CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

1. Data: 2014-11-26 19:18:02

Temat: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2011/04/04/ener
gooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomies
zczenia/

"Za: Dziennik Gajowego Maruchy

Proszę zwrócić uwagę na ostatni akapit - środki bezpieczeństwa. Ola

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-50634
7/An-energy-saving-bulb-gone-evacuate-room-now.html#
ixzz10FSD8W20

Martin Delgado - 6.01.2008 tłumaczenie Ola Gordon

Niebezpieczeństwo: eko-przyjazna żarówka zawiera trującą rtęć. Żarówki te
są tak niebezpieczne, że każdy musi opuścić pomieszczenie na co najmniej 15
min jeśli ona pęknie, takie ostrzeżenie wydał departament rządowy. To
zaskakujące ostrzeżenie wyszło na skutek opinii wydanych przez ekspertów
medycznych, gdyż toksyczna rtęć wewnątrz żarówki może pogorszyć szereg
problemów zdrowotnych łącznie z migreną i zawrotami głowy.

Znany dermatolog powiedział, że dziesiątkom tysięcy ludzi z chorobami skóry
będzie trudno przebywać w pobliżu żarówki, gdyż może wywołać egzemę.
Departament Środowiska ostrzegł, że odłamków szkła z rozbitych żarówek nie
należy zbierać odkurzaczem, lecz zmiatać mając na sobie rękawiczki gumowe,
aby uchronić się przed rtęcią.

Ponadto, jego zdaniem należy zwrócić uwagę, aby nie wdychać powstałego
kurzu, a uszkodzone elementy należy umieścić w zaklejonej torbie z tworzywa
sztucznego i umieścić wspecjalnym przeznaczonym na nie pojemniku, a nie w
normalnym domowym pojemniku na śmieci.

Ale żadna z tych porad nie jest wydrukowana na opakowaniu nowych dostępnych
w sprzedaży żarówek. Są również problemy ze sposobem składowania użytych
lub rozbitych żarówek.

Obecnie winny być umieszczane w specjalnych pojemnikach używanych dla
baterii. Ale w przyszłości samorządy będą musiały zapewnić lub zainstalować
specjalne pojemniki na żarówki do recyklingu.

Istnieją obawy, że bez odpowiedniego systemu usuwania tych żarówek,
zawartość rtęci może zanieczyścić dostawy wody. Usuwanie specjalnego
pojemnika kosztuje ok. 650 funtów, co wpłynie na podniesienie lokalnych
podatków.

Ostrzeżenia kładą cień na rządowe plany stopniowego zaprzestania produkcji
żarówek wolframowych (drucikowych). Ministrowie mają nadzieję, że używanie
eko-przyjaznych żarówek zaoszczędzi co najmniej 5 mln ton emitowanego
dwutlenku węgla rocznie.

Nowe żarówki staną się obowiązkowe w domach w ciągu 4 lat. Działający w
kampanii wzywają do pozostawienia możliwości wyboru, by osoby cierpiące na
problemy zdrowotne mogły nadal używać tradycyjnych żarówek. Inni myślą o
zgromadzeniu zapasów by używać je nawet kiedy znikną ze sklepów.

Niezależny naukowiec dr David Spurgeon wczoraj ostrzegł: ,,Z powodu
zawartości rtęci żarówki te nie mogą być usuwane do zwykłego pojemnika.
Jest możliwe, że rtęć zostanie uwolniona do atmosfery lub do ziemi. A
wiadomo, że rtęć jest znaną substancją trującą."

Dermatolog dr John Hawk powiedział BBć Radio 4, że niektórym trudno jest
tolerować światło fluorescencyjne szeroko używane e szkołach i biurach,
które działają podobnie jak żarówki eko-przyjazne. Powiedział: " Światło
fluorescencyjne wydają się mieć pewnego rodzaju cechy jonizujące, które
wpływają na otaczające je powietrze. To wpływa na pewną liczbę
użytkowników, prawdopodobnie dziesiątki tysięcy w W. Brytanii, których
choroby nasilają się tylko z powodu przebywania w ich pobliżu. Pewne formy
egzemy, które są bardzo powszechne, nasilają się zawsze w pobliżu świateł
fluorescencyjnych, więc te osoby muszą używać starych żarówek żarzeniowych
starego typu.

Brytyjski Departament Środowiska, Żywności i Spraw Wsi wydało następujące
rady ws. usuwania stłuczonych żarówek energooszczędnych:
- należy opuścić pomieszczenie zwracając uwagę na to, by nie przechodzić
przez leżące na podłodze stłuczone szkło
- nie używać odkurzacza do usuwania szkła, gdyż wciąganie go może
rozprzestrzenić trujące kropelki rtęci na całe pomieszczenie
- założyć gumowe rękawice i zmieść odpadki na śmietniczkę
- umieścić je w plastykowym zaklejanym worku
- nie wkładać worka do zwykłego pojemnika na odpady
- wrzucić do specjalnego pojemnika na żarówki i baterie, które również
zawierają rtęć
- nie wdychać oparów wydzielających się ze stłuczonej żarówki."

PYTANIE: Dlaczego zmieniono napięcie prądu w sieci energetycznej na wyższe?
ODPOWIEDŹ: Aby szybko zlikwidować istniejace u ludności zapasy tradycyjnych
żarówek i siłą (rzeczy) zmusić ją do stosowania energooszczednych -
tradycyjne żarówki wycofywane sa ze sprzedaży, co ma zapobiec robieniu
kolejnych zapasów i uniemożliwić dostęp do nich w przyszłości.
http://www.sep.com.pl/opracowania/opracowania_zmiana
_napiecia_2002.htm

PS. Mój spory zapas tradycyjnych żarówek szybko topnieje - od czasu zmiany
napięcia na 230V żarówki tradycyjne wytrzymują najwyżej 3-4 tygodnie, po
czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem
przepalają.

2. Data: 2014-11-26 20:04:14

Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Martin Delgado - 6.01.2008

ale pieczone czy gotowane? bo ja kto pierwsze to przez tyle lat zdążyły
się zeschnąć na wiór

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

3. Data: 2014-11-26 20:08:54

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawie prawda.
Ale:

> Żarówki te
> są tak niebezpieczne, że każdy musi opuścić pomieszczenie na co najmniej
> 15
> min jeśli ona pęknie, takie ostrzeżenie wydał departament rządowy.

Wietnamczyk studiujący na wydziale w latah 90, zrobił kiedyś kolegom w
pokoju akademika awanturę
że gdy zbiła się żaruwka nie wietszyli pokoju pszez MINIMUM 30 min.
NIe był świadom, że nasze, polskie, zwykłe żaruwki nie są tak groźne.
Energooczędne jeszcze na polskim rynku nie istniały.

> [...]
> czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem

Jeszcze można czasem spotkać.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
bez mnożenia,

4. Data: 2014-11-26 21:46:11

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> [...]
> NIe był świadom, że nasze, polskie, zwykłe żaruwki nie są tak groźne.
> Energooczędne jeszcze na polskim rynku nie istniały.

a w Wietnamie istniały?
Nie wiem co bierzesz ale zmień dealera

5. Data: 2014-11-27 02:10:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:08:54 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Jeszcze można czasem spotkać.

Owszem,właśnie kupiłam w necie. jednak szybko ubywa - bo krótko działają.

6. Data: 2014-11-27 02:45:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:18:02 +0100, XL napisał(a):

> Niebezpieczeństwo: eko-przyjazna żarówka zawiera trującą rtęć.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
&v=SsbaZSmBgNY

7. Data: 2014-11-27 02:46:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Nov 2014 02:45:18 +0100, XL napisał(a):

> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
&v=SsbaZSmBgNY

Polecam szczególnie od 4:21 !!!

8. Data: 2014-11-27 10:24:41

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 26.11.2014 um 19:18 schrieb XL:

> Martin Delgado - 6.01.2008 tłumaczenie Ola Gordon

<<CIACH BUM PÓŁPRAWDY>>

> [...]
> czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem

Po pierwsze to nie są żarówki, tylko lampy elektroluminescencyjne, zwane
popularnie świetlówkami. Świetlówki istnieją już od kilkudziesięciu lat,
były stosowane również w domach mieszkalnych i zawierały kilkanaście
razy więcej rtęci niż obecnie używane świetlówki kompaktowe.
Co nie znaczy, że nie są one szkodliwe dla zdrowia w przypadku ich rozbicia.
Ale jak często zdarzyło się wam rozbić lampę kompaktową? Rtęci w takiej
jednej lampie jest mniej, niż w plombie dentystycznej. Egzemy mogą
powstać, dlatego zalecenie zbierania rozbitych kawałków w gumowych
rękawicach jest dobre.

Zresztą obecnie bardziej popularne (i promowane) są lampy LEDowe,
których powyższe nie dotyczy.

Co do napięcia sieciowego, to, o ile pisał to mieszkaniec Wielkiej
Brytanii (coś tam było o funtach), to jest to bzdurą, bo akuraz w UK i
Irlandii zmieniono napięcie na niższe (240->230V). Faktycznie w
pozostałej Europie napięcie nominalne zostało podwyższone z 220V na
230V, ale napięcie dozwolone nie zmieniło się zbytnio, gdyż zmniejszyła
się tolerancja z +- 15% na +-10%. Jakby kogoś interesowało, jest to
opisane w normie EN-IEC 60038.

To, że żarówki przepalają się prawie zawsze w chwili włączenia wynika z
praw fizyki. Żarówka zimna ma znacznie niższy opór elektryczny i w
chwili włączenia płynie bardzo duży prąd udarowy (może osiągnąć >100A
przez bardzo krótki moment). Żarówka, która już ma cieńsze włókno
(wolfram i osm dyfundują termicznie z włókna) zadziała w tym momencie
jako bezpiecznik i się przepala. Rozwiązaniem byłoby wstępne
podgrzewanie włókna niższym napięciem. Tak robi się np. w nowszych
samochodach, w domu byłoby to za drogie.

W SUMIE:

Ludzie, nie przesadzajcie. Po prostu nie podoba się niektórym światło
lamp jarzeniowych i LEDowych, ale nie róbcie z tego spisku syjońskich
cyklistów. Osobiście też uważam ograniczenie lamp żarowych za głupotę,
ale w domu, oprócz paru halogenów, już ich nie mam. Niezależnie od EU i
cyklistów, bo przestawiałem się powoli dużo wcześniej. I naprawdę
oszczędzam energię. Przechodząc do kuchni: odkąd zamontowałem w okapie
moduły LEDowe o łącznej mocy 20W mam naprawdę jasno oświetloną kuchnię.
W oryginale były lampy 2x40W, potem zamienione na świetlówkę 11W. LEDy
oświetlają mniej więcej tak, jak żarówka 200W.

Waldek

9. Data: 2014-11-27 12:41:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Nov 2014 10:24:41 +0100, Waldemar napisał(a):

> Po pierwsze to nie są żarówki, tylko lampy elektroluminescencyjne, zwane
> popularnie świetlówkami. Świetlówki istnieją już od kilkudziesięciu lat (...),

No aaaaaaleś się rozpisał - a zamawiał to ktoś? I w dodatku nie na temat.
Czytaj ze zrozumieniem albo naucz się czytać w ogóle: piszę o TRADYCYJNYCH
ŻARÓWKACH - bo to ŻARÓWKI, a nie świetlówki i istnieją od czasu
wynalezienia/opatentowania ich przez Edisona, czyli od 1889 roku.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Alva_Edison

> To, że żarówki przepalają się prawie zawsze w chwili włączenia wynika z
> praw fizyki. Żarówka zimna ma znacznie niższy opór elektryczny

Nie tłumacz mi jak krowie na granicy, bo fizykę znam. PRZED zwiększeniem
napięcia do 230V sytuacje z trzaskaniem żarówek w momencie włączenia prądu
praktycznie się NIE zdarzały u mnie w domu.

10. Data: 2014-11-27 12:49:46

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 27.11.2014 um 12:41 schrieb XL:

> [...]
> ŻARÓWKACH - bo to ŻARÓWKI, a nie świetlówki i istnieją od czasu
> wynalezienia/opatentowania ich przez Edisona, czyli od 1889 roku.

No twojego też nikt nie zamawiał. A całość była o świetlówkach
kompaktowych, błędnie zwanych przez ciebie żarówką. Normalne żarówki
rtęci nie zawierają. Czytać umiem, inaczej bym tych bredni (które
wykasowałem) nie mógł skomentować.

> Nie tłumacz mi jak krowie na granicy, bo fizykę znam. PRZED zwiększeniem
> napięcia do 230V sytuacje z trzaskaniem żarówek w momencie włączenia prądu
> praktycznie się NIE zdarzały u mnie w domu.

No to masz pecha. A jakbyś znała fizykę, to byś wiedziała, dlaczego
trzaskają przy załączaniu.

Waldek

Smażone ma być!
czubryca... taa...