Tatar z kurczaka

1. Data: 2016-07-21 11:23:39

Temat: Tatar z kurczaka
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Próbował ktoś? Ma to sens?

2. Data: 2016-07-21 12:45:00

Temat: Re: Tatar z kurczaka
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jul 2016 02:23:39 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Próbował ktoś? Ma to sens?

Spróbuj, to się dowiesz, dlaczego NIKT.
:->

3. Data: 2016-07-21 17:42:55

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 21 lipca 2016 12:44:59 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Spróbuj, to się dowiesz, dlaczego NIKT.
> :->

Typowe.. Sama nie wiem, ale bąka w kuchni trza puścić!

4. Data: 2016-07-21 17:57:51

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 17:42 <s...@g...com> pisze:

> Typowe.. Sama nie wiem, ale bąka w kuchni trza puścić!

Po co pytasz w takim wypadku, skoro nie rozumiesz odpowiedzi?

Ikselka mądrze odpowiedziała, _nikt_ nie próbował, bo mięso kurczacze
zwyczajnie się nie nadaje. W sieci masz masę informacji na ten temat.
Gdybyś jednak chciał spróbować za powyższą radą, poza wszystkim surowe
mięso kurczaka jest zwyczajnie niesmaczne.

--
Trefniś

5. Data: 2016-07-21 18:12:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jul 2016 08:42:55 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Typowe.. Sama nie wiem, ale bąka w kuchni trza puścić!

Tia, cóż, ty NAPRAWDĘ MUSISZ się osobiście w szpitalu posrać z powodu
infekcji salmonellą, żeby załapać "tem wiedzem tajemnom" :->

6. Data: 2016-07-21 19:15:59

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 18:12 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Tia, cóż, ty NAPRAWDĘ MUSISZ się osobiście w szpitalu posrać z powodu
> infekcji salmonellą, żeby załapać "tem wiedzem tajemnom" :->

Z powodu owej salmonelli, ale też Campylobacter, niektórzy zalecają nie
myć (zwłaszcza drobiu) przed gotowaniem:

http://kobieta.onet.pl/zdrowie/zycie-i-zdrowie/mycie
-drobiu-przed-gotowaniem-moze-byc-grozne-dla-zdrowia
-dlaczego/gj0m9

Nie polemizuję i nie propaguję, każdy sam musi się samookreślić :)

--
Trefniś

7. Data: 2016-07-22 00:02:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jul 2016 19:15:59 +0200, Trefniś napisał(a):

> [...]
-dlaczego/gj0m9

> Nie polemizuję i nie propaguję, każdy sam musi się samookreślić :)

W całości popieram artykuł, bo jest ewidentnie słuszny i dla mnie te uwagi
i rady to nie jest żadne odkrycie - kto myśli, dla tego jest oczywiste, że
skoro mycie przedmiotów pod bieżącą wodą powoduje jej pryskanie wokoło na
wszystko, to woda z mycia kurczaka, "wzbogacona" bakteriami, jest bardzo
niebezpieczna, skoro w sasiedztwie komory zlewu znajdują się głównie te
przedmioty, które wkładamy sobie bezpośrednio do ust.
Sprawa z wodą po myciu kurczaka dotyczy także każdego mięsa, a i też warzyw
okopowych itp., które przecież rosły w ziemi.

Odkąd tylko sama prowadzę kuchnię, czyli jakieś 34 lata, ZAWSZE myję
kurczaka W OSOBNEJ, wstawionej do zlewu, ale jednak w misce - osobnje do
mięsa. Osobną mam też do warzyw "z ziemi" typu ziemniaki/korzeniowe. Misek
generalnie mam z 15, różnych, a każda ma inne przeznaczenie i ściśle tego
przestrzegam i nie zdarza mi się pomylić. Podobnie z nożami i deskami do
krojenia.
Tak więc - myję mięso w misce, ostrożnie, żeby nie pryskać wokoło. Nie ma
rozprysków zakażonej wody - nie ma niebezpieczeństwa. Mięso trafia z miski
do garnka, przy czym garnek jest podstawiony pod krawędź miski, aby nic nie
nakapało. Woda z miski trafia do WC (mam WC obok kuchni), po czym miska
trafia od razu do zmywarki, a tam program 70 st C (tylko i wyłączne tego
używam w ogóle, poza namaczaniem oczywiście) załatwia problem.

8. Data: 2016-07-22 00:12:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Jul 2016 00:02:36 +0200, Ikselka napisał(a):

> wstawionej do zlewu

... oczywiście do tej komory, do której potem odprowadzana jest gorąca (70
st) woda ze środkiem myjącym (czyt. żrącym) ze zmywarki. Specjalnie nie
chciałam, aby odprowadzenie było w ścianie za szafką zlewozmywaka, bo wolę
mieć na bieżąco kontrolę nad tym, co się dzieje z wodą ze zmywarki, a i
przy okazji komora zlewu oraz syfon są wyparzane i dezynfekowane (środek
żrący - sic!) codziennie.

9. Data: 2016-07-22 09:36:07

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 00:02 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Dnia Thu, 21 Jul 2016 19:15:59 +0200, Trefniś napisał(a):

(...)
> [...]
> wszystko, to woda z mycia kurczaka, "wzbogacona" bakteriami, jest bardzo
(...)

A propos myślenia - podobno większość facetów nie zamyka deski sedesowej?
Kiedy już taki spuści wodę, rozpyla w całej łazience niezłą mgiełkę :)

--
Trefniś

10. Data: 2016-07-22 13:42:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Jul 2016 09:36:07 +0200, Trefniś napisał(a):

> (...)
> (...)
>
> A propos myślenia - podobno większość facetów nie zamyka deski sedesowej?
> Kiedy już taki spuści wodę, rozpyla w całej łazience niezłą mgiełkę :)

Dokładnie. Z małą poprawką - większość LUDZI. Kiedyś (tu?) o tym pisałam.

Mastercook kuchenka gazowa
Cenzura PIS
.
Tłuszcze trans nie tylko w margarynie