Co robicie względem paranoi z żarówkami?

171. Data: 2009-05-18 11:03:40

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 May 2009 09:40:29 +0200, Jeffrey napisał(a):
> kurde, co ty piszesz WSZYSTKIE MLECZNE?
> dla mnie tylko mleczne mają sens bo mają mniejszy efekt olśnienia

Zgadza się, wszystkie mleczne. Eurokomuchy chcą w ten właśnie sposób zmusić
do przejścia na świetlówki jeszcze przed wyeliminowaniem wszystkich żarówek
z rynku.

Nawet się jeden artysta wypowiedział :)
http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/6169/ing
o-maurer-euro-condom.html

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

172. Data: 2009-05-18 12:28:29

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jest wyższa o 200 kelvinów (3200K / 3400K).
I to w przyblizeniu, bo zwykle żarówki są "uniwersalne" na napięcie od 220 do 240
Volt, co zasadniczo zmienia temperaturę barwową i moc, a także czas życia żarówki..
Gaz halogen powoduje mniejsze parowanie rozgrzanego metalu i mniejsze osadzanie się
od wewnątrz szklanej bańki cząsteczek metalu z żarnika (ale i tak się osadza co widać
po stopniowym powolnym czernieniu).
Ot i tyle.
Natomiast zarówki halogenowe sa o tyle nieprzyjemne dla oka, że:
* mają bardziej skupione źródło światła (mniejszy żarnik), co może spowodować
uszkodzenia oka;
* wraz ze wzrostem temperatury zarnika wydzielają więcej szkodliwego promieniowania
UV (które trzeba zatrzymywać filtrem, co znów z powrotem osłabia strumień swiatła).
JaC

-----

> No jak jest ta sama, jak nie jest, bo istotą działania żarówki halogenowej jest
wyższa temperatura zarnika?

173. Data: 2009-05-18 13:16:48

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

I znowu za ekokomuny trzeba się będzie zaopatrywać w fotograficznym ;-))
JaC

-----

174. Data: 2009-05-18 13:38:09

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

n o TO juuuszszszsz wyemy czzzzzemuuu twojeee
som takie pokrecone - uszk o dze
nie
oka

175. Data: 2009-05-19 09:32:45

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Krótka analiza ekonomiczna:

Własnie kupiłem do żyrandola 6 szt. (jedna co prawda od razu na zapas) żarówek
energooszczędnych 9 Wat.
Złamałem się, bo trochę nietypowy ten zyrandol ("Księstwo Warszawskie"), duzy gwint
E27, a zarówki powinny być malutkie swiecowe, i własnie w Leroy Merlin takie trafiłem
jakiejś firmy no-name Spot Light.
Sa odpowiednikiem ponoć 45 watowych, dają 480 Lumenów (to duzo jak na 9 wat mocy,
m.in. dzieki temu, że nie mają mlecznej bańki, która jak czytałem z opakowań BARDZO
dużo strumienia świetlnego zabiera - ale przez to nieco oślepiają) i mają 8000 godzin
trwałości (no zobaczymy).
Dla podobnego oświetlenia powinienem zastosować 5x40 wat (jak wspomniałem szósta z
pięciu energooszczędna kupiona na zapas, umownie zwieksza trwałość do 9600 godzin).
Rzecz w tym, że w takim zyrandolu czae mzapala się 2, czaem 3 a czasem wszystkie 5
żarówek - liczmy srednio 3 zapalone.
Wtedy oszczędnośc energii wyniesie 3x (40-9)=93 watogodziny, lub inaczej oszczędność
około 900 kWh na hipotetyczny czas życia zarówek, co stanowi ponad 300 złotych.
Dla uproszczenia zakładam, że żarówki zwykłę ani nie kosztuja, ani się nie
przepalają.
Czyli jednak żarówki energooszczędne się opłacają ekonomicznie i to bardzo (jesli nie
przepalą się szybko, ale są lepsze firmy, które się nie przepalają, u mnie
przykładowo od lat swieci Polux Professional Lighting oraz Ikea właczane często i na
krótko).
JaC
PS. To taki trochę eksperyment, bo mam drugi reprezentacyjny zyrandol "świecowy" 12x
E14 + 2x2 E14 kinkiety - szczerze mówiąc zawsze myslałem o ściemniaczu do tego
zyrandola, ale żarówki HALOGENOWE (które najlepiej się ściemniają) E14 są KRETYŃSKO
drogie.

176. Data: 2009-05-19 09:47:51

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
[...]

A cene zarówek uwzgledniłes w obliczeniach. I ta trwałość to pewnie
"laboratoryjna"

Krzysiek

177. Data: 2009-05-19 10:06:21

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem podać: za 6 szt. około 90 zł., czyli ponad 200 zł "do przodu".

Ale przy zarówkach rzędu 30 zł (a są takie w sklepach) wyliczenie wyglądałoby gorzej.

Niestety wydaje się, że producenci starają się trzymać konsumentów za gardło z cenami
- przykład to żarówki Osram ze sredniej półki cenowej zapakowane w zółte pudełka
Neolux nagle tanieją do 9,90 zł
JaC

-----

> A cene zarówek uwzgledniłes w obliczeniach.

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna