Smażone ma być!

11. Data: 2014-11-28 04:33:19

Temat: Re: Smażone ma być!
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-27 12:33, XL pisze:

>>> http://www.przepisy.pl/blog/dlaczego-mieso-powinno-b
yc-smazone-przed-duszeniem-czy-pieczeniem/

> Jeszcze napisz, że nie lubisz akurat wieprzowiny

Wolę woły niźli wieprze. No, może z wyjątkiem polędwiczki z jabłkami i
czerwoną porzeczką.
A nie mają ci Twoi mięsni dostawcy filii gdzieś na mniej narodowo
wyrobionych zachodnich rubieżach?

> albo jego patelnia lub
> fizjonomia Ci się nie podoba...

Nie podoba mi się nieetyczne wykorzystywanie przez koncern kulinarnego
autorytetu do wciskania ludziom szitu. Analogicznie jak superniania i
reklama margaryny.

> Kobieto, przepis jest TYLKO dodatkiem do tekstu właściwego - nie chcesz,
> nie dodawaj bulionetki, zmień patelnię albo kucharza wręcz...

Zupełnie mnie nie zrozumiałaś, ale to standard. Nie wspomnę, że ktoś tu
kiedyś grzmiał o domowym bulionie, a teraz gotów jest własna piersią
bulionetki bronić :P

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,

12. Data: 2014-11-28 12:44:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 04:33:19 +0100, Aicha napisał(a):

> [...]
>
> Zupełnie mnie nie zrozumiałaś, ale to standard. Nie wspomnę, że ktoś tu
> kiedyś grzmiał o domowym bulionie, a teraz gotów jest własna piersią

KTO? - bo ja się skupiam tutaj tylko na obróbce cieplnej.

13. Data: 2014-11-28 15:05:38

Temat: Re: Sma?one ma by?!
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-28 o 01:26, XL pisze:

> [...]
> musi byc dobrze schlodzony!
>
> Czyli poza tatarem - uznaje tylko mieso porzadnie potraktowane
> termicznie, az do samego srodka rowno ugotowane/usmazone/uduszone.
> Co zas konkretnie do watrobki to nie lubie smazonej , ja podsmazam
> ja tylko wstepnie, bardzo krociutko, kladac wprost na cebuli i
> razem podsmazajac w bardzo goracym tluszczu, po czym podlewam
> woda, przyprawiam i dusze tylko do momentu az na przekroju nie ma
> najmniejszego sladu krwi i krwisty plyn zmieni kolor na braz i
> odparuje (dluzej nie, bo bedzie twarda, a ma byc mieciutka jak

Bardzo ciekawie wygląda ten Twój sposób przyrządzania wątroby. Tak że
pozwolę sobie go wykorzystać przy smażeniu wątroby. Dzięki za przepis.
A wracając do tych surowizn, ciekawe dlaczego nikt z tych karconych
nigdy nie zapyta na antenie dlaczego to makaron MUSI być niedogotowany
czy wątróbka niedosmażona... ?

14. Data: 2014-11-28 17:19:54

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> [...]

A wracając do tych surowizn, ciekawe dlaczego nikt z tych karconych
nigdy nie zapyta na antenie dlaczego to makaron MUSI być niedogotowany

******************************
Ja preferuję podobny ale jednak inny sposób.
Najpierw cebulka (grube wiórka) zezłocić, zdjąć z patelni, na pozostałym
tłuszczyku (dowolnym, tylko nie margaryny czy inne ceresy) obsmażam
wątróbkę, potem na nią kładę cebulkę (taką zazłoconą) i przykrywam pokrywką.
Duszę kilka minut do odparowania, potem zamieszać, posolić, popieprzyć (co
kto woli) i konsumować...
pozdr
Stefan

15. Data: 2014-11-28 17:30:31

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-28 17:19, Stefan pisze:

> [...]
> pokrywką. Duszę kilka minut do odparowania, potem zamieszać, posolić,
> popieprzyć (co kto woli) i konsumować...

Ale jak można dusić pod przykryciem do odparowania? :)

Pozdrawiam,
MW

16. Data: 2014-11-28 17:42:56

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:

> Ale jak można dusić pod przykryciem do odparowania? :)

dłuuuugo :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

17. Data: 2014-11-30 21:03:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 15:05:38 +0100, Trybun napisał(a):

> Bardzo ciekawie wygląda ten Twój sposób przyrządzania wątroby. Tak że
> pozwolę sobie go wykorzystać przy smażeniu wątroby. Dzięki za przepis.

Nie ma za co, bardziej szczegółowy przepis podałam jakiś czas temu i wiem,
że korzystano tu z niego z powodzeniem. Polecam przyprawienie wątróbki
pieprzem, liściem laurowym i zielem angielskim - wrzucasz przyprawy w
momencie kiedy zaczynasz duszenie :-)

> A wracając do tych surowizn, ciekawe dlaczego nikt z tych karconych
> nigdy nie zapyta na antenie dlaczego to makaron MUSI być niedogotowany
> czy wątróbka niedosmażona... ?

Bo to jest jak ze słowem "żyd" - ludzie boją się już nawet je wymawiać,
żeby nie być posądzonymi o antysemityzm... tak i z tą krwistością obawiają
się wyjść na nieobytych czy coś w tym stylu. A prawda jest taka, że
wartomieć włąsne zdanie, tak jak i być pozbawionym kompleksów - czego Żydom
jak widać brak, skoro uwłacza im nazywanie ich Żydami.

Ja nie boję się mówić "Żyd". I mięso lubię wysmażone. I niech mnie nazywa
kto chce Polką - bo nią jestemi jestem z tego dumna.

18. Data: 2014-11-30 21:26:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 17:19:54 +0100, Stefan napisał(a):

> [...]
> Duszę kilka minut do odparowania, potem zamieszać, posolić, popieprzyć (co

Tak robiłam kiedyś, ale mój obecny sposob jest mniej pracochłonny, a i
bardzo lubię duszoną cebulę - wątróbka jest też bardziej kremowa, kiedy się
ją obsmaża "na" cebuli, bez ścisłego kontakltu z patelnią, bo nie rumieni
się - a cebulą przejdzie i tak, bo cebula "pod" i tak podczas mieszania
łopatką znajdzie się i "nad", i "między" wątróbką :-)

19. Data: 2014-11-30 21:27:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 16:42:56 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> dłuuuugo :)

No i właśnie to nie to, o co mi chodzi - wątróbka długo ogrzewana staje się
twarda.

20. Data: 2014-12-01 06:22:48

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-28 15:05, Trybun pisze:

> A wracając do tych surowizn, ciekawe dlaczego nikt z tych karconych
> nigdy nie zapyta na antenie dlaczego to makaron MUSI być niedogotowany

Człecze, makaron jest "niedogotowany", żeby doszedł po zmieszaniu z
gorącym sosem, a nie robiła się z niego bryja.

> czy wątróbka niedosmażona... ?

Bo podobno twardnieje :)

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,
bez spiżarni i z lodówką, w której zwykle spore luzy ;)

czubryca... taa...
Znowu dynia - tym razem pumpkin pie
Blog kulinarny
Blog o dietach i odchudzaniu