Bol dolnej czesc kregoslupa

1. Data: 2005-02-21 15:08:32

Temat: Bol dolnej czesc kregoslupa
Od: "Adam" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

od pewnego czasu mam powazny problem. Pol roku temu zaczalem pracowac w
biurze - 8h siedzenia przy biurku. Z czasem zaczalem odczuwac uciezliwy
bol...nog! Bolaly mnie jakby miesnie, stawy, kosci - ogolnie wszystko! Rano
sie budzilem - pieknie, po poludniu - makabra. I tak trwalo az do zeszlego
tygodnia.
No i wlasnie w zeszlym tygodniu zaczelo sie. Oprocz bolu nog pojawil sie bol
dolnej czesci kregoslupa. Dokladnie tak jakby miesien/nerw idacy od tej
czesci kregoslupa w dol. Bol nasila sie stanowczo w czasie dlugotrwalej
jazdy samochodem - do tego stopnia, ze nie moge wysiedziec dluzej niz 1
godzine z podkurczonymi nogami. Wyraznie teraz czuje, ze to od plecow
promieniuje na nogi!

Nie ma problemow jezeli jestem w ruchu - jakimkolwiek! Nigdy w zyciu nie
mialem problemow z plecami (kilkanascie lat cwiczylem rozne rozdzaje
sportow) - ogolnie okaz zdrowia (26lat teraz). No i teraz nie moge
wysiedziec dluzej niz kilka minut w jednej pozycji.

Od dluzszego czasu (ponad te pol roku) prowadze bardzo nieaktywny tryb
zycia - praca, praca, samochod, wieczorem piwo (co juz widac). Jedyna
aktywnosc fizyczna to kilkunastominutowe wyjscia z psem.

No i teraz moje pytanie: czy problemy, z ktorymi walcze sa powazne, czy
tylko wynikaja z zasiedzialego trybu zycia? Lepiej rozpoczac dzialania w
kierunku zwiedzania przychodni i lekarzy, czy codziennie pobiegac lub
pojezdzic na rowerku?

Bede wdzieczny za pomoc
Pozdrawiam
A.

2. Data: 2005-02-21 16:14:09

Temat: Re: Bol dolnej czesc kregoslupa
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:

> No i teraz moje pytanie: czy problemy, z ktorymi walcze sa powazne, czy
> tylko wynikaja z zasiedzialego trybu zycia?

Ja mialam kiedys podobne problemy - promieniujacy od kregoslupa bol w
prawej nodze. Bylam w lekarza rodzinnego, ktory skierowal mnie na rtg,
ktore wykazalo problemy z dwoma dolnym kregami. Chodzilam na
fizykoterapie i pomoglo. Dostalam tez od nich zestaw cwiczen do domu,
ktorych (z mniejsza lub wieksza regularnoscia) trzymam sie do dzis.
Problemy nie powrocily.
Polecam Ci wizyte u lekarza rodzinnego.

> Lepiej rozpoczac dzialania w
> kierunku zwiedzania przychodni i lekarzy, czy codziennie pobiegac lub
> pojezdzic na rowerku?

Jesli cos zlego dzieje sie z Twoimi kregami, to jogging moze pogorszyc
sprawe (tak mi przynajmniej powiedziala fizykoterapeutka).
Warto chyba sprawdzic wczesniej, czy cos sie nie dzieje z kregoslupem.

D.
44

3. Data: 2005-02-21 20:04:26

Od: "Esme" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <.@.> napisał w wiadomości
> [...]
> dlugotrwalej jazdy samochodem - do tego stopnia, ze nie moge wysiedziec
> dluzej niz 1 godzine z podkurczonymi nogami. Wyraznie teraz czuje, ze to

witaj
ja mialam dokladnie taki sam problem. kiedys stwierdzono u mnie dyskopatie.
jakis czas temu zaczela mnie bolec kosc ogonowa, a pozniej w trakcie
siedzenia noga dretwiala mi tak bardzo ze nie moglam siedziec dluzej niz 20
minut.
stwierdzono u mnie ostre zapalenie rwy kulszowej. rehabilitacja pomogla-
troche. po rezonansie magnetycznym okazalo sie ze ze wypadl mi dysk... no i
niestety kieruja mnie na operacje:(
mam nadzieje ze u Ciebie nie jest az tak zle ale bardzo polecam lekarza
pierwszego kontaktu a pozniej rehabilitacji.
pozdrawiam
ania

4. Data: 2005-02-22 09:59:38

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <.@.> napisał w wiadomości

(...ciach wszystko)

1 stycznia zaczal mi sie bardzo silny bol plecow. Objawy dokladnie jak u
Ciebie. Wysmarowalam mascia, lyknelam kilka tabletek. Troszke przeszlo, wiec
kilka nastepnych dni leczylam sie sama; basen, masaz itd. Raz bylo troche
lepiej raz troche gorzej. Do lekarza nie poszlam, bo po co. Do czasu...
Dzisiaj mamy 22 lutego. Dwa razy dziennie dostaje zastrzyki, dwa razy
dziennie jezdze na zabiegi do szpitala. Daje juz rade wstawac sama z lozka,
daje rade sie umyc. Kiedy wstaje, nosze pas w ktorym chce mi sie wymiotowac,
bo uciska przepone i zoladek. Kiedy leze na plecach to chce mi sie plakac,
bo pupe mam sina i opuchnieta od zastrzykow. Za chwile czeka mnie kolejny.
Tak ma byc jeszcze dwa tygodnie, pozniej jesli wszystko pojdzie dobrze bede
mogla zaczac cwiczenia z rehabilitantem i moze za jakies 2 miesiace wroce do
normalnego zycia. I tak mam szczescie, ze uniknelam operacji.

Zycze wyciagniecia wlasciwych wnioskow z moich bledow, im predzej tym
lepiej.

Magda
Ps Jestem prawie w Twoim wieku.

5. Data: 2005-02-22 10:07:32

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry, Magda, a co u Ciebie rozpoznano?? Miałem podobny problem i terapeuta
manualny wyciagnał mnie w 4 wizyty... Ale moze było inne rozpoznanie, stąd
pytanie.
Pozdrowienia <dino>

6. Data: 2005-02-22 12:02:17

Od: "Adam" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

Magda, Esme - niesamowicie mnie zdenerwowaly Wasze posty. Widze, ze sytuacja
moze faktycznie nie byc taka prosta, a wrecz niebezpieczna. Wlasnie wrocilem
z RTG, w przyszlym tygodniu umowiony jestem z lekarzem.
Mnie wyraznie boli miejsce w ktorym kregoslup laczy sie z koscia ogonowa - w
kazdym razie tak to odczuwam. Mam cicha nadzieje, ze sprawa jednak nie
bedzie az tak powazna...

Dziekuje za okazana pomoc,
Pozdrawiam,
A.