Co powinni widzieć bliskowidze (kolokwialnie: krótkowidze)?

1. Data: 2009-02-01 15:13:54

Temat: Co powinni widzieć bliskowidze (kolokwialnie: krótkowidze)?
Od: Jax <7...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W jakichś wielce popularyzatorskich materiałach okulistycznych dotyczących
działania oka bliskowidza spotkałem się z twierdzeniem, że jego oczy
silniej załamują promienie słoneczne, tak że skupiają się one przed
siatkówką. To jest wielce intrygujące stwierdzenie. Jakiś czas temu
doszedłem do wniosku, że gdyby tak było, to krótkowidze musieli by widzieć
obraz odwrócony zarówno w pionie jak i w poziomie, bo punkt skupienia
promieni świetlnych wypadał by przed siatkówką, skutkiem czego za punktem
skupienia obraz był by odwrócony w obu płaszczyznach. Jako bliskowidz
zapewniam, że wcale nie widzę odwróconego obrazu, ani w okularach ani bez
okularów. Choć gdyby wierzyć tamtym opracowaniom okulistycznym bez okularów
musiałbym widzieć na odwrót. Może jakiś optyk lub lepiej okulista mógłby to
wyjaśnić, bo na razie jestem skłonny wierzyć, że znalazłem kolejny
powszechnie akceptowalny idiotyzm (tym razem w obfitującej w nie
medycynie).

z totaliztycznym salutem
Jax

2. Data: 2009-02-01 18:32:20

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 01 Feb 2009 16:13:54 +0100, Jax wrote:

> [...]
> silniej załamują promienie słoneczne, tak że skupiają się one przed
> siatkówką. To jest wielce intrygujące stwierdzenie.

Powiadasz?...
A co w tym takiego interesującego?
Miałeś kiedyś aparat fotograficzny? Taki prawdziwy, z obiektywem,
ręcznym ustawianiem ostrości i pryzmatem pentagonalnym najlepiej? Wiesz,
na jakiej zasadzie działa obiektyw?

> [...]
> promieni świetlnych wypadał by przed siatkówką, skutkiem czego za punktem
> skupienia obraz był by odwrócony w obu płaszczyznach.

No właśnie: Miałeś kiedyś aparat fotograficzny? :)
Czy ustawiając ostrość w aparacie foto widzisz jakieś fikuśne harce
obrazu w pionie i poziomie? :D
Do szkoły ty chodził, a?

> [...]
> wyjaśnić, bo na razie jestem skłonny wierzyć, że znalazłem kolejny
> powszechnie akceptowalny idiotyzm (tym razem w obfitującej w nie

Jak widać mamy do czynienia z kolejnym, jednym z wielu spośród
obfitującej w nich polskiej populacji... Wstawta se co chceta :D

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

3. Data: 2009-02-01 19:05:40

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jax pisze:
> [...]
> promieni Ĺ?wietlnych wypadaĹ? by przed siatkĂłwkÄ?, skutkiem czego za punktem
> skupienia obraz byĹ? by odwrĂłcony w obu pĹ?aszczyznach. Jako bliskowidz
> zapewniam, Ĺźe wcale nie widzÄ? odwrĂłconego obrazu, ani w okularach ani bez
> okularĂłw. ChoÄ? gdyby wierzyÄ? tamtym opracowaniom okulistycznym bez okularĂłw
> musiaĹ?bym widzieÄ? na odwrĂłt. MoĹźe jakiĹ? optyk lub lepiej okulista mĂłgĹ?by to
> wyjaĹ?niÄ?, bo na razie jestem skĹ?onny wierzyÄ?, Ĺźe znalazĹ?em kolejny
> powszechnie akceptowalny idiotyzm (tym razem w obfitujÄ?cej w nie

Każde oko kręgowców odwraca obraz "do góry nogami". Dopiero mózg to
koreluje, stąd wydaje sie nam, że widzimy normalnie i że góra jest górą
a dół dołem.

STranger

4. Data: 2009-02-04 11:06:12

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każde oko kręgowców odwraca obraz "do góry nogami". Dopiero mózg to
> koreluje, stąd wydaje sie nam, że widzimy normalnie i że góra jest górą a
> dół dołem.

Jemu nie o to idzie.
Bo jak oko odwraca obraz, to odwraca u każdego,
więc u niego bliskowidza:) powinno odwracać 2 razy,
lub precyzyjniej odwracać raz więcej niż normalnie.
To zdaje się jest tak:
Obraz na siatkuwce oka jest długi i szeroki, więcej niż panoramiczny.
To odwracanie dotyczy pojedynczego punktu, lini, nie zaś całego obrazu.

Czyli mam np. odcinek AB , widziany np. dołem oka.
Prawidłowo widzący zobaczy odcinek AB.
Dalekowidz widzi rozmyty odcinek AB,
czyli faktycznie widzi mglisty długi prostokąt ABB'A', też na dole oka.
Drugi bok prostokąta A'B' jest pszesunięty od AB np do dołu
(nie wiem, nie mam nastroju na precyzyjne rozważanie do dołu czy do gury),
U bliskowidza:) odcinek A'B' , będzie też na dole oka, ale pszesunięty
względem AB do gury.
Tak mi się wydaje, ale nie mam pewności, bo podobno i muzg
ma duży wpływ na widzenie, i na ostrość oczywiście też.

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

5. Data: 2009-02-04 14:40:14

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak ja chodziłem do szkoły nie istaniało pojęcie dysgrafii. Delikwent
dostawał pałę, od rodziców wpieprz i ćwiczył, aż się nauczył i nie nie było
zmiłuj. A teraz polityczna poprawność, nie Murzyn tylko Afroamerykanin, nie
leń tylko dysgrafik. Tfu.
Jacek

6. Data: 2009-02-04 15:50:03

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> zmiłuj. A teraz polityczna poprawność, nie Murzyn tylko Afroamerykanin, nie

A jak taki majacy skore w kolorze alternatywno-bialym mieszka we Francji
(bo tam ich calkiem sporo) - to co? Europejski AfroAmerykanin?

> leń tylko dysgrafik. Tfu.

Czy jestes pewien, moze jeszcze miec dysORTOgrafie, dysKalkulie, i
calkiem sporo innych dysfunkcji (dysGógli jeszcze nie orzekaja - nietety)

Pozdro

Maseł

7. Data: 2009-02-04 16:46:12

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie - dysGoogle
Czasami, jak czegos nie umiem znaleźć i pytam na grupie, gdzie mnie
opieprzą, że było i że są Google itd. to sobie myślę, że jestem cienki Bolek
w Googlach to tu NIE. Mam dysGoogle ! Od razu lepiej się poczułem. Dzięki.
Jacek

8. Data: 2009-02-04 22:39:05

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> [...]
> w Googlach to tu NIE. Mam dysGoogle ! Od razu lepiej się poczułem. Dzięki.

To tu poczytaj o swojej przypadlosci:
http://www.google.pl/search?q=dysgooglia

:-)

Pozdro

Maseł

9. Data: 2009-02-06 21:28:46

Od: Jax <7...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Jak ja chodziłem do szkoły nie istaniało pojęcie dysgrafii.
Ja bym proponował zamiast określenia dysortografii stosować dysidiotyzm lub
antyidiotyzm, bo ludzie co nie chcą pisać idiotycznie (czyli wg oficjalnej
polskiej ortografii) powinni być wyróżniani jako lideży antyidiotyzmu. Jest
tak gdyż w Polsce największym i najbardziej podstawowym idiotyzmem jest
właśnie ortografia.

z totaliztycznym salutem
Jax

10. Data: 2009-02-07 13:38:22

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście, że można pisać mając gdzieś "oficjalne zasady ortografii". Można
też jeść z talerza palcami, pójść do teatru w gumofilcach, pić z gwinta,
oraz ignorować inne (dla niektórych idiotyczne) normy/zwyczaje.

z wyrazami nieustającego szacunku
Jacek

calculus III
Co na suchy kaszel?
czy zmienic godz. brania antybiotyku?
Lakierowanie, lakowanie, impregnowanie, co to jest?
Wyniki trzustki