Buraczki do słoika

21. Data: 2018-09-10 22:01:38

Temat: Re: Buraczki do słoika
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik napisał:

> Nie wiem jak to jest ale pamietam buraczki w słoiku z dziecinstwa.
> Pyszne, o aksamitnej wrecz konsystencji.
> Jakis czas temu zateskniłem i kupiłem.
> Najpierw jednego producenta, potem drugiego i klops - wszystkie
> maja bardzo wyczuwalne włowkna, tak jakby buraki byly za twarde.
> Pomyslałem ze trzeba kupic jakies lepsze, z dziecinstwa pamietam
> krakusa wiec w koncu gdzies tam znalazłem i... klops... to sama
> nieprzyjemna konsystencja...

Smaki dzieciństwa pamięta się długo. Gdy się próbuje do nich wrócić
po latach, okazuje się, że to już nie to (klopsów to ja nie lubiłem
nigdy).

> Wiec moze domowe byłyby lepsze...?

Zupełnie możliwe. Tylko czy będzie się chciało je robić i zamykać
w słoiku? Bo zawsze można zrobić i od razu zjeść. Istotą buraczka
ze słoika jest to, że się go wyciąga i zjada, robić przy nim nie
trzeba.

Jarek

--
Ledwie świt nad miastem blady
Drzwi śmietnika już odmyka

22. Data: 2018-09-19 21:59:53

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> [...]
> w słoiku? Bo zawsze można zrobić i od razu zjeść. Istotą buraczka
> ze słoika jest to, że się go wyciąga i zjada, robić przy nim nie

Miałem nadzieje, ze moze smakosze poleca producenta który robi dobre ...
:)

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

23. Data: 2018-09-19 23:09:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> Miałem nadzieje, ze moze smakosze poleca producenta który robi dobre ...
> :)

Smakosze sami robią.

--
XL rozsmakowana w burakach

24. Data: 2018-09-19 23:11:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.09.2018 o 21:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> Miałem nadzieje, ze moze smakosze poleca producenta który robi dobre ...
> :)

Całkiem niezłe robi "Luniak". Nie tylko buraczki zresztą.
A ja ciągle jestem na etapie polowań na dobre buraki do mojego domowego
przetwórstwa. ;)

Ewa

25. Data: 2018-09-20 21:50:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Całkiem niezłe robi "Luniak". Nie tylko buraczki zresztą.
> A ja ciągle jestem na etapie polowań na dobre buraki do mojego domowego
> przetwórstwa. ;)

Własna grządka i motyka plus własny kompostownik, żeby buraczkom dać samo
dobre - jedyny sposób w dzisiejszych czasach. Niestety.

--
XL

26. Data: 2018-09-25 08:58:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Własna grządka i motyka plus własny kompostownik, żeby buraczkom dać samo
> dobre - jedyny sposób w dzisiejszych czasach. Niestety.

Zamiast na aerobiki latać, lepiej uprawiać buraczki. Zdrowszy to wysiłek,
niż wdychanie oparów cudzego potu zmieszanych z wyziewami zasyfionej (bo
nigdy nie dezynfekowanej) klimatyzacji.
I jeszcze ma się dobre buraczki jako bonus.

Dziś je właśnie wykopuję.
Pasternak czeka do października.
--
XL