Czerwona kapusta

1. Data: 2002-09-10 09:04:56

Temat: Czerwona kapusta
Od: "Halszka " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czerwona kapusta to też jedno z warzyw zalecanych przy diecie odchudzajacej.
Chyba kiedys , raz , dawno temu jadłam na prawdę dobrą surówkę z cz.kapusty.
Próbowałam róznych przepisów, ale zwykle było to nijakie i nie pojawiał się
pokusa, by to powtórzyć.
Co więc zrobić zniej smacznego?
Halszka

1. Data: 2002-09-10 09:14:53

Temat: Re: Czerwona kapusta
Od: "misiorek :o\)" <m...@a...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halszka " <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
cz.kapusty.
> Próbowałam róznych przepisów, ale zwykle było to nijakie i nie pojawiał

Sprobuj zrobic duszona kapuste z miodem. Nie wiem czy to takie odchudzajace,
ale na pewno pyszne.

mala glowka czerwonej kapusty
jablko
cebula
2 lyzki miodu
2 lyzki octu winnego
lyzka oleju
troche wody
pieprz
sol
gozdziki

Pierwsze trzy zetrzec na tarce, wrzucic na podgrzany olej, lekko podsmazyc,
dolac wody (na oko) i podusic az zmiekna, wrzucic przyprawy, potryzmac
jeszcze chwile na malym ogniu, zeby sie przegryzlo. Jest rownie smaczne na
cieplo jak i na zimno.

pozdrawiam
misiorek :o)

1. Data: 2002-09-10 09:17:30

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Halszka wrote:

> [...]
> Próbowałam róznych przepisów, ale zwykle było to nijakie i nie pojawiał się

Bardzo lubię surówkę z czerwonej kapusty.....prosta i smaczna
kapustę zetrzeć na na tarce (na drobnych oczkach) i przelać wrzątkiem,
troszkę posolić+pieprz, dodać majonez
wszystko wymieszać i...konsumować:)

Mich'ata

1. Data: 2002-09-10 09:54:58

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Halszka <h...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:alkcjo$q5$...@n...gazeta.pl...
> [...]
cz.kapusty.
> Próbowałam róznych przepisów, ale zwykle było to nijakie i nie pojawiał

ja bardzo lubię surówkę z gotowanej czerwonej kapusty z rodzynkami, pasuje
świetnie do pieczomnych mięs z ziemniakami.
tu przepis:
mała czerwona kapustka
6-8 suszonych śliwek
spora garść rodzynek
sól, pieprz
2 goździki
olej
cytryna
Zdaje się, że ta potrawa jest rodem z Kaszub.

Kapustę pokroić na ćwiartki, a potem w średniej grubości paski. Wrzucić do
rondelka i wlać tyle wody, żeby było równo z kapustą. Przykryć i podgotować.
Nastepnie wrzucić goździki, posolić, dodać pół kostki rosołowej knora (albo
ciutkę więcej do smaku) i ugotować prawie na miękko. Teraz wrzucić rodzynki
i śliwki przekrojone na cztery, sporo popieprzyć - kapusta nie może być
mdła, i dogotować. Na koniec dosolić, wcisnąć sok z połówki cytryny i wlać
dwie łyżki oleju.
Odsączyć z nadmiaru wody i podawać na ciepło do mięs i ziemniaków.

wkn

1. Data: 2002-09-10 10:11:00

Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cz.kapusty.
> Próbowałam róznych przepisów, ale zwykle było to nijakie i nie pojawiał

Uwielbiam surowke z czerwonej kapusty z jablkami i cebula. Najchetniej
pozeram ja do mies z sosem. Czerwona kapuste drobno szatkuje, lekko
(!)obgotowuje w solonej wodzie - musi troche zmieknac, ale nie moze byc
miekka i ciapowata. Do wystudzonej kapusty wciskam sok z cytryny (lub ocet
owocowy) - wtedy kapusta nabiera pieknego zywego koloru i wyraznego smaku.
Zakwaszenie kapusty jest moim zdaniem najwazniejsza czynnoscia:-)
Potem dodaje pokrojone w drobna kostke twarde jablko i cebule. Mozna dodac
jeszcze troche oliwy. I przyprawic do smaku czym sie lubi, ale raczej nie
przesadzic z przyprawami.

Smacznego!
Marta

1. Data: 2002-09-10 13:01:25

Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jeszcze troche oliwy. I przyprawic do smaku czym sie lubi, ale raczej nie

Ja robię bardzo podobnie-jest to mój wyniesiony z domu, tradycyjny przepis
na surowke z modrej kapusty. Je sie ja zawsze na cieplo do rolad i klusek
slaskich.
W stosunku do przedstawionego przez Marte przepisu sa jednak pewne
"modyfikacje".
Kapuste obgotowuje w osolonej wodzie z lisciem laurowym, piprzem nie
mielonym i zielem ang. Daje to specyficzny super smak. Po obgotowaniu
odcedzam.
Zamiast soku z cytryny lub octu dodaje kwasek cytrynowy. Kapusta musi byc
sucha-bez soku, wody. Dodaje rowniez oliwe z oliwek lub ew. dobry olej.
Jablko i cebule jak pisala Marta.
To wszystko wymieszac, dodac ew. szczypte cukru do smaku. Gotowa dopiero na
drugi dzien gdyz musi sie przegryzc i nabrac jednolitego koloru. Najlepsza
po kilkukrotnym podgrzaniu.

A sedno smaku tkwi we wlasciwym doprawienu sola, kwaskiem, pieprzem i
cukrem. Tu musza zaistniec wlasciwe proporcje, ktorych nie da sie opisac.
Musimy uzyskac smak lekko winny.

Pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-09-10 17:32:06

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> troszkę posolić+pieprz, dodać majonez

widac, ze Mich'ata nalezy do szczesliwych, co nie musza sie odchudzac.
majonez to bomba kaloryczna - nawet 1 lyzka.

1. Data: 2002-09-10 17:32:57

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

kapucha + troche oliwy i octu + sol i pieprz - uwielbiam

1. Data: 2002-09-11 12:28:40

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rena wrote:

> widac, ze Mich'ata nalezy do szczesliwych, co nie musza sie odchudzac.
> majonez to bomba kaloryczna - nawet 1 lyzka.

Czasami muszą:) Gdy przedobrzą ze słodyczami .
Ale tego majonezu nie daje się duzo...tylko tyle by kapucha się połączyła
i by miała odpowiedni smak:)
Nie wiem czy można go czymś innym zastąpić.....

Mich'ata

1. Data: 2002-09-27 05:42:07

Od: "jolka" <j...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> widac, ze Mich'ata nalezy do szczesliwych, co nie musza sie odchudzac.
> majonez to bomba kaloryczna - nawet 1 lyzka.

Ostatnie badania mówią, że kalorie aż tak bardzo nie wpływają na tuszę, więć
myślę, że spoko mozna dodac do surówki

Pozdrawiam Jolka

A seler naciowy ?
Co z cykorii?