Co zrobić z zacierem ???

1. Data: 2006-04-14 20:45:37

Temat: Co zrobić z zacierem ???
Od: "arew" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo przepraszam za pytanie raczej retoryczne.
Jestem akwarystą i do tego początkującym. w akwarystyce zacier
służy do produkcji co2 dla roślinek i jest produktem wtórnym który
raczej się wylewa do kibla.
Produkuje się go też w niewielkich ilościach około 1 litra na 10 -
12 dni.
Pytanie
Czy istnieje możliwość zrobienia z tego jakiegoś dobrego alkoholu ?
nie musi być wysokoprocentowy :0

Świąteczne pozdrowienia dla Artystów kucharzy :)

2. Data: 2006-04-15 04:51:57

Temat: Re: Co zrobić z zacierem ???
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@t...googlegroups.co
m>,
"arew" <a...@w...pl> wrote:

> Bardzo przepraszam za pytanie raczej retoryczne.
> Jestem akwarystą i do tego początkującym. w akwarystyce zacier
> służy do produkcji co2 dla roślinek

Z ciekawości: nie ma innego sposobu?

> [...]
> 12 dni.
> Pytanie
> Czy istnieje możliwość zrobienia z tego jakiegoś dobrego alkoholu ?

Czy nie można nie można po prostu nastawić od razu małego, np 5.
litrowego balonu wina?

Władysław

3. Data: 2006-04-15 06:47:49

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> In article <1...@t...googlegroups.co
m>,

Znaczy nie oczekujesz odpowiedzi? Ciekawe ;-)

MP

4. Data: 2006-04-15 07:40:20

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z ciekawości: nie ma innego sposobu?

Jasne,że są inne,(np. butla, reduktor, dyfuzor) ale nic tańszego na
razie nie wymyslono.
A co do meritum. odpuść sobie ;)
Przy obecnych cenach alkoholu nie warta skórka wyprawki.

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

5. Data: 2006-04-15 14:30:30

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e1q818$fjs$1@news.onet.pl>, Kyllyan <m...@o...pl> wrote:

> Jasne,że są inne,(np. butla, reduktor, dyfuzor) ale nic tańszego na
> razie nie wymyslono.

Z paczki sody i szklanki octu można zrobić tanio sporo CO2. Są też inne
tanie sposoby. W końcu to pospolity gaz. Rybki też go trochę wytwarzają.

> A co do meritum. odpuść sobie ;)
> Przy obecnych cenach alkoholu nie warta skórka wyprawki.

Bez przesady. Zwłaszcza, jeżeli alkohol ma być tylko produktem ubocznym.

Władysław

6. Data: 2006-04-15 18:30:28

Temat: Re: Co zrobic z zacierem ???
Od: "arew" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm
ok narazie dzieki
A tem pomysl na 5 l baniak na wino jest ok dzieki .

7. Data: 2006-04-15 23:57:45

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy istnieje możliwość zrobienia z tego jakiegoś dobrego alkoholu ?
> nie musi być wysokoprocentowy :0
>
> Świąteczne pozdrowienia dla Artystów kucharzy :)

Bez kolumny rektyfikacyjnej moze Ci co najwyżej jakiś obrzydliwy bimber wyjść. I
ilości trochę za małe zeby było warto. Tomek

8. Data: 2006-04-16 04:25:47

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...onet.pl>,
"Tomek" <k...@v...pl> wrote:

> Bez kolumny rektyfikacyjnej moze Ci co najwyżej jakiś obrzydliwy bimber
> wyjść. I
> ilości trochę za małe zeby było warto.

Można robić doskonałe destylaty bez kolumny rektyfikacyjnej. A z jednego
litra zacieru, zakładając, że ma tylko 10% alkoholu, otrzymasz tanim
kosztem (jednorazowa inwestycja w sprzęt destylacyjny + koszt energii),
po rozccieńczeniu ok. 200 ml. mocy 40%. Co 10 dni, to rocznie wyjdzie 7
litrów. Zawsze coś, zwłaszcza, jeżeli to produkcja uboczna.

Władysław

schab nadziewany polędwiczką- jaka temperatura??
klops
przygotowania w toku;)
jeszcze raz w temacie zurku
... sałatka koktajlowa z krewetkami ... poszukiwany przepis ... ?!