Cisnienie 140/90

1. Data: 2008-06-17 10:59:38

Temat: Cisnienie 140/90
Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy 140/90 to cisnienie, ktore powinno mnie niepokoic i zaprowadzic do
lekarza po jakies leki?

dziekuje

Maciek

2. Data: 2008-06-17 12:31:58

Temat: Re: Cisnienie 140/90
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> Czy 140/90 to cisnienie, ktore powinno mnie niepokoic i zaprowadzic do
> lekarza po jakies leki?

też mam takie, po żadnych lekarzach nie chodzę, ogólnie takie ciśnienie to
sygnał, że masz paskudną dietę (za dużo soli, za mało potasu). Jak masz
cierpliwość do wywalenia z diety soli, to spadnie do "normy" bardzo szybko
i się w tej normie utrzyma, mi spadło - a potem znowu zacząłem jeść
syfiaste pseudojedzenie :D

3. Data: 2008-06-17 12:42:08

Od: "gREG" <niema_nic@i_juz.lp> szukaj wiadomości tego autora

> też mam takie, po żadnych lekarzach nie chodzę, ogólnie takie ciśnienie to
> sygnał, że masz paskudną dietę (za dużo soli, za mało potasu).

a moze by tak zapytac najpierw ile bylo pomiarow ? :)

4. Data: 2008-06-17 14:02:03

Od: "Polon" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a moze by tak zapytac najpierw ile bylo pomiarow ? :)

Mierze sobie cisnienie co wieczor od 2 tygodni.

Polon

5. Data: 2008-06-18 13:34:52

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> Czy 140/90 to cisnienie, ktore powinno mnie niepokoic i zaprowadzic do
> lekarza po jakies leki?
>
> dziekuje
>
> Maciek

tak. nawet to 'tylko' nerwica.

6. Data: 2008-06-19 11:04:20

Od: "Koteczek31" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

co wy chcecie od tego cisnienia?? Pytanie ile lat ma delikwentt bo moze sie
okazac ze jest ono idealne. No ja chcialabym takie miec.
Mysia

7. Data: 2008-06-19 12:53:10

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Koteczek31 pisze:
> co wy chcecie od tego cisnienia?? Pytanie ile lat ma delikwentt bo moze sie
> okazac ze jest ono idealne. No ja chcialabym takie miec.
> Mysia

Nie ma teraz norm wiekowych, to stara śpiewka. Wartość 140/90 to
graniczna wartość nadciśnienia łagodnego. Szczególnie istotna jest
wartość ciśnienia rozkurczowego...
Ja tam bym takiego nie chciał (osobnik 61 lat)

Juanitos

8. Data: 2008-06-19 12:54:37

Od: "Polon" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik ma 34 lata.

Polon

9. Data: 2008-06-19 14:02:08

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Polon pisze:
> Osobnik ma 34 lata.

No to z a wysokie; nie ma co oczywiście wpadać w jakąś panikę, ale
sukcesywnie mierzyć, spróbować znaleźć może jakieś korelacje, no i
wykonać te badania. Ciśnienie nie niszczy układu krążenia w stopniu
natychmiastowym, lecz bardzo powoli i niezauważalnie. Bardzo dobrze się
stało, że udało się wychwycić już teraz.
Wszystko zależy od trybu życia, diety itp. czynników ale tez może być
genetyczne. Jeżeli nie masz innych kłopotów zdrowotnych można zrobić
taką próbę: zmierzyć ciśnienie w spoczynku a następnie wykonać 10-15
przysiadów i dokonać pomiaru. Ciśnienie skurczowe powinno wzrosnąć a
rozkurczowe obniżyć. To ideał. Ale jeżeli różnica pomiędzy wartościami
zmaleje po wysiłku, trzeba to powiedzieć lekarzowi.
Mierz ciśnienie zawsze na prawym ramieniu...

Pozdrawiam
Juanitos

10. Data: 2008-06-19 15:05:26

Od: "Polon" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmaleje po wysiłku, trzeba to powiedzieć lekarzowi.
> Mierz ciśnienie zawsze na prawym ramieniu...

140 to skurczowe
a 90 to rozkurczowe?

Polon

Poczucie lekkiego zagrozenia wieczorami- jak sie tego pozbyc?
Krew w kale???Zadnych innych objawów:-(
nie mogę schudnąc
Krwiak w głowie
Zaproszenie na sesję "Sztuczne życie - mit czy rzeczywistość?"