Wreszcie odkryłam sposób na buraczki!

1. Data: 2016-09-23 15:49:35

Temat: Wreszcie odkryłam sposób na buraczki!
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Do ugotowanych w całości, a potem startych buraczków dodaje się starte
słodko-kwaśne jabłko! I dusi się razem jakieś 10 minut z odrobiną oliwy
i przypraw. Żadne tam octy, cytryny, ani nic z tych rzeczy, porządne
jabłko wystarczy. No i buraczki pewnie też są nie bez znaczenia, o tej
porze roku najlepsze, bo jeszcze świeże.

Ewa

2. Data: 2016-09-23 19:04:00

Temat: Re: Wreszcie odkryłam sposób na buraczki!
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A mnie w buraczkach pociaga kminek, jak wyczytałam w jakimś pszepisie.
Każdy ma inny smak.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2016-09-25 07:51:53

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16-09-23 o 15:49, FEniks pisze:
> [...]
> jabłko wystarczy. No i buraczki pewnie też są nie bez znaczenia, o tej
> porze roku najlepsze, bo jeszcze świeże.

Mam też inną propozycję:
upieczone w piekarniku, wystudzone, obrane buraczki cieniutko kroimy,
przez godzinkę lub noc, lub ile chcemy marynujemy w sosie themali,
posypujemy odrobiną świeżej kolendry, opcjonalnie, bo nie każdy znosi
jej smak.
Sos można kupić, albo zrobić, kwaśny smak powinien w nim dominować nad
słodkim i innymi.
--
B. wrócona na trochę z daleka i z wysoka

4. Data: 2016-09-25 22:30:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.09.2016 o 07:51, bbjk pisze:

> [...]
> jej smak.
> Sos można kupić, albo zrobić, kwaśny smak powinien w nim dominować nad

Chodzi o to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tkemali
?
Pierwszy raz się spotykam. Ciekawa rzecz, ale na takie eksperymenta
muszę jeszcze trochę poczekać.

Ewa

5. Data: 2016-09-25 22:31:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.09.2016 o 19:04, Stokrotka pisze:
> A mnie w buraczkach pociaga kminek, jak wyczytałam w jakimś pszepisie.
> Każdy ma inny smak.

Mnie do buraczków pasują bardziej przyprawy typu piernikowego -
goździki, cynamon, trochę anyżu. No ale na razie tylko pomarzyć...

Ewa

6. Data: 2016-09-26 00:24:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Mnie do buraczków pasują bardziej przyprawy typu piernikowego -
> goździki, cynamon, trochę anyżu. No ale na razie tylko pomarzyć...

Anyż wskazany jak najbardziej!

--
Jarek

7. Data: 2016-09-26 08:57:46

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16-09-25 o 22:30, FEniks pisze:

> Pierwszy raz się spotykam. Ciekawa rzecz, ale na takie eksperymenta
> muszę jeszcze trochę poczekać.

Tak, z wielu spotykanych wcześniej buraków tak potraktowane były dla
mnie nie dość, że akceptowalne, to w dodatku pyszne. A normalnie niezbyt
przepadam za burakami.
Ale te Twoje wypróbuję.
Jesz je na ciepło, czy zimno? Jeśli na ciepło to nie wiem, czy zdołam
się przekonać.
--
B.

8. Data: 2016-09-26 09:28:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.09.2016 o 08:57, bbjk pisze:

> [...]
> niezbyt przepadam za burakami.
> Ale te Twoje wypróbuję.
> Jesz je na ciepło, czy zimno? Jeśli na ciepło to nie wiem, czy zdołam

Najpierw na ciepło, a co zostanie, to potem (na drugi dzień) na zimno.
Rodzince bardziej odpowiadają na ciepło.

Ewa

9. Data: 2016-09-26 09:33:35

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Anyż wskazany jak najbardziej!

Niby tak.

Ewa

10. Data: 2016-09-26 13:12:38

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16-09-26 o 09:28, FEniks pisze:

> Najpierw na ciepło, a co zostanie, to potem (na drugi dzień) na zimno.
> Rodzince bardziej odpowiadają na ciepło.

No dobra, spróbuję nawet na ciepło.
--
B. (Cygan dał się powiesić)

Gołąbki w rzymskiej sałacie
Bayer kupił Monsanto
cywilizację
Margaryny zakazane, ale nie w Polsce niestety.
Cukinia