Brak chodnika - do kogo uderzać?

1. Data: 2003-12-11 14:33:17

Temat: Brak chodnika - do kogo uderzać?
Od: "RobChmiel" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mieszkam na nowo wybudowanym osiedlu, na którym zaistniał pewien problem. Do
osiedla prowadzi ulica, która nie została jeszcze dokończona. Brakuje na
niej ostatecznej warstwy asfaltu, chodników i latarni. Do autobusu, czy
sklepu trzeba przechodzić przez 300 metrów takiej ulicy. Jest to bardzo
niebezpieczne zarówno z racji jadących samochodów, które niekoniecznie muszą
zauważyć pieszego w mroku, jak też z powodu potencjalnych napastników.
Myślałem, że dość szybko ulica zostanie wykończona, ale minął rok, nadchodzi
druga zima i dowiedziałem się od dewelopera, że miasto nie wyłoży na to
kasy, dopóki nie zostaną na tej ulicy zakończone pozostałe budowy i
przestaną jeździć sprzęty ciężkie. Czyli za około pięć lat.
W związku z tym zastanawiam się, do kogo można oficjalnie wystąpić o
wyjaśnienie tej sprawy? Czy uderzyć do dewelopera, żądając zapewnienia
bezpiecznego dostępu do ulic miejskich i prezentować postawę, że nie
obchodzą mnie ich ustalenia z miastem? Czy też od razu do urzędu miejskiego,
żeby coś z tym zrobili? Czy w ogóle są podstawy do żądania zajęcia się tą
sprawą, czy też muszę pokornie przyjąć terminy podane przez dewelopera?

Pozdrawiam,
Robert