyby sie nie udal...

3majcie kciuki!
AniaR

1. Data: 2003-03-14 18:15:30

Temat: Re: Bez jaj - ale z maslanka!
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie!
> Zainspirowana watkiem o perelkach postanowilam upiec murzyna bez jaj wg
> Castle.

Acha, jeszcze link do przepisu podaje:
http://minilien.com/?vGOsqSThsl

(nadal sie piecze i rosnie)

AniaR

1. Data: 2003-03-14 18:29:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar 2003 19:15:30 +0100, a...@p...onet.pl wrote:

>Acha, jeszcze link do przepisu podaje:
>http://minilien.com/?vGOsqSThsl
>
>(nadal sie piecze i rosnie)
>
>AniaR

koniecznie zapodaj jak wyszlo. maslanke to tu mamy sztucznei
pedzona, niezla w smaku...moze sie rozpedze i zorbie tez...chce
murzyna bez jaj!

pierzu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-14 20:32:24

Od: "Znajoma" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Acha, jeszcze link do przepisu podaje:
> http://minilien.com/?vGOsqSThsl
>
> (nadal sie piecze i rosnie)
>
> AniaR

Gdzies slyszalam i to mi sie sprawdzilo ,ze placki z jablkami na maslance
"siadaja" po sciagnieciu z patelni a po kefirze nie ... ale to nie musi miec
przelozenia na Twoje ciasto i zeby nie mialo trzymam kciuki ;)

pozdrawiam - Beata :)

1. Data: 2003-03-14 21:24:19

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Gdzies slyszalam i to mi sie sprawdzilo ,ze placki z jablkami na maslance
> "siadaja" po sciagnieciu z patelni a po kefirze nie ... ale to nie musi miec
> przelozenia na Twoje ciasto i zeby nie mialo trzymam kciuki ;)

No i niestety u mnie tez sie sprawdzilo... Z ciastem stalo sie cos dziwnego,
poprostu sie nie upieklo. Siedzialo godzine w 200 stopniach, nawet troche
uroslo. Wylaczylam piekarnik, nie sprawdzilam patyczkiem bo dziecko bardzo
zniecierpliwione domagalo sie jesc i spac. Po pewnym czasie wyjelam je z
blachy - jakos dziwnie siadlo. Po chwili cienka skorupka ciasta pekla i z
wnetrza wylalo sie surowe ciasto... Pelne pysznych bakalii... i moich
ulubionych migdalow... :( Nastroj bardzo mi sie popsul, to ciasto mielismy
jutro zabrac ze soba do rodziny. No i bede bez ciasta, bo wene calkiem mi juz
odebralo.
Maz przyszedl i poprawil mi troche humor, a teraz pije sobie Reddsa i juz mi
znacznie lepiej.
Krysiu! Wystrzegaj sie maslanki!
Ciekawe - czy gdybym piekla to przez 3 godziny, to by sie upieklo. Pare
centymetrow z obu koncow bylo upieczone - i calkiem smaczne - a dalej to juz
ta surowa breja.
To moja jak dotychczas najwieksza porazka kulinarna. Ale sobie powtarzam, ze
to jak spasc z konia :)

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-03-14 21:38:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>blachy - jakos dziwnie siadlo. Po chwili cienka skorupka ciasta pekla i z
>wnetrza wylalo sie surowe ciasto... Pelne pysznych bakalii... i moich

ja to juz rozne dziwnie niedorbione rzeczy ratowalam (ha!)
wepchneiciem na pare minut do mikrofali. Nikt nie zauwazyl ;))))

>Krysiu! Wystrzegaj sie maslanki!

Bede!

>Ciekawe - czy gdybym piekla to przez 3 godziny, to by sie upieklo. Pare
>centymetrow z obu koncow bylo upieczone - i calkiem smaczne - a dalej to juz
>ta surowa breja.

czyli tak na oko brakowalo mu jeszcze z 15 minut... na nieco
mniejszym zarze (!!!)

>To moja jak dotychczas najwieksza porazka kulinarna. Ale sobie powtarzam, ze
>to jak spasc z konia :)
>
>Pozdrawiam,
>Ania

to byl bezjajeczny muszyn jednoblachowy czy wieloblachowy?
trumienny czy kwadratowy?
Ja twoja pychotke robie w malych glebokich okraglych blaszkach.
ostatnim razem czas uplynal, ciasto sie zrobilo wlasciwego koloru
i powloki takoz, wsadzilam patyczek (czyt: noz) i...gie, noz
wyszedl z surowym ciastem...a ja juz wylaczylam poiekarnik. wiec
go wlaczylam, dogazpowalam wlasnie z 10 minut (dwie blaszki
nieiwlelkie) i bylo po tem od razu W SAM RAZ....
Pierzu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-14 22:12:40

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To moja jak dotychczas najwieksza porazka kulinarna. Ale sobie powtarzam,
ze
> to jak spasc z konia :)

Ania, nic się nie martw. Mnie wychodzi średnio 1 ciasto na 3 , które staram
się upiec. Pominąwszy fakt, że mnie szlag trafia za zmarnowane składniki, to
jest fajnie, nawet rodzina robi zakłady, czy mi się uda, czy nie :-) Jest
więcej emocji, niż w totolotku!
Dorota

1. Data: 2003-03-14 22:14:36

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...chce
> murzyna bez jaj!
>
> pierzu
> K.T. - starannie opakowana

Rany, dziewczyny, czy wy nie przesadzacie? ;-))) Inwalide robic z
murzyna....

Dorota

1. Data: 2003-03-14 22:24:28

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Dorota***" <d...@o...pl>

> ...chce

> Rany, dziewczyny, czy wy nie przesadzacie? ;-))) Inwalide robic z
> murzyna....
> Dorota

No, dzisiaj to nic innego, ino chichrac sie trzeba :-)))))))))))))))))))
Barbara

---

1. Data: 2003-03-15 07:55:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Mar 2003 23:14:36 +0100, "Dorota***" <d...@o...pl>
wrote:

>...chce

>Rany, dziewczyny, czy wy nie przesadzacie? ;-))) Inwalide robic z
>murzyna....
>
>Dorota

on juz taki z natury, ale ponoc niczego sobie....no, oczywiscie,
jak kto dopiecze to tak, hrehehre, nie martw sie Ania ;))))))

Pierzu

p.s. ja kiedys dla brata chcialam niespodzianke zrobic - tez
jakies ciasto z dzemem, to to dopiero wyszlo piekne...bardzo
mloda wtedy bylam - do tego stopnia mloda, ze uznalam, ze jak
sie zwiekszzy gaz, to sie szybciej UPIECZE. no i rzeczywiscie -
na wierzchu bylo spalone, pod skorupa - jak wulkan - zialo goraca
lawa dzemowa - zamiast pokroic, mozna to bylo....wylac
K.T. - starannie opakowana

Zupa śledziowa.. ?
canelloni
Pomocy !