Cisnienie?

1. Data: 2006-01-09 11:54:16

Temat: Cisnienie?
Od: "Michał B. \(BajT\)" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy cisnienie 145 na 91-96 (puls 60) jest w normie dla 24latka? (mierzone
kilkukrotnie w ciagu dnia)
Jesli nie to czy czyms to grozi?

Pozdrawiam!

Michał.

2. Data: 2006-01-09 12:00:29

Temat: Re: Cisnienie?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Jan 2006 12:54:16 +0100, Michał B. (BajT) wrote:

> Czy cisnienie 145 na 91-96 (puls 60) jest w normie dla 24latka? (mierzone
> kilkukrotnie w ciagu dnia)

Niezależnie od wieku ciśnienie skurczowe powinno być poniżej 140 mmHg.

> Jesli nie to czy czyms to grozi?

Zasadniczo tak.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

3. Data: 2006-01-09 13:38:20

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2006-01-09, Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> wrote:

> Niezależnie od wieku ciśnienie skurczowe powinno być poniżej 140 mmHg.

A co gdy cisnienie skurczowe jest niskie?

np u mnie na ogol kolo 100/60, u zony czasem nawet 90/40

> Zasadniczo tak.

A w przypadku niskocisnieniowcow? Czyms to grozi poza wiecznie
zimnymi stopami?

4. Data: 2006-01-09 16:11:20

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał B. (BajT) napisał(a):
> Witam!
>
> Czy cisnienie 145 na 91-96 (puls 60) jest w normie dla 24latka? (mierzone
> kilkukrotnie w ciagu dnia)

mówimy o nadcisnieniu jeżeli zostanie przekroczone 140/90 (nawet jeżeli
tylko jedna z wartości jest podwyższona)

zgłoś się do swojego lekarza, najlepiej abyś wcześniej mierzył i
zapisywał sobie cisnienie np przez tydzień, kilka razy dziennie...

> Jesli nie to czy czyms to grozi?

wrzuć w google to zobaczysz....

--
E_m_i_

"Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
mieć mocne skrzydła.
Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
K. Chopin "Przebudzenie"

5. Data: 2006-01-09 16:32:44

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Roskal napisał(a):

> A w przypadku niskocisnieniowcow? Czyms to grozi poza wiecznie
> zimnymi stopami?

np omdleniem, tudzież zapaścią i ewentualnymi konsekwencjami z tego
wynikającymi...

6. Data: 2006-01-09 18:55:31

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Roskal" <t...@g...pl> wrote in message

> A w przypadku niskocisnieniowcow? Czyms to grozi poza wiecznie
> zimnymi stopami?

moj znajomy ledwo widzi na oczy, ponoc spowodu uszkodzenia siatkowki
wiecznie niskim cisnieniem.

iwon(k)a

7. Data: 2006-01-10 09:29:14

Od: "Gosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> A co gdy cisnienie skurczowe jest niskie?
>
> np u mnie na ogol kolo 100/60, u zony czasem nawet 90/40

To zalezy jak te cisnienia sa przez was tolerowane. w kazdym razie jak
kiedys mowila jedna z moich asystentek "tylko sie cieszyc"

8. Data: 2006-01-10 10:57:01

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia napisał(a):

> To zalezy jak te cisnienia sa przez was tolerowane. w kazdym razie jak
> kiedys mowila jedna z moich asystentek "tylko sie cieszyc"

bo??

9. Data: 2006-01-10 12:18:51

Od: "Gosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

> bo??

bo.... a wiec jesli chodzi oto co napisalas na temat niskich cisnien....
omdlenia wystepuja u osob u ktore nie sa zaadoptowane do niskiego cisnienia,
np. nagly spadek cisnienia po wzieciu lekow hipotensyjnych, zapasc
(|wstrzas) oprocz niskiego cisnienia jest takze tachykardia i jak ktos pisze
z ema niskie cisnienie to pisanie mu ze to prowadzi do zapasci nie jest
prawda. cieszyc sie dlatego z enie ma sie nadcisnienia. a jesli chodzi o
konsekwencje nadcisnienia to mozna pisac i pisac a jak sama napisalas w
jednym poscie to wrzuc to haslo gogle i poczytaj dlaczego lepiej zeby bylo
niskie niz wysokie.

10. Data: 2006-01-10 13:18:52

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

> bo??

Bo niskocisnieniowcy dłużej zyją. Tylko co to za życie jak człowiek chodzi
wiecznie zaspany i marzna mu raczki. To juz lepiej 140 i dobry naped do

Syndaktylia palców
Jestem po wizycie u okulisty
nerwica - psycholog/psychiatra Kraków
Pomiar temperatury