Chleb - mieszanka do automatu

11. Data: 2010-05-26 03:56:21

Temat: Re: Chleb - mieszanka do automatu
Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> I bez polepszaczy, które w gotowych mieszankach SĄ, choć ich nie ma w
> spisie składników, podobnie jak w składzie "Cukru" nie ma antyzbrylaczy i
> innych środków, które tam SĄ, ba, w ogóle na opakowaniach "Cukru" nie ma
> podanego składu :-/

Dlatego dawniej cukier sprzedawano na głowy, choć można było kupić też na
wagę - sprzedawca odrąbywał z głowy cukru kawałek i ważył. I to było
zdrowsze...

12. Data: 2010-05-26 03:58:56

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Mało tego: obligatoryjnie do pieczenia z użyciem mąki żytniej należy
> używać zakwasu (lub np mleka zsiadłego itp) oprócz drożdży, ponieważ
> skrobia żytnia nie rozkleja się bez kwasu mlekowego i jest szkodliwa, a
> przynajmniej ciężkostrawna, no i jakosć pieczywa jest zła... Ach, już
> kiedyś o tym tutaj pisałam.

Można dodać żuru lub wręcz całości ze słoika, prócz tej łyżki na zaczyn
kolejnego.

13. Data: 2010-05-26 06:56:29

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
> [...]
>
> To teraz weź mąkę, drożdże (zakwas) sól i zrób jeszcze lepszy chleb 5x
> taniej. Możesz też dodać ziaren, oleju, przypraw. Różne mąki. Koszt 1 kg

0,80 zl?
ciekawe skad taka tania make wezmiesz...
Mąka pszenna poznańska 1kg
w 1 sklepie w cenie 1,66zł

14. Data: 2010-05-26 07:08:22

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Mało tego: obligatoryjnie do pieczenia z użyciem mąki żytniej należy
> używać zakwasu (lub np mleka zsiadłego itp) oprócz drożdży,

Drożdże są zupełnie zbędne w tym towarzystwie. Mąka pszenna ( jak
"najgorsza", znaczy nie 480, tylko np. 550) prawie pół na pół z żytnią. Ale
jak sobie radzi automat z takim chlebem, to pojęcia nie mam.
J.

15. Data: 2010-05-26 08:45:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 May 2010 05:52:27 +0200, Panslavista napisał(a):

> Wielu ludzi zaskakuje smak i zapach zupełnie naturalnych świeżych
> produktów - przeżywaja szok w zetknięciu z nimi i niueraz im źle takie
> produkty pachna i smakują na początku bo są INNE...

Dokładnie. Po paszy prawdziwe jedzenie moze się nienawykłym wydawać
niesmaczne - "smaczność" lub "niesmaczność" to tylko przyzwyczajenia.

16. Data: 2010-05-26 08:47:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 May 2010 05:58:56 +0200, Panslavista napisał(a):

> Można dodać żuru lub wręcz całości ze słoika, prócz tej łyżki na zaczyn
> kolejnego.

Tak najczęściej robię - wykorzystuję "to gęste" z żuru.

17. Data: 2010-05-26 10:20:44

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> 0,80 zl?
> ciekawe skad taka tania make wezmiesz...
> Mąka pszenna poznańska 1kg
> w 1 sklepie w cenie 1,66zł

30 kg mąki żytniej w młynie w Nowogrodzie Bobrzańskim około 24 zł.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

18. Data: 2010-05-26 11:48:04

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Powtarzam: bo bez polepszaczy. One są wszędzie. Inaczej byc nie może, skoro
> z mieszanki wychodzi chlebek każdemu :-)
> Trzeba po prostu się nauczyć piec chleb - inaczej albo będziesz skazana na
> kupny, albo na mieszanki (czyli i tu, i tu - polepszacze).

Rzecz w tym, że w rodzinie niejadków jedzenie musi byc na prawdę
smaczne. Z reguły nie używam polepszaczy, veget, ani potraw z paczki,
ale z chlebem ustąpiłam.
Po pół roku prób z różnymi przepisami wybieram jednak gotową mieszankę.

E.

19. Data: 2010-05-27 11:35:52

Od: "Piotr" <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 0,80 zl?
> ciekawe skad taka tania make wezmiesz...

w tesko i biedronce bez problemu

20. Data: 2010-05-27 13:38:00

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> w tesko i biedronce bez problemu

W Biedronce to ja raz mąkę kupiłam. To był pierwszy i ostatni raz. Od tamtej
pory bacznie się przyglądam składowi na opakowaniach tańszej mąki;-)
Podobno w młynach można kupić mąkę taniej, ale ja akurat mieszkam w okolicy,
gdzie młynów jak na lekarstwo i to homeopatyczne.
J.

Pieczeń duszona z pręgi.
Nóż elektryczny - ostrze do mrożonek
Marynata na grila