Bukarena (słonia stopa) HELP.

1. Data: 2000-01-14 13:57:39

Temat: Bukarena (słonia stopa) HELP.
Od: "Darek Wojciechowski" <w...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po trzech latach powolnego, ale zauważalnego wzrostu, obecnie końce liści
zaczęły brązowieć i obsychać. Usychają również całe najstarsze liście
położone najbliżej pnia. Nie pomogło delikatne obcięcie suchych końcówek.
Może ktoś wie co zrobić aby nie stracić jednej z bardziej dekoracyjnych
roślin w moim mieszkaniu.

Pozdrowienia dla wszystkich

Darek Wojciechowski
w...@r...com.pl

1. Data: 2000-01-18 21:23:19

Temat: Odp: Bukarena (słonia stopa) HELP.
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Wojciechowski <w...@r...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:nXFf4.23021$X...@n...tpnet.pl...
> [...]
końcówek.
> Może ktoś wie co zrobić aby nie stracić jednej z bardziej

Witam.
Muszę się przyznać,że z początku nie wiedziałem o jaką roślinę Ci
chodzi.
Na właściwy trop naprowadziła mnie dopiero nazwa"stopa słonia".Widziałem
tą roślinę u znajomych.Był to bardzo okazały egzemplarz-wys.ok.180 cm.,o
grubym pniu(szeroki u dołu przy doniczce i lekko zwężający się ku
górze)Pień ten koloru jasnobrązowego swym kształtem przypominał
faktycznie nogę słonia.Z wierzchołka i kilku miejscach z boku tego pnia
zwisały kępy długich,wąskich i jasnozielonych liści podobnych do liści
draceny o kształcie pióropusza.Bardzo efektowna roślina.
To tyle mojego opisu.Teraz do rzeczy.Spróbuję Ci pomóc uratować Twoją
roślinkę(jeżeli nie jest już za późno).:-(
Znalazłem ją w Holenderskim katalogu roślin pokojowych pod nazwą Nolina
recurvata(Beaucarnea),a nie jak napisałeś"Bukarena'.
Myślę,że chodzi nam o tą samą roślinę.
Nolina pochodzi z Meksyku.Wymaga całkiem innych warunków latem i
zimą.Latem ciepło i wilgoć,a chłód i susza w zimie.Zimą należy trzymać
ją w najchłodniejszym pomieszczeniu i zapewnić dużo światła.
Optymalna temperatura w zimie 10-13 st.C,w lecie 21 st.C.
Latem utrzymuj dość wysoką wilgotność gleby,podlewając 2-3 razy na
tydzień.Jesienią i wiosną 1x w tygodniu,a tylko co 3 tygodnie w zimie,by
zapewnić roślinie okres spoczynku.Raz na tydzień zraszaj przez okrągły
rok.
W okresie wzrostu latem zasilaj co 2 tygodnie nawozem dla roślin
doniczkowych(najlepiej płynnym).
Nolina źle znosi naruszanie korzeni.Młode rośliny wystarczy przesadzać
co 2 lata,a starszym wymieniać tylko górną warstwę ziemi.
Ziemia ogrodnicza-uniwersalna z tym,że mało kwaśna z dużym dodatkiem
gliny.Uwaga!Należy w doniczce zapewnić dobry drenaż,aby korzenie nie
stały w wodzie.
Najlepiej rośnie w pełnym słońcu,znosi też gorzej oświetlone
stanowiska,jeśli od czasu do czasu postawi się ją na słońcu.

Mam nadzieję,że uda się Ci uratować"nogę słonia" i czytając mój post
znajdziesz przyczynę złej kondycji jak piszesz jednej z najbardziej
dekoracyjnych roślin w Twoim mieszkaniu.
Życzę powodzenia!
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-19 09:20:15

Od: "Darek Wojciechowski" <w...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za pomoc.
Moje "przejęzyczenie" wynikało z faktu, że tą roślinę dostaliśmy od
znajomych, którzy podali nam jej potoczną nazwę oraz przekręconą nazwę
botaniczna- właśnie bukarena (a kilku książkach o uprawie roślin w
mieszkaniu nie znalazłem ani śladu jej opisu).
Chodzi dokładnie o tę samą roślinę. Mam nadzieję, że dzięki Twojej pomocy
uda mi się ją "przetrzymać" do wiosny. Obecnie podlewamy ją raz w tygodniu
tak aby ziemia była odrobinę wilgotna. Mam nadzieję, że tak jak piszesz
podlewanie co 3 tygodnie pomoże przetrwac jej zimę (choć wewnętrznie trudno
jest mi znieść widok totalnie wysuszonej ziemi w doniczce).

Pozdrawiam
Darek

" 3D Landscape Professional "
Hortulus - praca