Co robicie względem paranoi z żarówkami?

91. Data: 2009-05-15 11:29:02

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1qbu9ubu9dauy.gxcp1z9xpe8j$.dlg@40tude.net...

Trzeba zaopatrzyć się w Łukasiewicza i zapas nafty.

92. Data: 2009-05-15 11:34:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapas wosku masz?

93. Data: 2009-05-15 11:38:57

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Maj, 11:11, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

> ja się jeszcze raz pytam czy chcesz się założyć
> bo w teorii z wikipedii jesteś niezły
> ale czy miałeś kolorymetr w ręku?
> mierzyłeś kiedyś temperaturę barwową światła?
>
> moja halogenowa lampa na stole ma 2800 - mam Ci wideo przesłać z testu?

Kolorymetr miałem w ręku sto lat temu na jakiejś laborce na studiach i
faktycznie w temacie nie czuję się znawcą, ale ze źródeł potrafię
korzystać. Twoja lampa ma 2800 - super. Wcześniej linkowałem materiały
Philipsa, wg których ich halogeny mają 3200. I co?

> nie masz wiedzy by snuć takie teorie...
> znajdź mi księgowego z philipsa to pogadamy

Chłopie, wcześniej pisałeś mi, żebym pomyślał. Teraz sam piszesz tak,
jakbyś mózg na urlop wysłał. Koncern produkuje tanie żarówki i sporo
od nich droższe świetlówki. I teraz Łunijnyj Sajuz chce uchwalić prawo
nakazujące przejście w przeciągu relatywnie krótkiego czasu (średni
czas życia żarówki) na droższe rozwiązanie i to w skali
ogólnoeuropejskiej. Czy naprawdę trzeba aż zeznań księgowego z tego
koncernu, żeby potwierdzić, że oni tam po uprawomocnieniu się tego
ukazu z tydzień czasu pili ze szczęścia?

> pokaż mi te nowo powstałe elektrownie, gdzie one się budują...

A wpisz sobie w gógla "budują nową elektrownię", samo się znajdzie.

> zrozum, wreszcie, że jak przyjdą upały 30-35st to znowu w Warszawie prądu
> zabraknie....

To nie jest dowód złej gospodarki energetycznej, nie za małej jej
ilości.

> nie będziemy oszczędzać - to cena wzrośnie... bo będzie brak energii na
> rynku...
> coś podobnie jak z ropą...
> jak w ciągu roku cena wzrośnie Ci 3x to sam wykręcisz grzejnik z sufitu...

Jak wzrośnie, wykręcę. To zdaje się podstawy ekonomii są.

> ja pierdykam .... gadamy o obiedzie czy żarówkach?

Pierdykaj ile wlezie. Albo pomyśl. I bądź konsekwentny. Zapasy
żywności na świecie też są ograniczone, dlaczego ich nie oszczędzasz,
dlaczego żywisz się tak, jak cię na to stać, a nie decydujesz się
przejśc na chleb i wodę "bo trzeba oszczędzać już teraz"?

> firmy już dostały rachunek o 40% wyższy... za rok, dwa Ty taki
> dostaniesz....

I wtedy zacznę oszczędzać. Naprawdę myślisz, że jak zaczniemy już
teraz wprowadzać to w życie, wyrzucimy czajniki elektryczne,
przejdziemy z żarówek klasycznych na elektroniczne, zaczniemy wyłączać
telewizory nie tylko pilotem, globalne wskaźniki zużycia energii
zmienią się choć o zauważalne procenty?

J.

94. Data: 2009-05-15 11:45:43

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Maj, 11:18, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

> temperatura żarnika i temperatura barwowa to dwie różne rzeczy...

Różne, ale zdaje się, że z siebie wynikające, tak? Definicja
temperatury barwowej mówi zresztą wyraźnie, że jest to temperatura
ciała [teoretycznego,mniejsza o szczegóły] emitującego dane światło.

> temperatura słońca to kilk milionów

Na powierzchni? A to ona świeci.

> a na skali barwowej ma od 7000 do 3000K
> w zależności od tego czy to wschód, południe czy zachód...

Temperaturę powierzchni słońca ktoś tu podawał, zgadzałaby się.
Światło zachodzącego słońca jest dodatkowo przefiltrowane, więc i
temperaturę barwową ma stosownie zmodyfikowaną, ale to nic nie
zmienia.

> a od kiedy prosty aparat cyfrowy jest urządzeniem pomiarowym????

A gdzie ja piszę o pomiarach? O zwykłe, proste porównanie mi chodzi.
Małpka może nawet nie mieć żadnego rozróżnienia, ważne tylko, żeby nie
miała (albo umożliwiała wyłączenie) automatyki WB.

J.

95. Data: 2009-05-15 12:03:36

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mario" <c...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

> sugerujesz że zachodzące słońce (skoro ma niższą t.barwową) ma też niższą
> temperaturę jego powierzchni? LOL ;-)

Jasne, a zlozenie okularow slonecznych tez zmienia temperature barwowa
slonca - uzyj mlotka, najlepiej w kierunku glowy.

96. Data: 2009-05-15 12:05:06

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ją będziemy teraz oszczędzać, to co zrobią ze sobą górnicy, i ze swoim
> węglem? Hę???
> A w ogóle te legendarne braki energii dotyczą ewentualnie przemysłu, a nie
> indywidualnych odbiorców. To przemysł zużywa jej najwięcej. Więc nie twórz
> legend, jakoby rodzaj używanej żarówki miał znaczenie dla wyrównania ew.
> deficytów. To śmieszne.

Od zawsze uwazalem wiekszosc nauczycielek za kretynki.

97. Data: 2009-05-15 12:05:48

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koło mojego, koło mojego! Ofiaruje działkę na ten cel!
> :->

Pod warunkiem, ze nikt sie nie zdecyduje.

98. Data: 2009-05-15 13:31:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 May 2009 13:29:02 +0200, Panslavista napisał(a):

> Trzeba zaopatrzyć się w Łukasiewicza i zapas nafty.

Po co? Mój TŻ stwierdził właśnie przy obiedzie, że jak żarówek normalnych
nie będzie, to on (i ja też, chętnie) będzie chodził spać zaraz po
zachodzie słońca, bo tak naprawdę to on lubi tylko dzienne światło :-D

99. Data: 2009-05-15 13:31:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 May 2009 13:34:55 +0200, Panslavista napisał(a):

> Zapas wosku masz?

Mam - pszczółki pracują.
:-)

100. Data: 2009-05-15 13:33:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 May 2009 14:05:06 +0200, Ghost napisał(a):

> Od zawsze uwazalem wiekszosc nauczycielek za kretynki.

I słusznie: ja też. Dlatego porzuciłam ten zawód 10 lat temu :->
Wreszcie się zgadzamy.

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna