Co robicie względem paranoi z żarówkami?

11. Data: 2009-05-14 12:23:07

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:
> Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A rachunki
> za prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.

Ciekawe, ciekawe. Wyobraź sobie, że sprawdzałem to na własnym
mieszkaniu. Nie porównywałem kwoty zł na rachunku, tylko ilość kWh. Po
wymianie głównych żarówek na świetlówki kompaktowe, nie zauważyłem
większej zmiany - następne prognozy z ZE były takie same mimo
dokonywania pomiarów. I jakoś ta większa trwałość jest wg mnie mitem.
Nie przypominam sobie, kiedy ostatni raz wymieniałem tradycyjną żarówkę
(a mam ich jeszcze trochę), za to świetlówki lecą regularnie co jakiś
czas. Przede wszystkim one przygasają i pod koniec żywota świecą
naprawdę słabo.

--
Grzegorz Janoszka

12. Data: 2009-05-14 12:34:13

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
napisał w wiadomości news:guh2fd$8nt$1@news.onet.pl...

> Ciekawe, ciekawe. Wyobraź sobie, że sprawdzałem to na własnym mieszkaniu.
> Nie porównywałem kwoty zł na rachunku, tylko ilość kWh. Po wymianie
> głównych żarówek na świetlówki kompaktowe, nie zauważyłem większej zmiany

Hmm, demencja nadchodzi.

> [...]
> przypominam sobie, kiedy ostatni raz wymieniałem tradycyjną żarówkę (a mam
> ich jeszcze trochę), za to świetlówki lecą regularnie co jakiś czas.

Taaaa....

13. Data: 2009-05-14 17:51:24

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:

> Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A
> rachunki za prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.

tylko kto kupuje te porządne za 40 zł... te tanie zaś po pół roku
praktycznie już nie świecą.

14. Data: 2009-05-14 17:52:42

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote:

> światła - a jak ktoś widzi różnicę między żarówką halogenową a
> zwykłą
> to już psychoza...)

Ja tam sie będę upierał, że jak ktoś nie widzi różnicy, to do
okulisty pora się wybrać. One mają tak różną temperaturę barwową
światła, że trzeba być naprawdę daltonistą chyba, żeby nie widzieć
różnicy.

> a całe zamieszanie jest kwestią zużycia energii...

tak, tylko. Absolutnie nie chodzi o interesy producentów.

> mamy jej coraz
> mniej - pora zacząć ją oszczędzać

Znaczy czego mamy coraz mniej?

> elektrownii nie wybuduje się w 5 lat
> a np. klimatyzatory sprzedaje się w ilościach hurtowych

OK, wybudujmy w 10. Ale taką, żeby starczyła na kolejnych 50. Per
saldo chyba opłaci się bardziej, niż kolejne idiotyczne akcje dające
_tylko_i_wyłącznie_ szum medialny i straszny bałagan, a oszczędności
na poziomie promili.

> ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do
> oszczędzania energii....

A ja tam jestem zdania, że jest to sztucznie nakręcona psychoza nie
mająca kompletnie żadnego pokrycia w faktach. Świetlówka
elektroniczna zużywa mniej prądu, ale za to ma bardziej złożoną
konstrukcje, jej wytworzenie jest droższe, a recycling
kosztowniejszy, dodatkowy "bonus" to produkowane przez nie
zakłócenia - o tym ekolodzy od siedmiu boleści jakoś nie
pamiętają...

J.

15. Data: 2009-05-14 18:57:35

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Maj, 01:45, "Jackare" <j...@s...de.pl> wrote:

> Zapasy czy przezbrojenie ???

Już od dawna jestem przezbrojona wyłącznie na świetlówki i halogeny.
Normalnej żarówki już od lat nie kupowałam.

> Wnerwia mnie gdy pomyślę że resztę mego młodego życia spędzę przy pulsującym
> świetle gównianych neonówek.

Wyleczyłam się z gównianych. Tanich już nie kupuję - ze względu na
barwę światła i ogólny nastrój prosektorium, który zapewniają.

Tych najdroższych zresztą też nie kupuję ;-)

Ania

16. Data: 2009-05-14 19:06:25

Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:

> Taaaa....

dokładnie tak - ja zrobiłem specjalnie eksperyment z wytrzymałością i
wsadziłem do żyrandola 2 nowe żarówki zwykłe i jedną energooszczędną
(zapalają się wszystkie jednocześnie). ta oszczędna padła po roku i 2
miesiące, a zwykłe nie, choć minęło jeszcze dodatkowe pół roku.
świetlówka była philipsa

dochodzi jeszcze czas na rozświetlenie - w niektórych miejscach jest
denerwujący

jeffrey

17. Data: 2009-05-14 19:12:42

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 14 Maj, 13:42, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

> ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
> energii....

Sam se oszczędzaj, a mnie nie zmuszaj. Ja chcę zwykłych żarówek i
elektrowni atomowej. Będą mi tu Ruscy machać swoim gazem czy energią
jak marchewką. Jakoś Bułgaria ma w głębokim poważaniu ruski gaz i prąd
- mają swoją energię z atomówki, tanią jak barszcz, a w domach
wszystko na prąd. I chromolą oszczędzanie.
Co Ty za patologie głosisz, że energia to coś, co trzeba oszczędzać.
Energia atomowa jest najbardziej ekologiczna energia ze znanych.
Tylko te wszystkie lobby ekonomiczne (spółki gazowe i węglowe oraz
powiązani z nimi finansowo politycy) ) nie dopuszczają do budowy u nas
takiej elektrowni, sprzedając ciemnym ludziom opowiastki o zagrożeniu
wybuchem :->
A prawdopodobieństwo takiego wybuchu jest znikome, więcej szkody
stwarza środowisku każda z elektrowni opalanych mazutem czy innym
paliwem.

18. Data: 2009-05-14 19:14:47

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:guh054$hqm$1@inews.gazeta.pl...

> Ja widze ;-), ale na korzysc halogenowej.

Ja widzę, ale na korzyść zwykłej: po pierwsze w świetle zwykłej
zarówki wszystkie barwy są inaczej odbierane (np. mięso - jest różowe,
a przy halogenie - jakieś szarozielone), po drugie od halogenów bolą
mnie oczy i głowa, a od zwykłych nie.
I finito.
Chcę zwykłych żarówek.

19. Data: 2009-05-14 19:20:49

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 14 Maj, 14:03, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych.

Ale ja nie chcę oszczędzać energii.Chcę mieć energii pod dostatkiem,
taniej.
A trwałość żarówki jest mi obojętna. Zwykłe są tanie. Jeśli zamiast 6
zwykłych mogę kupić jedną energooszczędną, to w sumie oszczędność
polega dla mnie jedynie na mniejszej liczbie wejść na drabinę aby
wymienić żarówkę.

> A rachunki za
> prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.

Nie cuduj: ileż tego prądu zużyjesz do oświetlenia - więcej zużywasz
do innych celów i się tym nie przejmujesz: same czajniki elektryczne
kupujesz coraz mocniejsze, bo chcesz wodę mieć zagotowaną w minutę, a
i byle zelazko czy suszarka ma kilka tys. watów obecnie, bo musi się
nagrzac w moment, inaczej go nie kupisz :->
Więc całe to pitolenie o żarówkach to jakaś ściema jest - jeśli nie
wiadomo, o co chodzi, to chodzi o... Pewnie dziecko jakiegoś polityka
właśnie założyło fabrykę halogenów :->
:-/

20. Data: 2009-05-14 19:23:40

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 14 Maj, 19:52, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> okulisty pora się wybrać. One mają tak różną temperaturę barwową
> światła, że trzeba być naprawdę daltonistą chyba, żeby nie widzieć

Dokładnie. U mnie w domu wywaliliśmy wszystkie halogeny, mamy zwykłe
żarówki, bo nie sposób czytać ani czegokolwiek robić przy halogenie -
mamy wrażliwe oczy, głowy nas bolą od halogenów i w ogóle odczuwamy
bardzo przykro takie światło. I chromolimy oszczędność.

> tak, tylko. Absolutnie nie chodzi o interesy producentów.

> Znaczy czego mamy coraz mniej?

Górników i węgla chyba ;-PPP

> [...]
> kosztowniejszy, dodatkowy "bonus" to produkowane przez nie
> zakłócenia - o tym ekolodzy od siedmiu boleści jakoś nie

Howgh.

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna