Chleb żytni na zakwasie

1. Data: 2006-04-15 06:04:54

Temat: Chleb żytni na zakwasie
Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyszedł! Jest lekki, spręzysty, lekko wilgotny w środku. Jest po prostu
super!

Sedeczne podziękownaia dla Izoldy.

Najlepsze życzenia świateczne dl awszystkich kucharzy.

MP

2. Data: 2006-04-19 11:31:52

Temat: Re: Chleb żytni na zakwasie
Od: "Izolda" <izolda_80@USUŃ_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyszedł! Jest lekki, spręzysty, lekko wilgotny w środku. Jest po prostu super!
>
> Sedeczne podziękownaia dla Izoldy.

Hej :)

Dopiero dziś wróciłam z przerwy świątecznej i nadrabiam zaległości w czytaniu
postów, widzę że następny sukces w pieczeniu, cieszę się bardzo a podzelisz się
przepisem :)

Pozdrowionka serdeczne
Izolda

3. Data: 2006-04-19 21:44:15

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izolda" <izolda_80@USUŃ_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Hej :)
>
> Dopiero dziś wróciłam z przerwy świątecznej i nadrabiam zaległości w
> czytaniu postów, widzę że następny sukces w pieczeniu, cieszę się bardzo a
> podzelisz się przepisem :)

Wedlug Twego zytniego. Dodalem tylko czarnuszke.

MP

4. Data: 2006-04-20 15:36:12

Od: "Izolda" <izolda_80@USUŃ_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wedlug Twego zytniego. Dodalem tylko czarnuszke.

Rety albo mam dziurę w głowie, albo coś Ci się pomyliło bo ja sobie nie
przypominam żebym podawała konkretny przepis na chleb czysto żytni :) więc dalej
proszę o przepis albo linka który odświeży mi pamięć :)

Pozdrowionka serdeczne
Izolda

5. Data: 2006-04-20 19:24:19

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rety albo mam dziurę w głowie, albo coś Ci się pomyliło bo ja sobie nie
> przypominam żebym podawała konkretny przepis na chleb czysto żytni :) więc
> dalej proszę o przepis albo linka który odświeży mi pamięć :)

Do zaczynu (trojstopniowego) dodaje trzy szklanki maki zytniej zwyklej i
jedna szkalnke razowej 2000. I troche czarnuszki. Oczywiscie sol i oliwe z
oliwek.

Mam nadziej, ze niczego nie zapomnialem.

Sprobuje zrobic w sobote okragly.

MP

6. Data: 2006-04-21 08:30:24

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek <m...@...tkb.pl> napisał(a):

> [...]
> oliwek.
>
> Mam nadziej, ze niczego nie zapomnialem.

Ile mniej-więcej wody, ile tej oliwki? W jakiej temperaturze pieczesz, ile
czasu Ci to już w postaci bochenka wyrastało i w jakiej temperaturze? :)

> Sprobuje zrobic w sobote okragly.

A ten był foremkowy czy samodzielny?

Atunia (moje zakwasowe na samej żytniej razowej wychodziły tylko foremkowe, na
kształtowanie bochenka to ciasto było za rzadkie)

7. Data: 2006-04-21 11:10:11

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atunia " <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ile mniej-więcej wody, ile tej oliwki? W jakiej temperaturze pieczesz, ile
> czasu Ci to już w postaci bochenka wyrastało i w jakiej temperaturze? :)

Cos okolo pol szklanki cieplego mleka. Nagrzewam piekarnik do okolo 50
stopni, wylaczam gaz i wlacam swiatlo i wstawiam do wyrosniecia. Wyrasta
ponad pol godziny. Pieke 50 minut w 200 stopniach.

> A ten był foremkowy czy samodzielny?
>
> Atunia (moje zakwasowe na samej żytniej razowej wychodziły tylko
> foremkowe, na
> kształtowanie bochenka to ciasto było za rzadkie)

Razaowy bocenkowy pewnie nie wyjdzie.

MP

8. Data: 2006-04-21 12:40:15

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek <m...@...tkb.pl> napisał(a):

> Cos okolo pol szklanki cieplego mleka. Nagrzewam piekarnik do okolo 50
> stopni, wylaczam gaz i wlacam swiatlo i wstawiam do wyrosniecia. Wyrasta
> ponad pol godziny. Pieke 50 minut w 200 stopniach.

czyli chleb w środku piekarnika w czasie jego nagrzewania?
Zaczyna mnie kusić drugi piekarnik ;) (mam kamień do pieczenia i chleby na nim
pieczone są smaczniejsze, ale kamień trzeba nagrzać min. pół godziny na maksa
niemal).

> Razaowy bocenkowy pewnie nie wyjdzie.

Przodkom wychodził, to co, my od macochy? ;)
No nic, zamówiłam właśnie dziś żytnią typ 720, może uda się poeksperymentować
znów nieco z zakwasem.

Atunia

9. Data: 2006-04-21 20:22:29

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli chleb w środku piekarnika w czasie jego nagrzewania?

Nie, nagrzewasz piekarnik, wylaczasz gaz i wlaczasz swiatlo dla podtrzymania
temperatury. I wstawiasz chleb do wyrosniecia. Potem wyjmujesz wyrosniety
chleb i nagrzewasz piekarnik. Chleb obficie spryskujesz woda i do pieca.

Tak mi radzila Izolda i to dziala !

MP

10. Data: 2006-04-21 20:23:09

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przodkom wychodził, to co, my od macochy? ;)
> No nic, zamówiłam właśnie dziś żytnią typ 720, może uda się
> poeksperymentować
> znów nieco z zakwasem.

720 to nie razowa. Tak mi sie wydaje.

MP

Co zrobić z zacierem ???
schab nadziewany polędwiczką- jaka temperatura??
klops
przygotowania w toku;)
jeszcze raz w temacie zurku