Co robicie względem paranoi z żarówkami?

1. Data: 2009-05-14 00:45:47

Temat: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od września mają zniknąć z handlu żarówki tradycyjne i halogenowe.
Co robicie względem tej paranoi? Zapasy czy przezbrojenie ???
Wnerwia mnie gdy pomyślę że resztę mego młodego życia spędzę przy pulsującym
świetle gównianych neonówek.
Wkurzony jestem. Lubie zwykłe żarówki.
--
Jackare

2. Data: 2009-05-14 05:48:05

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Co robicie względem tej paranoi? Zapasy czy przezbrojenie ???
> Wnerwia mnie gdy pomyślę że resztę mego młodego życia spędzę przy

Czytałem w Angorze artykuł o genezie tego chorego pomysłu. Ot, i mroczna
strona Jewropiejskiego Sojuza, lobbing grup interesów, zmowa producentów.
Nowości lubię ale stare żarówki akurat mi nie przeszkadzają i rzeczywiście
nie widzę znacznych oszczędności w domowym budżecie.
Chyba poświecę stówę i zrobie zapas, zanim wyjdą z obiegu ;)

P.

3. Data: 2009-05-14 06:24:54

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że nadal będą dostępne na wszelkiego rodzaju bazarach, tyle, że nie
bedą z Piły tylko z WangCiong i bedą sprzedawane podobnie, jak CD z
przyczepki i nie po 1 zł tylko po 5.
Jacek

4. Data: 2009-05-14 06:33:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie widzę znacznych oszczędności w domowym budżecie.
> Chyba poświecę stówę i zrobie zapas, zanim wyjdą z obiegu ;)

Lampy radiowe są, a zarówki też będą robione w Chinach...

5. Data: 2009-05-14 06:45:59

Od: Mario <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:
> Od września mają zniknąć z handlu żarówki tradycyjne i halogenowe.
> Co robicie względem tej paranoi? Zapasy czy przezbrojenie ???

zapasy :-)
Mam dużo "oczek" halogenowych w domu.

pozdrawiam
mario

6. Data: 2009-05-14 11:25:56

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co robicie względem tej paranoi? Zapasy czy przezbrojenie ???
> Wnerwia mnie gdy pomyślę że resztę mego młodego życia spędzę przy

Ale od wrzesnia tylko setki i wieksze, a halogeny jeszcze dlugo.

7. Data: 2009-05-14 11:42:35

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:

> Ale od wrzesnia tylko setki i wieksze, a halogeny jeszcze dlugo.

i jeszcze żarówki o specjalnym kształcie... czyli pewnie reflektory...

ludzie powtarzają wciąż źle zasłyszane głupoty i tak pieprzą bez sensu
jak ktoś nie lubi świetlówek kompaktowych - są już zamienniki zwykłych
żarówek jako halogenowe...
zużywają 20% mniej energii... świecą tak samo ładnie (podobne RA światła - a
jak ktoś widzi różnicę między żarówką halogenową a zwykłą to już
psychoza...)

a całe zamieszanie jest kwestią zużycia energii... mamy jej coraz mniej -
pora zacząć ją oszczędzać
elektrownii nie wybuduje się w 5 lat
a np. klimatyzatory sprzedaje się w ilościach hurtowych

ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
energii....

8. Data: 2009-05-14 11:58:57

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

zkruk [Lodz] wrote:
> ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
> energii....

Tylko że największy problem w tym, że w tej aferze żarówkowej wcale nie
chodzi energię. Zresztą wątpię, czy energia zużywana przez tradycyjne
żarówki w skali kraju jest powyżej 0.5% całkowitego zużycia energii
elektrycznej. Wszystko zamyka się w granicach błędu pomiaru.
Świetlówki kompaktowe potrzebują mniej prądu, ale do ich produkcji
zużywa się więcej energii, zawierają dużo szkodliwych związków, jak
doliczy się jeszcze energię potrzebną na ich recycling, to wątpię, czy
bilans będzie dodatni. Choć i tak w PL większość takich żarówek trafi do
normalnego kosza. Ja już wolę trochę więcej smrodu z Bełchatowa, niż
toksyczne związki na dzikich śmietniskach przenikające do wód gruntowych.

--
Grzegorz Janoszka

9. Data: 2009-05-14 12:01:16

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ghost wrote:

> zużywają 20% mniej energii... świecą tak samo ładnie (podobne RA światła -
> a jak ktoś widzi różnicę między żarówką halogenową a zwykłą to już
> psychoza...)

Ja widze ;-), ale na korzysc halogenowej.

> ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
> energii....

Zmus jeszce wrednych amerykancow przy ich cenach energii. Tam powszechny
jest poglad, ze swietlowki sa bardziej szkodliwe od zwyklych - oczywiscie
nikomu sie nie sni zrezygnowac ze sciemniacza bo to najwieksza zdobycz
cywilizacji.

10. Data: 2009-05-14 12:03:23

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
napisał w wiadomości news:guh123$4ei$1@news.onet.pl...

> [...]
> kosza. Ja już wolę trochę więcej smrodu z Bełchatowa, niż toksyczne
> związki na dzikich śmietniskach przenikające do wód gruntowych.

Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A rachunki za
prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna