Re: Co powinni widzieć bliskowidze (kolokwialnie: krótkowidze)?

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Co powinni widzieć bliskowidze (kolokwialnie: krótkowidze)?
Date: Sun, 1 Feb 2009 19:32:20 +0100

On Sun, 01 Feb 2009 16:13:54 +0100, Jax wrote:

> W jakichś wielce popularyzatorskich materiałach okulistycznych dotyczących
> działania oka bliskowidza spotkałem się z twierdzeniem, że jego oczy
> silniej załamują promienie słoneczne, tak że skupiają się one przed
> siatkówką. To jest wielce intrygujące stwierdzenie.

Powiadasz?...
A co w tym takiego interesującego?
Miałeś kiedyś aparat fotograficzny? Taki prawdziwy, z obiektywem,
ręcznym ustawianiem ostrości i pryzmatem pentagonalnym najlepiej? Wiesz,
na jakiej zasadzie działa obiektyw?

> Jakiś czas temu
> doszedłem do wniosku, że gdyby tak było, to krótkowidze musieli by widzieć
> obraz odwrócony zarówno w pionie jak i w poziomie, bo punkt skupienia
> promieni świetlnych wypadał by przed siatkówką, skutkiem czego za punktem
> skupienia obraz był by odwrócony w obu płaszczyznach.

No właśnie: Miałeś kiedyś aparat fotograficzny? :)
Czy ustawiając ostrość w aparacie foto widzisz jakieś fikuśne harce
obrazu w pionie i poziomie? :D
Do szkoły ty chodził, a?

> Jako bliskowidz
> zapewniam, że wcale nie widzę odwróconego obrazu, ani w okularach ani bez
> okularów. Choć gdyby wierzyć tamtym opracowaniom okulistycznym bez okularów
> musiałbym widzieć na odwrót. Może jakiś optyk lub lepiej okulista mógłby to
> wyjaśnić, bo na razie jestem skłonny wierzyć, że znalazłem kolejny
> powszechnie akceptowalny idiotyzm (tym razem w obfitującej w nie
> medycynie).

Jak widać mamy do czynienia z kolejnym, jednym z wielu spośród
obfitującej w nich polskiej populacji... Wstawta se co chceta :D

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.