Bób prażony

1. Data: 2016-07-22 10:17:18

Temat: Bób prażony
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Powoli będzie kończył się sezon, zatem kolejny ciekawy przepis.
Brzmi smacznie.

http://nakarmionastarecka.pl/prazony-bob-zbyszka-kmi
ecia/

--
Trefniś

2. Data: 2016-07-22 13:48:38

Temat: Re: Bób prażony
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Jul 2016 10:17:18 +0200, Trefniś napisał(a):

> Cześć!
>
> Powoli będzie kończył się sezon, zatem kolejny ciekawy przepis.
> [...]

Oj pysznie to brzmi! Niestety nie wypróbuję, bo bobu nie posiałam (kilka
prób było, nie udaje się u mnie z różnych względów, może jeszcze się
pokuszę kiedyś o uprawę...) - a "obcego" nie kupuję, odkąd w sprzedaży
występuje tylko i wyłącznie w workach foliowych, co wg mnie jest zbrodnią
na ludziach: białko(!!!) zaparzone=zakiśnięte w folii, bo przetrzymywane w
niej, często na słońcu, wiele godzin, to prosta droga do zatrucia
pokarmowego, nie mówiąc już o tym, że ze smakiem świeżego bobu toto wiele
wspólnego nie ma. I wiem, co mówię, bo niegdyś jednak miałam bób co roku
swój - rodzice uprawiali. A tym z folii zatruliśmy się z mężem poważnie dwa
razy, zanim zrozumieliśmy, o co chodzi...

3. Data: 2016-07-23 21:31:35

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-07-22 10:17, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:
> Cześć!
>
> Powoli będzie kończył się sezon, zatem kolejny ciekawy przepis.
> [...]

To jutro, a dziś swobodna interpretacja pomysłu na pieczony:
http://www.olgasmile.com/bob-pieczony.html
zamiast papryczki i rozmarynu harissa.

Takie dobre, że aż szkoda, że sezon się kończy.

4. Data: 2016-07-23 23:07:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Jul 2016 21:31:35 +0200, Qrczak napisał(a):

> Takie dobre, że aż szkoda, że sezon się kończy.

Istnieją zamrażarki.

5. Data: 2016-07-24 18:40:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Cześć!
>
> Powoli będzie kończył się sezon, zatem kolejny ciekawy przepis.

Dobry na przekąskę.

6. Data: 2016-08-14 22:17:57

Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Istnieją zamrażarki.

Mrożony to nie to. Bób, żeby nabrał smaku, musi być gotowany aż wyraźnie
ściemnieje. Mrożenie niestety niszczy ściany komórek i bób w trakcie
gotowania zbyt szybko mięknie - i mamy do wyboru bób o właściwej
konsystencji ale zielony i z posmakiem surowizny, albo bób brązowy, o
właściwym smaku, ale zupełnie rozgotowany na paćkę.

A kto jeszcze pamięta bób suszony - zbierany w stanie prawie dojrzałym,
z pociemniałą skórką i ususzony jak fasola? Przecież kiedyś tak właśnie
bób traktowano - ziarna strączkowych były zapasem na zimę!

--
Darek

7. Data: 2016-08-14 22:28:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dariusz K Ładziak napisał:

> [...]
> konsystencji ale zielony i z posmakiem surowizny, albo bób brązowy, o
> właściwym smaku, ale zupełnie rozgotowany na paćkę.

Lubię zielony, "z posmakiem surowizny". ICMPTZ?

> A kto jeszcze pamięta bób suszony - zbierany w stanie prawie dojrzałym,
> z pociemniałą skórką i ususzony jak fasola? Przecież kiedyś tak właśnie
> bób traktowano - ziarna strączkowych były zapasem na zimę!

Ja.

--
Jarek

8. Data: 2016-08-14 23:45:07

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-08-14 22:17, obywatel Dariusz K. Ładziak uprzejmie donosi:

> [...]
> konsystencji ale zielony i z posmakiem surowizny, albo bób brązowy, o
> właściwym smaku, ale zupełnie rozgotowany na paćkę.

Jeśli chodzi o gotowanie - absolutnie tak. Natomiast upieczony nie
stracił walorów "konsystencyjnych" świeżego bobu.
Ale nie będę na okrągło jadła go z piekarnika, więc jednak żal lata, że
odchodzi.

> A kto jeszcze pamięta bób suszony - zbierany w stanie prawie dojrzałym,
> z pociemniałą skórką i ususzony jak fasola? Przecież kiedyś tak właśnie
> bób traktowano - ziarna strączkowych były zapasem na zimę!

Pamięta z ksiąg.

9. Data: 2016-08-15 13:46:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Aug 2016 22:17:57 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

> Mrożony to nie to. Bób, żeby nabrał smaku, musi być gotowany aż wyraźnie
> ściemnieje. Mrożenie niestety niszczy ściany komórek i bób w trakcie
> gotowania zbyt szybko mięknie

Istnieje blanszowanie. Ja robię to w parowarze - strączkowe (bób młody,
fasolka szparagowa) 5 minut.

Dedykacja
Tatar z kurczaka
Mastercook kuchenka gazowa