Chleb kukurydziany

1. Data: 2004-12-20 18:40:22

Temat: Chleb kukurydziany
Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem to to w filmie zdaje się Zielona mila z Hanksem. Wyglada to to jak
placek drożdzowy. Widział ktoś gdzeiś przepis na ten spacjał? Ciekaw jestem
jak to smakuje :).

pozdrawiam
morghul

1. Data: 2004-12-20 20:22:27

Temat: Re: Chleb kukurydziany
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

morghul wrote:

> [...]
> placek drożdzowy. Widział ktoś gdzeiś przepis na ten spacjał? Ciekaw jestem

Chleb z maki kukurydzianej - jak z bigosem, przepisow jest mnostwo, podstawowo
robi sie to tak:

200 ml maki kukurydzianej (zoltej, nie krochmalu)
250 ml mleka
250 ml zwyklej maki bialej
3 lyzeczki proszku do pieczenia
100 ml cukru
1 jajko
80 ml oleju

Rozgrzac piec do 180°C. Nasmarowac 20 cm kwadratowa blache. Zmieszac make
kukurydziana z mlekiem i odstawic na 10 minut. Zmieszac pozostale suche
skladniki. Dodac olej i jajko do mieszanki mleczno-kukurydzianej i widelcem
wymieszac dokladnie, dodac pozostale maki i wymieszac az nie bedzie grudek.
Przelac do formy i piec 25 minut albo az patyczek wyjdzie czysty

Mozna urozmaicic chleb przez dodanie pieprzu kajenskiego, lub przez dodanie
pokrojonych i podsmazonych kawalkow kielbasy albo szpinaku, albo kawalki
jalapeno, albo szparagow. Mozna polac roztopionym maslem z czosnkiem przed
podaniem. Klasycznie kroi sie w kwadraty, ale mozna piec w zeliwnej patelni i
kroic w trojkaty, lub piec w specjalnych zeliwnych formach do tego chleba w
ksztalcie kolby kukurydzy (tu zdjecie)

http://images.google.com/images?q=iron+cornbread+pan
&ie=ISO-8859-1&hl=en&btnG=Google+Search

Tu mozna zobaczyc kilka zdjec chleba w kwadratach, jak sie podaje, i inne
przepisy:
http://images.google.com/images?q=cornbread&btnG=Sea
rch&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-12-21 09:34:59

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> 200 ml maki kukurydzianej (zoltej, nie krochmalu)
> [...]

Dodam, że ta biała mąka może być ryżowa, co jest dość istotne dla alergików.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-12-22 00:39:29

Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "morghul" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jak
> placek drożdzowy. Widział ktoś gdzeiś przepis na ten spacjał? Ciekaw

Jak na mój gust smakuje paskudnie. Ale pewnie dlatego, że jem ten chleb od
wielu lat i będę do końca życia. Poza tym bez dodatku mąki pszennej będzie
ci się strasznie kruszyć.

m. (obrzydzona chlebem kukurydzianym, zdziwiona że ktoś ma OHOTĘ próbować)

gotowanie na parze - jak ?
makowiki
urządzenie MAGIC BULLET z TvMarket -proszę o opinie
Pierniki -twarde jak diabli :(
buraki