Chciala bym uzyskac cos wiecej na temat mojego opisu TK klatki piersiowej bardzo prosze o pomoc

1. Data: 2007-10-04 19:04:54

Temat: Chciala bym uzyskac cos wiecej na temat mojego opisu TK klatki piersiowej bardzo prosze o pomoc
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

To jest tresc mojego opisu::
Jamy opłucnowe wolne. prawostronnie stwierdza sie dodatkowy ograniczony
oplucna lobus cardiacus jako wariant anatomiczny. W segmencie 4 pluca prawego
na przebiegu naczynia drobny obszar średnicy 6 mm - szersze naczynie?
niecharakterystyczny guzek? - do kontroli za 3 m-ce.
Poza tym pola płucne bez zmian ogniskowych, bez zagęszczeń miąższowych.
W wykonanym badaniu powiekszonych węzłów chlonnych w zakresie śródpiersia i
wnęk nie uwidoczniono.

2. Data: 2007-10-04 22:15:09

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Poza tym pola płucne bez zmian ogniskowych, bez zagęszczeń miąższowych.
> W wykonanym badaniu powiekszonych węzłów chlonnych w zakresie śródpiersia

Wygląda ,że TK klatki piersiowej jest zdrowe ale trzeba to badanie
powtórzyć za 3 miesiące. Oczywiście znając inne dane na temat Twojego
zdrowia wnioski mogą być zupełnie inne. Zgłoś się więc do lekarza , który
skierował Cię na badanie . On powinien wyjaśnić konkretniej.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2007-10-04 22:52:55

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Paź, 00:15, "regen" <r...@-...pl> wrote:
> [...]
> zdrowia wnioski mogą być zupełnie inne. Zgłoś się więc do lekarza , który
> skierował Cię na badanie . On powinien wyjaśnić konkretniej.

TK jest zdrowe?? ;)

Maja

4. Data: 2007-10-05 20:03:50

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" < > napisał w wiadomości
s.com...

> [...]
> zdrowia wnioski mogą być zupełnie inne. Zgłoś się więc do lekarza , który
> skierował Cię na badanie . On powinien wyjaśnić konkretniej.

To taki skrót ze slangu medycznego - może nieładny, ale wiadomo o co
chodzi :) Pacjentki nie badałem , więc nie mogę powiedzieć ,czy jest zdrowa
.

Pozdrawiam
regen

5. Data: 2007-10-06 06:58:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Oct 2007 k...@o...pl wrote:

> oplucna lobus cardiacus jako wariant anatomiczny. W segmencie 4 pluca prawego
> na przebiegu naczynia drobny obszar średnicy 6 mm - szersze naczynie?
> niecharakterystyczny guzek? - do kontroli za 3 m-ce.

badanie nie wykazuje odchyleń poza zmianą opisaną jako niewielki guzek
- 6mm. Innymi słowy kliszę (albo płytę CD w zależności na czym masz
to badanie) powinien obejrzeć specjalista chorób płuc i na podstawie
pełnego obrazu chorego (czyli obrazu badania KT, wieku chorego,
wywiadu odnośnie palenia tytoniu, wywiadu rodzinnego i przedyskutowania
całej sprawy z chorym) powinien wspólnie z pacjentm podjąć decyzję.
Rozumiem, bowiem, że obraz tej zmiany jest niejednoznaczny. Być może
faktycznie kontrola za 2 lub 3 miesiące i porównanie "dynamiki" jest
dobrym pomysłem ale oprócz sugestii radiologa warto także zasięgnąć opinii
pulmonologa, który skonfrontuje (bo przypuszczalnie pulmonolog
kierował na to badanie) obraz badania z dotychczasowym przebiegiem
choroby i tzw. danymi klinicznymi

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2007-10-06 07:07:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 Oct 2007, regen wrote:

> Wygląda ,że TK klatki piersiowej jest zdrowe

nie do końca ... Jeśli byłoby zupełnie zdrowe nikt nie sugerowałby
jego powtórzenia za 3 miesiące. Badanie KT, zwłaszcza wykonane
dobrym apartem (np. 64-rzędowym a taki mamy teraz w Toruniu)
jest na prawdę bardzo dokładne i jeśli faktycznie nie ma nic
to po prostu nie ma nic. Jeśli jest duża zmiana guzowata to
oczywiście będzie ją widać - umiejscowienie, stosunek do
innych struktur (naciekanie lub nie) oraz stan węzłów chłonnych
śródpiersia. Największy problem na całym świecie natomiast
sprawiają zmiany niejednoznaczne czyli małe guzki, własnie
takie, jaki został opisany ww. badaniu. W większości przypadków
- czyli ok. 90% są to zmiany nieistotne czyli niezłośliwe,
drobne zwłóknienia lub zmiany naczyniowe. Ale niestety istnieje
ryzyko, że może to być niewielki guz w fazie początkowej.
Innymi słowy dobre badanie kt mówiąc kolokwialnie wykazuje
większą czułość niż swoistość. Problem w tym, że poza
chirurgicznym usunięciem zmiany co wymaga zabiegu w znieczuleniu
ogólnym nie ma innej metody weryfikacji tej zmiany. Jakimś rozwiązaniem
jest zalecanie choremu powtórzenia badania za jakiś czas
i ocena dynamiki (czy zmiana rośnie). Niekiedy w przypadku
większych zmian można próbować zrobić biopsję ale jej ujemny
wynik też nie wykluczy guza (jedynie dodatni potwierdzi bo
biopsja z kolei wykazuje większą swoistość niż czułość)
Inne badania obrazowe w tym bardzo drogi pet nie bardzo natomiast
sprawdziły się w charakterze weryfikatora takich zmian.

P.

7. Data: 2007-10-06 08:10:41

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" < > napisał w wiadomości
orun.pl...

> nie do końca ...

Pewnie , że nie do końca. Gdybyś przectał do końca mój post, a nie wyciągał
z niego jedno zdanie, to byłoby to dla Ciebie jasne.

Pozdrawiam
regen

8. Data: 2007-10-06 09:35:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 6 Oct 2007, regen wrote:

> Pewnie , że nie do końca. Gdybyś przectał do końca mój post, a nie wyciągał
> z niego jedno zdanie, to byłoby to dla Ciebie jasne.

zgadza się ale od tego zdania "Wygląda ,że TK klatki piersiowej jest
zdrowe" rozpoczynasz post i dalej powtarzasz to, co zasugerował
radiolog. Nie wiem czy masz doświadczenie w ocenie takich zmian
i czy zajmowałeś się chorymi, którzy mają takie zmiany.
W gruncie rzeczy sensowną radą było polecenie chorej zgłoszenia
się do lekarza kierującego na badanie (oczywiście powinna zgłosić
się nie tylko z opisem ale także kliszą) i tyle.

P.

9. Data: 2007-10-15 12:11:20

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje bardzo za porade bylam z wynikiem u pulmonologa i mam zrobic powtorna
badanie za trzy miesiece, ale niewiem jak mi sie to uda jezeli jest koniec
roku i nie otrzymalam powtornego skierowania na badanie mam sie pojawic
dopiero na poczatku przyszlego roku to badanie bedzie wykonane znajac zycie za
6 miesiecy a nie za 3 bardzo dziekuje za opinie

opatrunek na zębie
kraków kamica nerkowa
Kondycja i wydolność.
Nagła zmiana słonego smaku
antybiotyk po chirurgicznym usunieciu zebow zatrzymanych