Czas na faworki

1. Data: 2006-12-28 21:19:06

Temat: Czas na faworki
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku robie faworki jak zwykle, ale nastawilam w sloiku cukier
puder ze skorka pomaranczowa, i pachnie pieknie. Ten wlasnie uzyje do
faworkow. A wy robicie jakies warianty, czy tradycyjne faworki i roze
karnawalowe? Zastanawialam sie nad innym ksztaltem, moze pasy bez
przewijania, ale naciete wzdluz jednego brzegu, jak palce. Jakies
pomysly na niecodzienne faworki?
MB

2. Data: 2006-12-28 22:05:05

Temat: Re: Czas na faworki
Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <i...@b...com> napisał(a):

> [...]
> karnawalowe? Zastanawialam sie nad innym ksztaltem, moze pasy bez
> przewijania, ale naciete wzdluz jednego brzegu, jak palce. Jakies

20 dkg mąki
3 żółtka
3-4 łyżki kwaśnej śmietany
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50 ml spirytusu

składniki zagnieść i ciasto dobrze wybić długo bijąc tłuczkiem - zagniatając
doń jak najwięcej powietrza.
Wałkować cienko, bardzo cienko: 1-2 milimetry; krajać radełkiem i wywijać i
smażyć na ceresie lecz skąd ceres dziś :-(
Układać od razu na docelowych półmiskach i posypywać cukrem pudrem.

Z tej porcji wychodzi ok. 80 szt.
Przepis ten ma w mojej rodzinie długoletnią tradycję. Kluczowe elementy sukcesu:
- długie ubijanie, wyrabianie ciasta,
- cienkie wałkowanie.

W sobotę będę robić. Jak zawsze podwójną ilość.

pozdr. turecky

3. Data: 2006-12-28 22:32:04

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

turecky napisał(a):
> 20 dkg mąki
> 3 żółtka
> 3-4 łyżki kwaśnej śmietany
> 1 łyżeczka proszku do pieczenia
> 50 ml spirytusu
Dokładnie tak :-)
> W sobotę będę robić. Jak zawsze podwójną ilość.
Ja robię zawsze ok. 300 szt, ponieważ moja rodzina się bardzo
"przypina" do moich faworków i "żywi się" tylko nimi, póki się nie
skończą, a musi przecież coś zostać na Sylwestra.
Dodatkowo chcę upiec ciasto "Niebo" - jeszcze go nie piekłam, więc
jest okazja.

4. Data: 2006-12-28 23:47:24

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):

Mam pytanie, bo też planuje zrobić czy zamiast sirytusu może być
inny markowy alkohol lub bez?

Janusz

5. Data: 2006-12-28 23:51:35

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-12-29 00:47:24 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *anatol* skreślił te oto słowa:

> ikselka napisał(a):
>
> Mam pytanie, bo też planuje zrobić czy zamiast sirytusu może być
> inny markowy alkohol lub bez?

Moze byc wodka, albo rum. To chyba najczesciej spotykane zamienniki.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

6. Data: 2006-12-29 01:14:31

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

turecky wrote:

> Przepis ten ma w mojej rodzinie długoletnią tradycję.

Ja swoj wlasny tradycyjny przepis tez mam, bez alkoholu, bez zadnego
wybijania, po prostu zwykle wyrabianie ciasta, a tak samo kruche i z
bablami wychodza, ale mnie chodzilo o cos wlasnie nie tradycyjnego, lub
jakis pomysl na lekkie odejscie od tradycji.
MB

7. Data: 2006-12-29 01:21:42

Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Magdalena Bassett
Thu, 28 Dec 2006 17:14:31 -0800 napisałeś:

[...]
> jakis pomysl na lekkie odejscie od tradycji.

w tym roku wcale nie rób!
hm... drastyczne odejscie od tradycji...?
;-)
Marek
Im więcej ludzi spotykam, tym bardziej lubię swojego psa.

8. Data: 2006-12-29 07:13:22

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Dec 2006 15:47:24 -0800, anatol napisał(a):

> Mam pytanie, bo też planuje zrobić czy zamiast sirytusu może być
> inny markowy alkohol lub bez?

Zazwyczaj zamiennikiem bezalkoholowym jest ocet. Rolą octu lub alkoholu
jest przyśpieszenie ścięcia się jaj i tym samym mniejsze wchłanianie
tłuszczu.

9. Data: 2006-12-29 12:29:11

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2006-12-29 15:34:33

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

jureq napisał(a):

> Zazwyczaj zamiennikiem bezalkoholowym jest ocet. Rolą octu lub alkoholu
> jest przyśpieszenie ścięcia się jaj i tym samym mniejsze wchłanianie
> tłuszczu.

Dzięki, spróbuję w ten sposób.

Janusz

Mrożenie placków ziemniaczanych
Odgrzewanie ryby
DO P.P. KACZYŃSKICH
3 urządzenia w jednym - maszynka do mięsa , sokowirówka , mikser
Pasta curry