Bliny

1. Data: 2003-02-12 21:12:57

Temat: Bliny
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BLINY
Składniki na 25 sztuk
3 szklanki mąki pszennej (51 dag)
2 szklanki mleka
1 ? łyżki drożdży
3 jajka
sól do smaku
olej do smażenia
4 łyżki masła
1) Z lekko podgrzanego mleka drożdży i 1 szklanki mąki przygotować rozczyn
po czym pozostawić na 1 godzinę do wyrośnięcia.
2) Po wyrośnięciu dodać resztę mąki utarte jajka oraz roztopione masło.
Wyrobić ciasto i pozostawić na około 30 minut do ponownego wyrośnięcia.
3) Na patelni rozgrzać tłuszcz a następnie za pomocą łyżki nakładać ciasto
formując placuszki o średnicy 10 cm i grubości 0,5 cm. Smażyć z obu stron na
złoty kolor. Usmażone bliny podawać gorące polane stopionym masłem kwaśną
śmietaną lub sosem pieczarkowym.
Informacja o produkcie
Kalorie Zawartość tłuszczu
2075 razem - na 25 sztuk83 kcal - 1 sztuka Mała
Źródło wit. A.
Czas 2 h i 25 min.

Smacznego

Aguś