Cwibak-pilnie potrzebny przepis!!

1. Data: 2003-12-21 10:06:58

Temat: Cwibak-pilnie potrzebny przepis!!
Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Błagam, jeśli ktoś dysponuje przepisem na tradycyjny cwibak! Moja mama jest w
wielkiej rozpaczy, bo w ferworze walki z porządkami, zamiast znaleźć, zgubiła
swój ukochany przepis na cwibaka, a miał on ze 40 lat, pisany ręcznie przez
Babcię - ogólnonarodowa tragedia :( Mama nie wyobraża sobie Świąt bez cwibaka,
poratujcie !
dzięki z góry
Kasia

1. Data: 2003-12-21 10:32:34

Temat: Re: Cwibak-pilnie potrzebny przepis!!
Od: "Dawid Świtała" <d...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Corrina wrote:
> [...]
> ze 40 lat, pisany ręcznie przez Babcię - ogólnonarodowa tragedia :(
> Mama nie wyobraża sobie Świąt bez cwibaka, poratujcie !

www.google.pl
http://www.kuchnia.3miasto.pl/6690.htm
http://www.us.edu.pl/katowice/informator/tekst/polis
o/cwibak.shtml
http://mniammniam.pl/pu.php?p=5673

Mam nadzieję że któryś z nich jest dobry i coś z tego wyjdzie :)

--
Pozdrawiam serdecznie,
Dawid Świtała, Luboń

1. Data: 2003-12-21 10:32:51

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Corrina" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Błagam, jeśli ktoś dysponuje przepisem na tradycyjny cwibak!
Pewnie google dysponuje przepisem na cebulak.

pozdr

cherokee
z pierniczkami szwedzkimi wypełniającymi zapachem cały dom:P

1. Data: 2003-12-21 10:49:53

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdr
>
> cherokee
> z pierniczkami szwedzkimi wypełniającymi zapachem cały dom:P

Masz mnie za blondynkę ? Internetu używam dostatecznie długo, żeby wiedzieć, do
czego służą google i jak z nich korzystać. Gdybym przed napisaniem mojego postu
znalazła to, co było mi potrzebne, to w ogóle bym go nie pisała. Niestety żaden
z przepisów nie był tym, co posiadała moja mama, dlatego poprosiłam Was.
Wydawało mi się niepotrzebnym zaśmiecanie postu informacją, że już googlowałam,
ale jak widać za każdym razem jednak trzeba tak pisać...

1. Data: 2003-12-21 11:05:09

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydawało mi się niepotrzebnym zaśmiecanie postu informacją, że już
googlowałam,
> ale jak widać za każdym razem jednak trzeba tak pisać...

Hej, hej, nie denerwuj się, chodziło mi o alternatywną nazwę:)

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-12-21 13:40:50

Od: "d." <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Corrina" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> Masz mnie za blondynkę ? Internetu używam dostatecznie długo, żeby
wiedzieć, do
> czego służą google i jak z nich korzystać.

Nie denerwuj się. To tylko nauczycielka. Wszystkich musi pouczać. Dobrze, że
Cię od "szczytów chamstwa" nie wyzwała, jak ma to w zwyczaju.
d.

1. Data: 2003-12-21 14:18:35

Temat: Odp: Cwibak-pilnie potrzebny przepis!!
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Corrina <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
przez
> Babcię - ogólnonarodowa tragedia :( Mama nie wyobraża sobie Świąt bez

Wysylam Ci przepis na cwibak, ktory sama bardzo czesto robie i zawsze sie
udaje:
1 szklanka białek
1 szklanka cukru zwykłego
1 kostka margaryny
1 szklanka mąki tortowej
bakalie

Ubić białka z solą.
Dodać cukier, ubijać.
Wlewać margarynę rozpuszczoną po trochu na przemian z mąką.
Mieszać delikatnie łyżką.
Dodać bakalie.
Piec w temperaturze 200 stopni.

Oprocz bakalii daje czasami tez migdaly - jest jeszcze lepszy.
Tylko pamietaj, zeby, jesli uzywasz mjiksera, to miksowac tylko bialka z
cukrem. Reszte trzeba mieszac delikatnie lyzka.
Smacznego.
Basiek.

1. Data: 2003-12-21 14:21:29

Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przez
> Babcię - ogólnonarodowa tragedia :( Mama nie wyobraża sobie Świąt bez

Mam jeszcze jeden:

5 jaj
20 dkg mąki
25 dkg cukru pudru
1 łyżka soku z cytryny
2 dkg masła
20 dkg bakalii

Przygotować formę, posmarować masłem, posypać tartą bułką, wyłożyć papierem.
Wszystkie bakalie opłukać i pokroić.
Żółtka utrzeć z cukrem na pulchną masę wlewając stopniowo cytrynę.
Ubić pianę, wyłożyć na żółtka, dodać mąkę, bakalie i lekko wymieszać
wszystko razem.
Wyłożyć do formy.
Piec w niezbyt gorącym, ale wygrzanym piekarniku około 50 minut.

Ten jest bardziej tradycyjny. Robila go moja babcia.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2003-12-21 17:43:51

Od: "corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam jeszcze jeden:
>
> 5 jaj
> 20 dkg mąki
> 25 dkg cukru pudru
> 1 łyżka soku z cytryny
> 2 dkg masła
> 20 dkg bakalii

Dzięki wielkie !!
Nie wiem, czy to do końca to, ale mam nadzieję, że się przyda :)
pozdrawiam świątecznie
Kasia

1. Data: 2003-12-21 18:10:36

Od: mips <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee napisał/a w news:bs3ssk$649$1@absinth.dialog.net.pl:

> Pewnie google dysponuje przepisem na cebulak.

Cebulak? A nie keks??

--
pozdrowienia od mips

Kabanosy
[sledzie] sok z cytryny zamiast octu - proporcje?
Zakwas do chleba
taki sobie śledzik
panini??