Cesarskie cięcie na życzenie?

następny post »
From: "CDI" <c...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Cesarskie cięcie na życzenie?
Date: Sat, 19 Mar 2005 09:49:27 +0100

Witam,

Chciałbym zasięgnąć porady w poniższej kwestii, może znajdzie się na grupie
ktoś z większym rozeznaniem niż moje (zerowe).
Otóż moja żona będzie rodzić za miesiąc. To jej drugi poród. Ciąża przebiega
bez komplikacji.
Pierwszy poród odbył się przez cesarskie cięcie po wielogodzinnej
"gimnastyce" na piłce i próbach wywołania skurczów - nie tylko dla niej ale
i dla mnie był to koszmar. Oboje chcielibyśmy aby tym razem urodziła przez
cesarskie cięcie z pominięciem wszystkich wcześniejszych "atrakcji".
Podobno na zachodzie jest to obecnie normalne. Pytałem naszych lekarzy,
którzy twierdzą, że jest to zabieg operacyjny i nie wykonuje się go "na
życzenie" oraz że mozliwe jest wykonanie go jedynie przy konkretnych
wskazaniach, jak np. odklejanie siatkówki i inne schorzenia okulistyczne.
Żona chorowała swego czasu na depresję i moim zdaniem blokada skurczów przy
pierwszym porodzie była u niej wywołana lękiem. Jest to co prawda tylko
zdanie męża ...
Czy w tej sytuacji nie istnieją przeciwwskazania o charakterze psychicznym
do porodu siłami natury i czy odpowiednie zaświadczenie od psychiatry może
być podstawą do przeprowwadzenia wspomnianego zabiegu?

Dziękuję za wszelkie sugestie ...
pozdrawiam
Krzysztof