Smażone ma być!

1. Data: 2014-11-26 18:48:25

Temat: Smażone ma być!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.przepisy.pl/blog/dlaczego-mieso-powinno-b
yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

2. Data: 2014-11-26 22:10:01

Temat: Re: Smażone ma być!
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-26 18:48, XL pisze:
> http://www.przepisy.pl/blog/dlaczego-mieso-powinno-b
yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

A podobno na patelnię gorącą nie należy lać zimnej wody,
jeżeli chce się mieć długo pożytek z teflonu na niej.
A w przepisie jest napisane "Całość smaż jeszcze chwilę. Dodaj 700 ml
zimnej wody."

A jak są zalecenia, aby nie jadać potraf smażonych, to co?

Krycha.

3. Data: 2014-11-26 22:31:29

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-26 18:48, XL pisze:
> http://www.przepisy.pl/blog/dlaczego-mieso-powinno-b
yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

Ale co to znaczy "dobra patelnia"?
Żeliwna, ceramiczna, teflonowa, stalowa?

Pozdrawiam,
MW

4. Data: 2014-11-26 23:08:53

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:

yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

> Ale co to znaczy "dobra patelnia"?
> Żeliwna, ceramiczna, teflonowa, stalowa?

Taka jak kilkadziesiąt lat temu.

Jarek

--
Kawa i wuzetka są obowiązkowe dla każdego. Bijemy się o "Złotą patelnię".

5. Data: 2014-11-27 02:14:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Nov 2014 22:10:01 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
> jeżeli chce się mieć długo pożytek z teflonu na niej.
> A w przepisie jest napisane "Całość smaż jeszcze chwilę. Dodaj 700 ml

Omg, no przecież w tym przepisie patelnia nie jest PUSTA - nie lejesz tutaj
tej zimnej wody na pustą, rozgrzaną patelnię.

> A jak są zalecenia, aby nie jadać potraf smażonych, to co?

A to jest sytuacja nietypowa, o której w tym wątku nie rozmawiamy.

6. Data: 2014-11-27 04:30:07

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-26 18:48, XL pisze:
> http://www.przepisy.pl/blog/dlaczego-mieso-powinno-b
yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

Taaa... a przed smażeniem mięsko należy utytłać w bulionetce. Knorra,
oczywiście :>

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,

7. Data: 2014-11-27 12:33:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Nov 2014 04:30:07 +0100, Aicha napisał(a):

yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

> Taaa... a przed smażeniem mięsko należy utytłać w bulionetce. Knorra,
> oczywiście :>

Jeszcze napisz, że nie lubisz akurat wieprzowiny albo jego patelnia lub
fizjonomia Ci się nie podoba...

Kobieto, przepis jest TYLKO dodatkiem do tekstu właściwego - nie chcesz,
nie dodawaj bulionetki, zmień patelnię albo kucharza wręcz...

8. Data: 2014-11-27 22:09:34

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-26 o 18:48, XL pisze:
> http://www.przepisy.pl/blog/dlaczego-mieso-powinno-b
yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

Sorry że obok tematu ale ten tytuł postu jest taki inspirujący.. Do
rzeczy - skąd kategoryczny ton kucharskich celebrytów gdy chodzi o smak
potraw. Przykład nie pamiętam już jaki program, ale jeden z tych
celebrytów beształ jakiegoś kucharza/młokosa za "przesmażenie
wątróbki".. Mówił mu że wątroba w środku powinna zostać czerwona. A ja
się pytam - dlaczego ta wątroba powinna zostać niedosmażona. Powiem
szczerze, gdyby mój kucharz podał mi niedosmażoną wątrobę to wywaliłbym
go na zbitą twarz.. Jakim prawem i na jakiej podstawie taka łajza daje
punkty temu kuchcie, oceniając dosmażoną wątrobę na jedynkę?

9. Data: 2014-11-28 01:26:27

Temat: Re: Sma?one ma by?!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <i...@j...ru> Wrote in message:
> [...]
> rzeczy - sk?d kategoryczny ton kucharskich celebrytów gdy chodzi o smak
> potraw. Przyk?ad nie pami?tam ju? jaki program, ale jeden z tych
> celebrytów beszta? jakiego? kucharza/m?okosa za "przesma?enie
> w?tróbki".. Mówi? mu ?e w?troba w ?rodku powinna zosta? czerwona. A ja
> si? pytam - dlaczego ta w?troba powinna zosta? niedosma?ona. Powiem
> szczerze, gdyby mój kucharz poda? mi niedosma?on? w?trob? to wywali?bym
> go na zbit? twarz.. Jakim prawem i na jakiej podstawie taka ?ajza daje
> punkty temu kuchcie, oceniaj?c dosma?on? w?trob? na jedynk??

Ja tez nie cierpie podgrzanej surowizny. I uznaje ja za wyjatkowo
obrzydliwe kulinarnie traktowanie miesa. Mieso ma nie byc surowe,
nie tylko ze wzgl. smakowych, ale i dla bezpieczenstwa
bakteriologicznego, no nie ma innej opcji. Cieple surowe miecho
na talerzu - rzyg! Jak chce surowe, to sobie tatara robie i on
musi byc dobrze schlodzony!
Czyli poza tatarem - uznaje tylko mieso porzadnie potraktowane
termicznie, az do samego srodka rowno ugotowane/usmazone/uduszone.
Co zas konkretnie do watrobki to nie lubie smazonej , ja podsmazam
ja tylko wstepnie, bardzo krociutko, kladac wprost na cebuli i
razem podsmazajac w bardzo goracym tluszczu, po czym podlewam
woda, przyprawiam i dusze tylko do momentu az na przekroju nie ma
najmniejszego sladu krwi i krwisty plyn zmieni kolor na braz i
odparuje (dluzej nie, bo bedzie twarda, a ma byc mieciutka jak
krem), sole na koniec.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

10. Data: 2014-11-28 01:41:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim <n...@p...tu> Wrote in message:
yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

> Ale co to znaczy "dobra patelnia"?
> ?eliwna, ceramiczna, teflonowa, stalowa?

No i tu blad - nie skupiaj sie na samym tworzywie. Dobra to znaczy
odpowiednio gruba tj o duzej pojemnosci cieplnej oraz nie za
szybko, nie za wolno przewodzaca cieplo.
Przyklad: aluminium raczej odpada jesli cienkie, ale jesli
naprawde grube, to super; zeliwo jak najbardziej, ale emaliowane;
stal odpowiedniej jakosci tj nie ulegajaca degradacji (brak
wzerow) oraz niekoniecznie polerowana na wysoki blysk . Wazne
jest tez, ktora strona patelni jest lepiej wygl
adzona/wypolerowana -
trudno mi to wyjasnic, ale ten balans jest
wazny. najprawdopodobniej jest tak jak z folia alu, gdy wazne
jest, ktora strone dajemy do srodka w zaleznosci od planowanego
celu.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----