Gołąbki w rzymskiej sałacie

1. Data: 2016-09-18 18:47:51

Temat: Gołąbki w rzymskiej sałacie
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś próbował takich a' la gołąbków i może potwierdzić, że dobre?
Może jakieś uwagi produkcyjne?

Trafiłam na taki przepis i planuję przetestować (po drobnej modyfikacji
- bez smażenia):

http://dancia.bloog.pl/id,331161202,title,Golabki-rz
ymskie-czyli-kotleciki-mielone-zawiniete-w-salate-rz
ymska,index.html?smoybbtticaid=617c0a

Ewa

2. Data: 2016-09-18 23:27:04

Temat: Re: Gołąbki w rzymskiej sałacie
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> - bez smażenia):
>
> http://dancia.bloog.pl/id,331161202,title,Golabki-rz
ymskie-czyli-kotleciki-mielone-zawiniete-w-salate-rz

Pieron wie, czy jadłem. Zresztą mniejsza o to. Mięso mielone może być dobre,
lub niedobre -- są takie dwa rodzaje. Sałata rzymska zawsze jest dobra. Chyba
że rozgotowana, wtedy niedobra. Uwagę produkcyjną mam więc tylko jedną, by
dobre mięso zawinąć w liść, po czym tak go traktować, by zieloności swej nie
stracił. W ciemno mogę potwierdzić, że warto było.

Jarek

--
Chcąc plunąć na tę przyjaźń i wnet szabli dostać;
Ale Ewa, zważając mój wzrok i mą postać,

3. Data: 2016-09-19 14:04:59

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Gołąbki w rzymskiej sałacie

Czy dobre, to trudno pszewidzieć, ale na pewno będzie duo łatwiej zawijać.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2016-09-19 22:31:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobre mięso zawinąć w liść, po czym tak go traktować, by zieloności swej nie
> stracił. W ciemno mogę potwierdzić, że warto było.

Tak sobie warto. Liść wprawdzie zieloności nie stracił, tylko ściemniał
nieco, mięso było dobre. Ale to i tak nie to samo co gołąbki z młodej
kapusty...

Ewa

5. Data: 2016-09-19 22:31:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.09.2016 o 14:04, Stokrotka pisze:

> Czy dobre, to trudno pszewidzieć, ale na pewno będzie duo łatwiej
> zawijać.

Nie za bardzo było łatwiej, bo liście mniejsze.

Ewa

6. Data: 2016-09-19 23:02:50

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 22:31 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Nie za bardzo było łatwiej, bo liście mniejsze.

Nie ma co narzekać, są jeszcze bardziej ekstremalne gołąbki:

http://beszamel.se.pl/dania-glowne-miesne/greckie-go
labki-w-lisciach-winogron,7997/
http://www.chilliczosnekioliwa.pl/2015/01/libanskie-
golabki-w-lisciach-winogron.html#
http://kuchnia.ugotuj.to/szukaj/kuchnia/go%C5%82%C4%
85bki+po+turecku

Przymierzałem się do nich kilkakrotnie, ale u mnie zwykle zwycięża
lenistwo.
:)

Przy okazji...
Niektóre dzieci (ja, dawno temu) nie cierpią tej nieszczęsnej kapusty z
gołąbków. Zwyczajnie zjadają samo nadzienie, odkładając zdrową kapustę do
wyrzucenia.
Sprytne mamy takim sieciom podają tzw. "niedorobione gołąbki" (pewnie
gdzieś to nazwano, nie szukałem). Kapusta w kawałkach jest dodawana do
farszu i podawana jako całość. Mam opory, by nazwać to rodzajem risotto,
czy ryżu z dodatkami. Bo to jednak mają być gołąbki, tyle że kapusty nie
da się nie zjeść :)

--
Trefniś

7. Data: 2016-09-19 23:09:31

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
>
> Tak sobie warto. Liść wprawdzie zieloności nie stracił, tylko ściemniał
> nieco, mięso było dobre. Ale to i tak nie to samo co gołąbki z młodej

Teraz mnie olśniło i uświadomiłem sobie, że liczne gołąbkowate potrawy,
znane w wielu kuchniach świata, podzielić można na dwa rodzaje. Te, w
których liść traktowany jest głównie jako opakowanie nadajce kszałt temu,
co w środku. Jak choćby zawijanie w liść winorośli, praktykowane w Grecji.
Taki tam z niego składnik dania, jak nie przynierzając kiszka barania
w kiełbasie. I ten drugi rodzaj reprezentowany przez gółąbki *z* kapusty,
niech będzie, że młodej. Grupa to elitarna, bo inne przykłady trudno mi
sobie przypomnieć. Więc warto było. Dla tej wiedzy warto.

Jarek

--
Stał dwór szlachecki, z drzewa, lecz podmurowany;
Świeciły się z daleka pobielane ściany,

8. Data: 2016-09-19 23:12:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Nie za bardzo było łatwiej, bo liście mniejsze.

Trzeba było z brukselki robić! I to też wyróżnia nasze
gołąbki wśród gołąbków nienaszych -- wielkie są, niczym
gęś tuczona.

--
Jarek

9. Data: 2016-09-19 23:12:58

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-19 o 23:02, Trefniś pisze:

> Nie ma co narzekać, są jeszcze bardziej ekstremalne gołąbki:

> [...]
ech, dolmy faszerowane młodą jagnięciną, maczane w piekielnym sosie (?)
i zapijane domowym winkiem ... :) Kalambaka rulez!!!
pozdr
Stefan

10. Data: 2016-09-20 15:28:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.09.2016 o 23:02, Trefniś pisze:

> Nie ma co narzekać, są jeszcze bardziej ekstremalne gołąbki:

> [...]

Znana sprawa. Ale te liście winogron to takie sobie są.

> Sprytne mamy takim sieciom podają tzw. "niedorobione gołąbki" (pewnie
> gdzieś to nazwano, nie szukałem).

Leniwe gołąbki, chyba na podobieństwo leniwych pierogów. Albo gołąbki
leniwej gospodyni. Jak zauważyłam, dają to w szkolnych i przedszkolnych
stołówkach, pewnie to jakiś produkt cateringowy. Co poniektóre dzieci
jeszcze bardziej nie chcą tego jeść niż tych rozwiniętych z liści.

Ewa

Bayer kupił Monsanto
cywilizację
Margaryny zakazane, ale nie w Polsce niestety.
Cukinia
Bakłażan - letnia miłość na jesień