Cienko cienko...

1. Data: 2022-12-10 08:21:00

Temat: Cienko cienko...
Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis na kotlety mielone
Wiemy już, ile jajek będzie nam potrzebnych. Możemy więc przejść do
przygotowania naszych kotletów. Dla czteroosobowej rodziny w zupełności
wystarczy porcja przygotowana z pół kilo mięsa mielonego.

https://www.onet.pl/styl-zycia/dompelenpomyslow/ile-
jajek-do-kotletow-mielonych-istnieje-prosta-zasada/3
t0m173,30bc1058?utm_source=detal&utm_medium=synergy&
utm_campaign=allonet_detal_popularne

To chyba nie o mojej rodzinie mowa :)

--
Wiesiaczek - dziś z DC
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

2. Data: 2022-12-10 09:20:25

Temat: Re: Cienko cienko...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:
> [...]
jajek-do-kotletow-mielonych-istnieje-prosta-zasada/3
t0m173,30bc1058?utm_source=detal&utm_medium=synergy&

O mojej też nie. U mnie kotlety mielone są z mięsa, a nie z buły i jajek z
mięsem.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

3. Data: 2022-12-17 08:58:59

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.12.2022 o 09:20, XL pisze:

> [...]
utm_campaign=allonet_detal_popularne

> O mojej też nie. U mnie kotlety mielone są z mięsa, a nie z buły i jajek z

Czyli, jak wyglądają mielone a`la XL, co dodajesz aby nie pękały czy nie
rozpadały się?  U mnie oczywiście też bez buły, ale z jajem, cebulą i
czosnkiem. Plus oczywiście przyprawy, m.in majeranek.

4. Data: 2022-12-17 15:49:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
> rozpadały się?  U mnie oczywiście też bez buły, ale z jajem, cebulą i
> czosnkiem. Plus oczywiście przyprawy, m.in majeranek.

Karczek wieprzowy dosyć tłusty (czyli żadne chude mięso), jaja (2-3 szt. na
500g mięsa), cebula, czosnek, pieprz, czasem nieco wody gazowanej.
Bułka tarta tak, samodzielnie mielona z ususzonych pozostałości pieczywa,
tylko do panierowania. To wszystko.
Kluczem do nierozpadania się kotletów jest niewielki dodatek wody
gazowanej, w zależności od wilgotności masy, aby masa nie była za sucha, a
następnie doskonałe!!! ręczne wyrobienie masy, aż będzie wyraźnie kleista,
nierozdzielająca się
na kawałeczki i cząstki.
Kto lubi, niech doda wcześniej łyżkę kaszy manny.
Druga rzecz techniczna - po pierwszym odwróceniu kotletów na drugą stronę i
podsmażeniu przekłuwam każdy kotlet w kilku miejscach ostrym końcem
patyczka do szaszłyków, aby wypuścić parę. Można zamiast tego zrobić dość
głęboką kratkę na wierzchu uformowanych surowych kotletów i wkładać je do
tłuszczu kratką do góry, po podsmażeniu przewrócić na stronę z kratką.
Kratka zwiększa powierzchnię odparowywania nadmiaru wody, zapobiegając
powstawaniu poduszek pary we wnętrzu kotletów i ich rozwarstwianiu.

5. Data: 2022-12-19 13:05:54

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.12.2022 o 15:49, XL pisze:

> [...]
> Kratka zwiększa powierzchnię odparowywania nadmiaru wody, zapobiegając
> powstawaniu poduszek pary we wnętrzu kotletów i ich rozwarstwianiu.

Jednak i u Ciebie są jaja. Tzn, w Twoich mielońcach nie u Ciebie...?
Mniej więcej i moje są tak przyrządzane, z wyjątkiem tej wody gazowanej.
Przy najbliższej okazji wypróbuję. Dzięki.

6. Data: 2022-12-19 13:33:09

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.12.2022 o 13:05, trybun pisze:

> [...]
> Mniej więcej i moje są tak przyrządzane, z wyjątkiem tej wody gazowanej.
> Przy najbliższej okazji wypróbuję. Dzięki.

A ja lubię z bułą! Dużo buły!
Bez buły są suche.

Bez buły mogą być klopsy, wtedy z sosem, ale ja za nimi nie przepadam.

--
Ach, zapomniałem: Salwa Ukrainie!

7. Data: 2022-12-19 19:38:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

jajek-do-kotletow-mielonych-istnieje-prosta-zasada/3
t0m173,30bc1058?utm_source=detal&utm_medium=synergy&
> [...]

Czyli smażę panierowane klopsy ?

> wtedy z sosem, ale ja za nimi nie przepadam.

Bo nie umiesz dobrego sosu zrobić ;)

8. Data: 2022-12-21 01:08:56

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 10 grudnia 2022 o 08:21:02 UTC+1 Wiesiaczek napisał(a):
> [...]
> "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
> Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
> Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
Sankcje działają. Kacapskiego propagandysty nie stać żeby kupić pół kilograma mięsa
mielonego.

9. Data: 2022-12-21 18:01:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

> [...]
utm_campaign=allonet_detal_popularne

> Sankcje działają. Kacapskiego propagandysty nie stać żeby kupić pół

Ale za to mleka ma jak widać po kokardkę - ,,Bułkę odsącz, a mleko WYLEJ".
We łbach ludziom się przewraca od tego dobrobytu.
Jeśli już, to namaczam bułę w letniej wodzie.

10. Data: 2022-12-21 18:39:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> We łbach ludziom się przewraca od tego dobrobytu.
> Jeśli już, to namaczam bułę w letniej wodzie.

Albo w rosole/wywarze.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

Piątkowy łosoś.
https://wholesalealprazo lampowder.com/product/pr otonitazene-2/
Protonitazene for sale | Buy protonitazene
Re: order weed online dc,pure cbd oil for sale,order weed pen online https://www.weedlydispen sary.com/ can i order weed online, can you order weed online,cannabis business for sale, cannabis farm for sale, https://www.weedlydispen sary.com/ cannabis f
świnski łeb