Co robicie z cieciorki???

1. Data: 2003-07-03 10:10:04

Temat: Co robicie z cieciorki???
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem tu nowy, wiec na poczatku witam wszystkich grzecznie :)
I od razu pytanie - co robicie z cieciorki??? Uwielbiam jej orzechowy
posmak i z checia poznalbym jakies nowe przepisy z jej wykorzystaniem. Z
mojej strony polecam gulasz z cieciorki, ktorego przepis podaje ponizej

40 deka cieciorki
oliwa
duza cebula
3-4 zabki czosnku (jak ktos nie lubi to mniej)
lyzka pokrojonej ostrej swiezej papryki chilli (lub czuszki) - wersja
ostra
mala papryka zolta, mala papryka czerwona, mala zielona
kilka (4-5) pomidorów
250 ml wywaru z warzyw
koncentrat pomidorowy maly

1. Cieciorke zalac duza iloscia wody i zostawic na noc. Nastepnego dnia
odcedzic i wsypac ziarna do duzego garnka z gotujaca sie , osolona woda.
Gotowac ok. 1, 2
godziny, az cieciorka bedzie miekka. Odcedzic.
2. Cebule pokroic i lekko podsmazyc . Dodac zmiazdzony czosnek i smazyc
jeszcze ok. 1 minuty.
3. Pokroic papryke. Wsypac raze z papryka chilli do cebuli i czosnku.
Smazyc, mieszajac od czasu do czasu, az papryka bedzie miekka. Dodac
pomidory i dusic
4. Dodac wywar i koncentrat (nie caly, tyle az sos zgestnieje) potem
cieciorke i doprowadzic do wrzenia.
4. Zmniejszyc ogien i gotowac ok. 25 minut (bez przykrycia), az sos
troche odparuje i
zgestnieje

Podawac w towarzystwie swiezej buleczki badz sama
Osobiscie dodaje do tego dania (razem z cebulka) podsmazony, pokrojony w
kostke boczek :)))

Pozdrawiam
WIKU

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-03 10:37:06

Temat: Re: Co robicie z cieciorki???
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
> Jestem tu nowy, wiec na poczatku witam wszystkich grzecznie :)
> I od razu pytanie - co robicie z cieciorki???

Juz wakacje, ale zabawie sie w nauczycielke i jeszcze raz poprosze -
litosci, cieciorka to trujaca, polna roslina a jadalna jest CIECIERZYCA. Juz
kilka razy o tym pisalam, podawalam nawet lacinskie nazwy tych roslin.
Swoja droga to zastanawiajace skąd bierze sie to mylenie roslin...

A jesli chodzi o wykorzystanie w kuchni ciecierzycy to ja podaje ja ze
szpinakiem - osobno ugotowane, wczesniej namoczone ziarno, paczka szpinaku,
na patelni podgrzany szpinak z maslem, do tego podsmazona, drobno posiekana
cebula, do smaku doprawiam to sola, pieprzem, galka muszkatolowa i w to
wszystko wrzucam ugotowana ciecierzyce i obiad mam gotowy.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-07-03 10:37:59

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilka razy o tym pisalam, podawalam nawet lacinskie nazwy tych roslin.
> Swoja droga to zastanawiajace skąd bierze sie to mylenie roslin...

Dzieki za wyjasnienie - zapamietam. A mylenie tych roslin bierze sie ze
sklepow, gdzie najczesciej widnieje pod taka nazwa :)))
No i duże dzieki za przepis - przy najblizszej okazji wyprobuje

wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-03 10:38:28

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja jadam ja podana w lub z soses smietanowo pieczarkowym z mieskiem np.
kurczaka - pycha

1. Data: 2003-07-03 10:59:00

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za wyjasnienie - zapamietam. A mylenie tych roslin bierze sie ze
> sklepow, gdzie najczesciej widnieje pod taka nazwa :)))

fakt, nawet w sklepach ze zdrowa zywnoscia pisza cieciorka...

Sama siebie w googlach poszukalam;-) Oto lacinskie nazwy jakie udalo mi sie
ustalic dla tych dwoch roslin:

jadalna jest Ciecierzyca pospolita - Cicer arietinum
a polna badz lesna wieloletnia roslinka, to Cieciorka - Coronilla
(coronata - c. zolta, vaginalis - c. pochewkowa)

Jesli chodzi o zastosowanie ciecierzycy, to jak najbardziej pasuje tez do
letniej potrawki z warzyc, czyli duszona cukinia, kabaczek, pomidory,
marchewka, cebula, fasolka szparagowa, papryka, pieczarki - kompozycje tych
warzyw absolutnie dowolne i do tego dodana ugotowana ciecierzyca albo
fasola.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-07-03 11:20:44

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jadalna jest Ciecierzyca pospolita - Cicer arietinum
> a polna badz lesna wieloletnia roslinka, to Cieciorka - Coronilla
> (coronata - c. zolta, vaginalis - c. pochewkowa)

no to teraz podajac zonie gulasz z ciecierzycy powiem, ze dzis na kolacje
dostanie cicer arietinum :)))
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-03 12:27:10

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 03 Jul 2003 12:10:04 +0200, wiku
<s...@r...pl> wrote:

>I od razu pytanie - co robicie z cieciorki???

Tez ja uwielbiam. Pyszna zupke jadalam we Wloszech, "Pasta ai ceci".
Ale nigdy nie robilam. Ale to proste cos bylo: ciecierzyca (inna nazwa
- groch wloski ;) ) , makaron jakis... muszelki chyba, wywar z warzyw
+ oliwa + ???
Ale ciecierzyca sama w sobie jest smaczna :) Nawet taka z puszki :)

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-07-03 18:07:07

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
> Jestem tu nowy, wiec na poczatku witam wszystkich grzecznie :)
> I od razu pytanie - co robicie z cieciorki???

Biały sos do makaronu, lub ziemniaków:

-szklanka ciecierzycy (zalewam wrzątkiem, odstawiam na 2-4 godziny - gotuję
bez soli (pierwsze 10 minut na mocnym ogniu, potem przykrywam i przykręcam
gorąco), solę jak jest już prawie ugotowana - podobno tak się szybciej
gotuje - sól powoduje że długo jest twarda)
- warzywa - marchew, seler, pietruszkę trę na grubej tarce
- cebulę i por siekam
wszystkie warzywa podsmażam, potem chwilę duszę na patelni, na oleju.
Dodaję do ugotowanej ciecierzycy, chwilę gotuję z przyprawami - liść
laurowy, ziele angielskie,
- dodaję śmietanę rozmieszaną z czubatą łyżką mąki
- natkę pietruszki i koperek w równych częściach siekam i wrzucam do sosu
(staram się ich nie gotować)
- przyprawiam do smaku

Zapiekanka ziemniaczana do obiadu
- ziemniaki gotuję, gniotę z odrobiną masłą, jeśli są za sypkie, dodaję
trochę mleka - przyprawiam solą, pieprzem, majerankiem, kminkiem i co tam
akurat wymyślę.
Formę żaroodporną od tarty smaruję tłuszczem i posypuję sezamem - wkładam w
nią ziemniaki, na wierzchu układam ugotowaną ciecierzycę, wciskam w
ziemniaki, żeby nie obeschła podczas zapiekania - zapiekam w piekarniku, aż
się zazłoci na wierzchu.

Gotuję też na niej zupy, robię pasztety, pasty, wyżeram bez niczego tylko
ugotowaną.

Sowa

1. Data: 2003-07-04 05:55:52

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

przed podaniem posypuja startym parmezanem i polewaja oliwa

1. Data: 2003-07-04 07:43:48

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Biały sos do makaronu, lub ziemniaków:

> Zapiekanka ziemniaczana do obiadu