Chleb - mieszanka do automatu

1. Data: 2010-05-25 20:22:39

Temat: Chleb - mieszanka do automatu
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaeksperymentowałam wczoraj z mieszankami do wypieku chleba z Lidla i...
Miła niespodzianka - chlebek wyrósł pięknie, w smaku super. Wczoraj
piekłam rustykalny, dziś ciabattę - oba smaczne. Lepsze od tych, które
kupowałam wcześniej w Realu i tańsze - mieszanka zawiera drożdże.
Polecam.

E.

2. Data: 2010-05-25 20:27:15

Temat: Re: Chleb - mieszanka do automatu
Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> piekłam rustykalny, dziś ciabattę - oba smaczne. Lepsze od tych, które
> kupowałam wcześniej w Realu i tańsze - mieszanka zawiera drożdże.

To teraz weź mąkę, drożdże (zakwas) sól i zrób jeszcze lepszy chleb 5x
taniej. Możesz też dodać ziaren, oleju, przypraw. Różne mąki. Koszt 1 kg
gotowej mieszanki, to około 0,80 zł.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2010-05-25 20:34:52

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński pisze:

> To teraz weź mąkę, drożdże (zakwas) sól i zrób jeszcze lepszy chleb 5x
> taniej. Możesz też dodać ziaren, oleju, przypraw. Różne mąki. Koszt 1 kg
> gotowej mieszanki, to około 0,80 zł.

Próbowałam. Z mąki pszennej, szymanowskiej, z domieszką żytnej, z
otrębami... jakoś nie bardzo mi smakował.

E.

4. Data: 2010-05-25 20:50:06

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Próbowałam. Z mąki pszennej, szymanowskiej, z domieszką żytnej, z
> otrębami... jakoś nie bardzo mi smakował.

Najprościej zacznij od samej pszennej, bez żytniej. Pamiętam jak dla wprawy
zrobiłem ciasto drożdżowe na buły z zamiarem wyrzucenia go po upieczeniu.
Nic nie wyrzuciłem. :-)
Zrób bułki, mniejsze i łatwiejsze.
Żytni jest trudniejszy, bo źle się urabia itp. Na zakwasie jeszcze inaczej,
bo już się rozlewa i trzeba foremkę. Ale da się zrobić.
W planach mam nauczyć się pizzy i upieczenie pumpernikla.

5. Data: 2010-05-25 20:52:16

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> Próbowałam. Z mąki pszennej, szymanowskiej, z domieszką żytnej, z
> otrębami... jakoś nie bardzo mi smakował.

Pamiętaj, że wiele rzeczy bardzo smakuje dlatego, że jest w nich olbrzymia
ilość wszelkich E - konserwantów i ulepszaczy..
One oszukują Twój smak, a Ty naiwnie dajesz się oszukać.

Moje pożywienie jest w 99% bez konserwantów i ulepszaczy.

6. Data: 2010-05-25 21:44:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 May 2010 22:27:15 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> To teraz weź mąkę, drożdże (zakwas) sól i zrób jeszcze lepszy chleb 5x
> taniej. Możesz też dodać ziaren, oleju, przypraw. Różne mąki. Koszt 1 kg
> gotowej mieszanki, to około 0,80 zł.

I bez polepszaczy, które w gotowych mieszankach SĄ, choć ich nie ma w
spisie składników, podobnie jak w składzie "Cukru" nie ma antyzbrylaczy i
innych środków, które tam SĄ, ba, w ogóle na opakowaniach "Cukru" nie ma
podanego składu :-/

7. Data: 2010-05-25 21:46:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 May 2010 22:34:52 +0200, E. napisał(a):

> Próbowałam. Z mąki pszennej, szymanowskiej, z domieszką żytnej, z
> otrębami... jakoś nie bardzo mi smakował.

Powtarzam: bo bez polepszaczy. One są wszędzie. Inaczej byc nie może, skoro
z mieszanki wychodzi chlebek każdemu :-)
Trzeba po prostu się nauczyć piec chleb - inaczej albo będziesz skazana na
kupny, albo na mieszanki (czyli i tu, i tu - polepszacze).

8. Data: 2010-05-25 21:48:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 May 2010 22:50:06 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> Żytni jest trudniejszy, bo źle się urabia itp.

Mało tego: obligatoryjnie do pieczenia z użyciem mąki żytniej należy używać
zakwasu (lub np mleka zsiadłego itp) oprócz drożdży, ponieważ skrobia
żytnia nie rozkleja się bez kwasu mlekowego i jest szkodliwa, a
przynajmniej ciężkostrawna, no i jakosć pieczywa jest zła... Ach, już
kiedyś o tym tutaj pisałam.

9. Data: 2010-05-25 21:49:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 May 2010 22:52:16 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
> ilość wszelkich E - konserwantów i ulepszaczy..
> One oszukują Twój smak, a Ty naiwnie dajesz się oszukać.

Dokładnie.

> Moje pożywienie jest w 99% bez konserwantów i ulepszaczy.

Moje też. Ale to kosztuje sporo pracy w dziedzinie, którą ja akurat też
lubię.

10. Data: 2010-05-26 03:52:27

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

E. wrote:

> Próbowałam. Z mąki pszennej, szymanowskiej, z domieszką żytnej, z
> otrębami... jakoś nie bardzo mi smakował.
>
> E.

Sprawa polega na jakości ziarna, jego suszeniu, przechowywaniu itd.
Podobnie z mąką jak mielona i przechowywana. Jeżeli kupujesz prosto z młyna
ze świeżego przemiału i masz zaufanie do młynarza to masz świeżą i dobrą
mąkę. Wielu ludzi zaskakuje smak i zapach zupełnie naturalnych świeżych
produktów - przeżywaja szok w zetknięciu z nimi i niueraz im źle takie
produkty pachna i smakują na początku bo są INNE...
Jeżeli ktoś przez całe swoje życie dostawał paszę a nie jedzenie...

Pieczeń duszona z pręgi.
Nóż elektryczny - ostrze do mrożonek
Marynata na grila
mrożenie szpinaku - pilne