Co z tym cukrem?

1. Data: 2013-04-15 23:05:10

Temat: Co z tym cukrem?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://forum.gazeta.pl/forum/w,77,143351626,14335162
6,ile_jest_cukru_w_cukrze.html

Mam identyczne wrażenie, a i od pewnego czasu identyczne objawy kiedy
wypiję słodzoną herbatę. Coś polskim z cukrem jest nieteges, w smaku jest
mdły, nie zbryla się (a powinien!).
Czytałam na forach pszczelarskich, ze cukier jest nagminnie fałszowany
solą, ale to nie tylko to wg mnie...
--
XL
http://gosc.pl/doc/1520456.Na-1000-pedofilow-400-to-

2. Data: 2013-04-16 00:27:09

Temat: Re: Co z tym cukrem?
Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-15 23:05, Ikselka pisze:
> [...]
> mdły, nie zbryla się (a powinien!).
> Czytałam na forach pszczelarskich, ze cukier jest nagminnie fałszowany

pewnie jesz cukier z podróży
taki bez VATU :-]

3. Data: 2013-04-16 00:28:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Apr 2013 00:27:09 +0200, iwanos napisał(a):

6,ile_jest_cukru_w_cukrze.html

> pewnie jesz cukier z podróży
> taki bez VATU :-]

O, i_w_anus się odezwał.

4. Data: 2013-04-16 00:32:24

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-16 00:28, Ikselka pisze:

6,ile_jest_cukru_w_cukrze.html

> O, i_w_anus się odezwał.

dobra jak juz jestes to cię wykorzystam ;-)
zdradzisz mi przepis na ogórki na ostro?
kolega przyniósł ostatnio, przepyszne ...
sekret tkwi w zalewie chyba na pewno byl pieprz kayene, papryka ostra w
proszku zalewa octowa max słodycz max słone ale to sie tak równowarzyło
jakos ... moze znasz he ?

5. Data: 2013-04-16 07:42:13

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-16 00:32, iwanos pisze:

> [...]
> sekret tkwi w zalewie chyba na pewno byl pieprz kayene, papryka ostra w
> proszku zalewa octowa max słodycz max słone ale to sie tak równowarzyło

Ja znam. A właściwie mam w kajeciku zapisany, dlatego nie pamiętam
proporcji. Małe ogórki kroję wzdłuż na połówki, większe na grube
plastry, zasypuję solą i odstawiam na kilka godzin. Z octu, cukru i
cayenne gotuję zalewę, zalewam ogórki, wekuję.

btw. nie przejmuj nawyków od osób ociężałych umysłowo,
równowaga-równoważyło.

6. Data: 2013-04-16 09:06:11

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2013-04-16 09:27:20

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-16 09:06, iwanos pisze:

> w zyciu bym tak nie napisał jakby nie wóda :/

Rozgrzeszony :)

8. Data: 2013-04-16 12:16:53

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 07:42:13 UTC+2 użytkownik Robson napisał:

> [...]
>
> cayenne gotuję zalewę, zalewam ogórki, wekuję.
>

> btw. nie przejmuj nawyków od osób ociężałych umysłowo,

w moim przepisie ogórki kroiło się wzdłuż na ćwiartki, ale wychodziły takie pokraczne

kiwiko

9. Data: 2013-04-16 13:46:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Apr 2013 00:32:24 +0200, iwanos napisał(a):

> zdradzisz mi przepis na ogórki na ostro?

OGÓRKI DIABELSKIE

2,5 kg ogórków
4 dość czubate łyżki soli
1,5 dużej główki czosnku
8 łyżek oleju
1,5 szkl. octu
2 łyżeczki chili
0,4 kg cukru + 0,1 kg miodu

ogórki skroić wg uznania na ćwiartki lub na 8 części
zasypać solą, odstawić na 6 godzin
po tym czasie odlać sok i wyrzucić, ogórki odsączyć na sicie, włożyć do
głębokiego garnka
posypać chili i posiekanym drobniutko czosnkiem
dokładnie wymieszać
zagotować ocet z cukrem, miodem i olejem i wrzącym płynem zalać ogórki
(uważać, może pryskać)
docisnąć talerzem aby ogórki nie wystawały, przykryć, odstawić na 12 godzin
włożyć dosyć ciasno w słoiki, zalać pozostałą zalewą octową uważając aby
nie
zatłuścić brzegów słoików (ew. wytrzeć je do sucha serwetką), zakręcić
mocno i wynieść do piwnicy.

UWAGI:
-----------

1) Żeby nie wiem jak kusiło "wewnętrzne przekonanie" - nie pasteryzować! Po
pasteryzacji będą to flaki, a nie ogórki. I smak zupełnie inny, jak
zwyczajne korniszony.
Pasteryzacja nie jest tu potrzebna, ponieważ ogórki pozbawione na wstępie
nadmiaru wody sa zagęszczone, a dodatkowo ocet, chilli, czosnek i cukier
oraz miód stanowią bardzo skuteczną mieszaninę konserwującą. Olej wypływa
na wierzch przetworu i dodatkowo go zabezpiecza.
Bez pasteryzacji ogórki wytrzymują przynajmniej rok, dłużej nie próbowałam,
bo już ich nie było :-D

2) Żeby nie wiem jak "wewnętrzne przekonanie" podpowiadało - nie dodawać
wody do zalewy! Powody jak wyżej.
Podana ilość octu i przypraw wniknie w ogórki wraz z olejem, ogórki będą
jędrne i wcale nie za bardzo octowe, mają być bowiem ostre i pikantne.

3) Jak ktoś chce mieć pasteryzowane zwyczajne mdłe konserwowe ogórasy z
wodą, to niech mi glowy o przepis na ostre ogórki nie zawraca. (Ta uwaga
nie do Ciebie, oczywiście, lecz ogólnie) :-)

10. Data: 2013-04-17 06:04:31

Od: Ruda102 <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Mam identyczne wrażenie, a i od pewnego czasu identyczne objawy kiedy
> wypiję słodzoną herbatę. Coś polskim z cukrem jest nieteges, w smaku jest

Cukier dalej krzepi? :D
Słodzić herbatę w XXI wieku, i to jeszcze mając świadomość, że wszystkie
cukrownie są w obcych rękach? Toż to zbrodnia na ostatniej zdrowej
tkance narodu polskiego!

Ja nie słodzę, od kiedy cukier był na kartki. I nie narzekam :P

Kruszyć czy nie?
Boska Nigella...
Kiełbasa z łososia
Kuchnia mocno nietelewizyjna :-)