Borówka amerykanska

1. Data: 2001-06-03 09:21:00

Temat: Borówka amerykanska
Od: "slodek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Kupiłem kiedyś na wystawie pod Gdańskiem kilka krzaków Borówki
Kamczackiej i pies mi zniszczył pozostawiając tylko jeden krzaczek, a że
okazała się dużo lepsza i wieksza od innych odmian to chciałbym sobie
dokupić trochę tylko niestety nie wiem gdzie mógłbym takiej odmiany szukać .
Gdyby ktoś z grupy mógł mi pomóc byłbym bardzo wdzięczny - Adres lub
telefon - Z góry dziekuję i pozdrawiam. Słodkowski

2. Data: 2001-06-03 10:58:57

Temat: Re: Borówka amerykanska
Od: "Agnieszka" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slodek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Gdyby ktoś z grupy mógł mi pomóc byłbym bardzo wdzięczny - Adres lub
> telefon - Z góry dziekuję i pozdrawiam. Słodkowski

www.starkl.com.pl

Ja swoje tam zakupiłam.
Pozdrawiam
Agnieszka

3. Data: 2001-06-04 07:56:02

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kamczackiej i pies mi zniszczył pozostawiając tylko jeden krzaczek, a że
> okazała się dużo lepsza i wieksza od innych odmian to chciałbym sobie

A może przygniesz niższe gałązki do ziemi i pozwolisz się im ukorzenić?
Będziesz miał swoje sadzonki tej samej odmiany.
Pozdrawiam Krystyna.

4. Data: 2001-06-04 08:45:28

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

A ja chcialbym spytac czym sie roznia odmiany jagody kamczackiej. Podobno
lepiej owocuja jesli uprawia sie blisko siebie osobniki roznych odmian. Ja
zakupilem na wiosne 2 egzemplarze. Sprzedawca zapewnial ze nie sa tej samej
odmiany ale ja zadnych roznic nie dostrzegam (narazie nie owocuja wiec
porownuje tylko kolor i ksztalt roslin i lisci). Jak poznac czy mam rozne
odmiany a jesli mam jedna to ktora?
Tomek

5. Data: 2001-06-04 09:38:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odmiany ale ja zadnych roznic nie dostrzegam (narazie nie owocuja wiec
> porownuje tylko kolor i ksztalt roslin i lisci). Jak poznac czy mam rozne

Jak poznać, którą masz odmianę, to nie wiem, bo nie znam nazw tego, co
uprawiam:) Natomiast widzę wyraźnie, że krzaczki są jedne bardziej
rozłożyste, o gałązkach ścielących się, poziomych, a inne mają gałązki
wystrzelające pionowo w górę. Do tego pędy intensywnie czerwono zabarwione.
Te "pionowe" już dojrzewają, a "poziomym" jeszcze trochę brakuje.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-06-04 13:25:16

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zabarwione.
> Te "pionowe" już dojrzewają, a "poziomym" jeszcze trochę brakuje.

Dzieki. Moje obydwa (niestety) krzaczki jagody kamczackiej sa raczej z tych
pionowych i zielonych poszukuje wiec scielacych sie i w dodatku czerwonych.
Moze ktos poradzi o jaka odmiane pytac i gdzie?
Tomek

7. Data: 2001-06-04 21:11:15

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

krzaczki jagody kamczackiej sa raczej z tych
pionowych i zielonych poszukuje wiec scielacych sie i w dodatku czerwonych.
Moze ktos poradzi o jaka odmiane pytac i gdzie?

Kilka lat temu w Krakowie kupiłem kilka krzaczków "borówki kamczackiej". Na moje
pytanie o nazwę łacińską sprzedawca odpowiedział, że jest to na 100% Lonicera
kamtchatica, więc po polsku to jest Wiciokrzew (Suchokrzew) kamczacki.

Jan

8. Data: 2001-06-06 11:30:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Na moje pytanie o nazwę łacińską sprzedawca odpowiedział, że jest to na 100%
Lonicera kamtchatica, więc po polsku to jest Wiciokrzew (Suchokrzew)

Odmiana to nie gatunek. Odmiany na rynku pamiętam 'Sinogłaska', 'Czelabinka'
i co najmniej dwie inne. Wysyłkową sprzedaż prowadzi szkółka Markiewiczów
(reklamy np. w "Działkowcu", e-maila też mają) i ostatnio ponoć Sadowniczy
Zakład Doświadczalny w Brzeźnej w nowosądeckim, który, o ile się nie mylę,
wprowadził roślinkę na rynek.
W kwestii nomenklatury - poprawnie faktycznie suchodrzew, ale moim zdaniem
nazwa "jagoda kamczacka" lepiej oddaje charakter tej rośliny jako owocowej.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2001-06-06 15:40:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message
> [...]
> nazwa "jagoda kamczacka" lepiej oddaje charakter tej rośliny jako owocowej.

Oficjalna polska nazwa to Wiciokrzew kamczacki (wedlug Ogrodu Botanicznego
w Warszawie).

Pozdrowienia,
Michal

--