Bonsai - brzoza

21. Data: 2004-11-20 00:50:36

Temat: Re: Bonsai - brzoza
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiec to rozumiem (raczej), tylko zupelnie sie z tym nie zgadzam.

Z czym dokladnie?
Nie zgadzasz sie z tym, ze JA nie widzialam bonsai brzozy z biala kora, czy
moze z tym, ze bonsai z brzozy nie ma przewisajacych galezi, ktore MNIE
zachwycaja w naturalnie rosnacych okazach, czy moze z tym, ze grab swietnie
znosi ciecie i polcien, w zwiazku z tym doskonale nadaje sie na bonsai?

Elfir

22. Data: 2004-11-20 23:40:55

Od: "<*{{{{{{{{><" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Z czym dokladnie?
> Nie zgadzasz sie z tym, ze JA nie widzialam bonsai brzozy z biala kora

Jezeli nie widziales to sobie popatrz:
http://www.penjing-bonsai.com/images/automne/foret_b
oul.jpg
http://site.voila.fr/babadubonsai/docum/docbet.html

Jezeli masz niedosyt to polecam literature fachowa lub
google i haslo: betula+bonsai.

>, czy moze z tym, ze bonsai z brzozy nie ma przewisajacych galezi, ktore MNIE
> zachwycaja w naturalnie rosnacych okazach,

Zwisajace galezie u brzozy sa charakterystyczne dla starych drzew
(zreszta nie dla wszystkich blisko 60-ciu gatunkow). Jezeli zrobisz bonsai
w ktoryms ze styli (Hokidachi, Inkadabuki, Yose-uye, ewentualnie Ishizuke)
nasladujacych mlode/pionierskie drzewa to wszystko wyjdzie
pieknie i naturalnie:
http://www.bonsaiandsuiseki.com/munich/boninter07.jp

23. Data: 2004-11-21 22:50:47

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli nie widziales to sobie popatrz:

Bardzo dziekuje za linki, wreszcie przechodzisz do konkretnych odpowiedzi,
zamiast natychmiastowych negacji wypowiedzi innych osob.

> Jezeli masz niedosyt to polecam literature fachowa lub

Mam i literature i jezdze na wystawy.

> Zwisajace galezie u brzozy sa charakterystyczne dla starych drzew

Tu sie nie zgodze. Chyba, ze za "stare" uwazasz 10-15 letnie okazy.

Elfir

Lepsza tarnina?
drzewka-zima
Re: kwiat lotosu