Białka

41. Data: 2016-10-15 01:13:59

Temat: Re: Białka
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-12 o 00:07, Ikselka pisze:

> http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/fd3cd9a528cfbe2c
Aha!

--
animka

42. Data: 2016-10-15 01:18:14

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-12 o 00:17, Ikselka pisze:
> Lepiej tu:
> http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd3cd9a528cfbe2c
Ten drugi to jak torcik :-)

--
animka

43. Data: 2016-10-15 10:42:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> Ten drugi to jak torcik :-)

Kształt walca, takie formy mam. Teraz, kiedy wiem już, że mi się udają
sery, kupię klasyczną formę do goudy, z wypukłym dołem i górą. Do manchego
zresztą też kupię, cylindryczne, ze specjalnie wytłoczonym wzorkiem jakby
odciśniętego sznureczka na całej powierzchni. Wszystkie one są dość drogie,
a kupić do każdego rodzaju sera po dwie by mi trzeba. To sporo kasy. Tak
więc do pierwszych prób mam zwykłe, najtańsze formy, ale smak prawdziwego
sera jest najważniejszy dla mnie i po skosztowaniu mogę stwierdzić, że (tak
jak przypuszczałam) nie ma on NICZEGO wspólnego z serami ze sklepu.
Konsystencja też zupełnie inna - prawdziwy ser to nie jest błyszcząca,
elastyczna gnąca się we wszystkie strony masa. Oczywiście mowa o serach
twardych. Na temat sera brie ze sklepu mam niezłą opinię obecnie, mój
wyszedł świetny, ale "sklepowe" oceniam też dobrze. Trza być obiektywnym.

--
XL

44. Data: 2016-10-15 20:34:44

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-15 o 10:42, Ikselka pisze:

> [...]
> twardych. Na temat sera brie ze sklepu mam niezłą opinię obecnie, mój
> wyszedł świetny, ale "sklepowe" oceniam też dobrze. Trza być obiektywnym.

Z tego co czytałam w paru artykułach to sprzedają nam oszukane sery - z
łoju.
Ja się nie znam co prawda, ale po serze żółtym strasznie mi wychodziły
włosy. Przestałam toto jeść, było coraz lepiej. Zjem, znowu wyłażą. To
znaczy już nie kupuję i nie jem ze 3 m-ce.

--
animka

45. Data: 2016-10-15 23:57:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> [...]
> włosy. Przestałam toto jeść, było coraz lepiej. Zjem, znowu wyłażą. To
> znaczy już nie kupuję i nie jem ze 3 m-ce.

Akurat łój nie jest wcale zły - gdyby tam rzeczywiście się znajdował. Ale
tam jest wszystko inne - tylko nie mleko.

--
XL

46. Data: 2016-10-16 00:10:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> tam jest wszystko inne - tylko nie mleko.

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/zolty-ser-grozy
-nie-robia-go-z-mleka-oni-go-robia-z/9nkp9w0

--
XL

47. Data: 2016-10-16 21:44:32

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-16 o 00:10, Ikselka pisze:
> http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/zolty-ser-grozy
-nie-robia-go-z-mleka-oni-go-robia-z/9nkp9w0

Tak.
Dzięki za przypomnienie.

--
animka

48. Data: 2016-10-17 18:28:02

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-10-16 21:44, obywatel Animka uprzejmie donosi:
-nie-robia-go-z-mleka-oni-go-robia-z/9nkp9w0

> Tak.
> Dzięki za przypomnienie.

Noooo, jak ktoś kupuje "ser" (obecnie już chyba obowiązkowo podpisany,
że jest produktem leżącym koło serów) za 9,99, to nie należy oczekiwać,
że będzie serem.
I to wiadome było nawet przed rokiem 2012.

49. Data: 2016-10-17 20:49:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Oct 2016 18:28:02 +0200, Qrczak napisał(a):

> [...]
> że będzie serem.
> I to wiadome było nawet przed rokiem 2012.

A ktonkupuje po 9 zł? Bialy ser kupuję u pani Baby i to JEST ser, a z
twardych serów kupuję TYLKO Manchego - po 90 i więcej za kg. I to też JEST
ser. Ale obecnie wolę robić go sama, bo i taniej, i lepiej. I na bieżąco. I
do woli.

50. Data: 2016-10-17 21:04:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Oct 2016 20:49:23 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> ser. Ale obecnie wolę robić go sama, bo i taniej, i lepiej. I na bieżąco. I

A mleko na kolejną goudę chłodzi się na tarasie - na rano będzie gotowe do
zaszczepienia bakteriami.

Bez czarny - obróbka termiczna
Wreszcie odkryłam sposób na buraczki!
Gołąbki w rzymskiej sałacie