Czarne... myśli.

81. Data: 2020-06-21 19:30:35

Temat: Re: Czarne... myśli.
Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.06.2020 o 19:47, Kviat pisze:

> W jaki sposób tęcza generuje nienawiść?
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Każdy narzucany innym symbol jest generatorem nienawiści,. Tak
trasowali  w szkołach a nie zna tej prostej zależności..

82. Data: 2020-06-21 19:32:40

Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.06.2020 o 19:54, gazebo pisze:

> zastanow sie dlaczego Holandia chce byc inaczej nazywana i czy obrusza
> cie Lechistan, o kurwa, zabrzmialo to dwuznacznie, przepraszam

Nic mnie nie obrusza, przecie nie mam prawa się obruszać,. jestem tylko
sterroryzowanym ze wszystkich stron małym ludzikiem który chciałby w
spokoju dożyć jutra, a ty mi tu o nazewnictwie (tfu) państwa.

Zmiana nazwy Holandii może ma znaczenie wobec jej przeszłości
kolonialnej - po prostu zbyt wielu ludziom na świecie nazwa Holandia źle
się kojarzy i dlatego ją zmienili.

83. Data: 2020-06-21 19:35:09

Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.06.2020 o 17:41, FEniks pisze:

> [...]
> Oni rozumieją tylko tyle, że jakiś nastoletni biały Staś podbija
> czarnoskóre plemię i zaprowadza tam swoje porządki łącznie z
> chrześcijaństwem - kolejny kompletny absurd. A to przecież nie miała
> być fantastyka, tylko powieść przygodowo-historyczna. Obecnie to
> byłaby świetna lektura do nauki krytycznego czytania, niekoniecznie
> dla 12-latków, a zresztą na to czasu na lekcjach nauczyciele nie mają.
> Ani pewnie ochoty. Dotyczy to poza tym nie tylko Sienkiewicza. W
> "Robinsonie Cruzoe" Defoe znalazłyby się podobne absurdy do prostowania.

Ale mi idzie przede wszystkim o represje wobec tak tytułujących ludzi
"czarnych", J. Mikke nikogo nie poniżał ani w żaden sposób nie uwłaczał
ludziom o takim kolorze skóry. Ale ukarany został za nazwanie murzyna
murzynem.

Wracając do Sienkiewicza - to że Kali był dobrym i dzielnym, odważnym i
dobrym wojownikiem to przecie wcale nie musi stać w sprzeczności z tym
że był pozbawiony i innych ludzkich cech - tych gorszych, jak choćby
pazerność. Jest to nawet zrozumiałe - wspaniałomyślność, szlachetne
czyny Stasia i Nel, którym nigdy niczego nie brakowało, wręcz opływali w
dostatek, a biedny Kali przecie musiał sam wszystko zdobywać.
Sienkiewiczowi tylko przyklasnąć wobec takiego scharakteryzowanie owych
postaci.

> "Pedał", "tęcza", "Murzyn" i wiele innych - ludzie, zdarzenia,
> okoliczności nadają słowom znaczenie. Słowo, które w jakimś okresie
> jest zupełnie neutralne, po latach może zmienić zabarwienie. Możemy
> walić pięściami w stół i się z tym nie zgadzać, ale tak się stało z
> wieloma słowami, o których byś nawet nie pomyślał, że mogły mieć
> kiedyś inne zabarwienie i zmieniły je w jedną, w drugą stronę albo w
> poprzek, np. kobieta, kutas itp.
>
> Ewa

Tak można dyskredytować nawet samego Boga, To że ktoś dorysował Mu rogi
ma być zaraz powodem zakazu używania takiego miana? Cosik mi się wydaje
że ktoś sam się zapędza w "kozi róg".

84. Data: 2020-06-21 19:53:26

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2020 o 19:30, Trybun pisze:

> Każdy narzucany innym symbol jest generatorem nienawiści,.

https://s.redefine.pl/file/o2/redefine/cp/4j/4jqxb15
iadpq85h38utxdiv32n832rv8.jpg

Oj, zaraz ikselka cię znienawidzi za chęć niszczenia pomników jpII.
O krzyżach wieszanych po nocach w sejmie i w szkolnych klasach nie
wspominając...
Już ci współczuje :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

85. Data: 2020-06-21 19:56:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <L...@j...cb> wrote:

> Czerwony (pod każdą postacią) już zdegradowany i się nie liczy..:-(;-)

Jesteś naiwny, czy tylko niezorientowany?

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

86. Data: 2020-06-21 22:25:50

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21/06/2020 o 18:32, Trybun pisze:

> [...]
>
> Zmiana nazwy Holandii może ma znaczenie wobec jej przeszłości
> kolonialnej - po prostu zbyt wielu ludziom na świecie nazwa Holandia źle

ty masz fobie, i dlatego cie lubie

--
gazebo

87. Data: 2020-06-21 23:14:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <L...@j...cb> wrote:

>  Dlatego wydaje się że najlepiej do czarnego podchodzić z wyciągniętą
> ręką, i oczywiście odwrotnie.

Jakoś w USA podchodzenie białego do czarnego z wyciągniętą ręką, zwłaszcza
w czarnych dzielnicach, kończy się źle dla białego.

> Wtedy z korzyści płynących z różnicy w
> kolorach skory przestana korzystać ci od bliżej niekreślonego koloru.

Problem w tym, że za ,,tęczowymi" stoi ktoś w bardzo określonym kolorze.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

88. Data: 2020-06-21 23:21:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <L...@j...cb> wrote:

> Zmiana nazwy Holandii może ma znaczenie wobec jej przeszłości
> kolonialnej - po prostu zbyt wielu ludziom na świecie nazwa Holandia źle
> się kojarzy i dlatego ją zmienili

Ależ oni ją PRZYWRÓCILI, a nie ,,zmienili". PRZYWRÓCILI historyczną nazwę, a
to ona właśnie się powinna ,,źle kojarzyć".

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Holenderskie_imperiu
m_kolonialne

Tylko, że dziś ludzie nie znają kolonialnej historii Niderlandów, więc ta
nazwa nie kojarzy im się ,,źle". I na tej ignorancji Holendrzy obecnie robią
wizerunkowy interes...

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

89. Data: 2020-06-22 00:07:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2020 o 23:41, Izaura pisze:

> Ewa... nie przesadzaj... to mozna strescic jednym zdaniem... to
> neomarksistowska nowomowa jest...!
>
> https://www.historiasztuki.com.pl/strony/021-10-00-A
NTYKULTURA-MARSZ.html

> //tzw. 'marsz przez instytucje', to wlasnie marsz przez pojecia.

Mówisz, że można streścić jednym zdaniem, po czym wklejasz link do
elaboratu?

Daj spokój, zmiana znaczeń nie tylko w marksizmie się dokonuje. Zjawisko
występuje zawsze, niezależnie od ustroju. A akurat "tęcza" nabrała
negatywnego wydźwięku pod wpływem działań skrajnie prawicowych. Podobnie
dzieje się z "patriotyzmem", który powoli zaczyna się kojarzyć z
odpustowymi orzełkami i kotwicami na t-shirtach, niczym głębszym.

Ewa

90. Data: 2020-06-22 00:10:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2020 o 19:35, Trybun pisze:

> Tak można dyskredytować nawet samego Boga, To że ktoś dorysował Mu
> rogi ma być zaraz powodem zakazu używania takiego miana?

No nie, niektórzy przecież podobno takiemu służą.  ;)

Ewa

Jak rozmawiac z gazebo i kviatovom...
Państwa faszystowskie
Czarna strona Księżyca.