Czujniki ruchu - oświetlenie w inteligętnym domu

1. Data: 2009-06-24 21:27:59

Temat: Czujniki ruchu - oświetlenie w inteligętnym domu
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś z Was ma zainstalowaną instalację w domu, która zarządza
oświetleniem w pomieszczeniach np. wchodzę do łazienki, piwnicy, pokoju
i światło się zapala samo (oczywiście mogę je pobudzić samodzielnie
przyciskiem) a gdy wyjdę to nie dalej niż za x min samo się wyłączy
(zgodnie z oprogramowaniem).

Co jeśli ktoś po prostu leży sobie czy siedzi, nie rusza się - czy wtedy
światło zgaśnie?

Jak to działa?

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

2. Data: 2009-06-24 23:47:50

Od: Chris <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-06-24 23:27, Grzegorz Brycki pisze:

> [...]
> (zgodnie z oprogramowaniem).
>
> Co jeśli ktoś po prostu leży sobie czy siedzi, nie rusza się - czy wtedy

Mam takie u rodziców na korytarzach i działa to na zasadzie ruchu. jak
się nie ruszysz to zgaśnie chyba że masz psa albo kota :) u rodziców
pies odpala oświetlenie jak tylko wejdzie w strefę czujnika :)

3. Data: 2009-06-25 13:06:05

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chris pisze:

> Mam takie u rodziców na korytarzach i działa to na zasadzie ruchu. jak
> się nie ruszysz to zgaśnie chyba że masz psa albo kota :) u rodziców
> pies odpala oświetlenie jak tylko wejdzie w strefę czujnika :)

Hm no to w takim razie jest coś takiego jak "czujnik obecności?" ;-))

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

4. Data: 2009-06-25 14:10:03

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Brycki pisze:

> Hm no to w takim razie jest coś takiego jak "czujnik obecności?" ;-))

Czujnik ciepła :P Który wykryje nagłą zmianę temperatury, albo coś do
podczerwieni, z bardziej skomplikowanych, czujnik wykrywający różnicę w
gazach, albo czujniki nacisku. Możliwości jest dużo, lecz większość
kosztuje.

5. Data: 2009-06-25 19:31:55

Od: "Ro" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

i po co kombinować ... zwykła czujka PIR z przekaźnikiem
bardziej toporna ... 30,00 obciążąlność kilkaset W
miniaturowa z zewnętrznym układem optycznym do zabudowy ponad 100 ... było
na grupie

ustawiany próg czułości żeby słońce i koty nie włączały i time do
wygaśnięcia, zmyślny elektryk wie że jak się zdejmie napięcie to poprzez
reset układu spowoduje się zainicjowanie pierwszego procesu
czyli stycznik ma być ZAWSZE w pozycji włączony a włączenie światła uzyskamy
przez chwilowe wyłączenie obwodu zasilania

proste tanie i skuteczne

z droższych rozwiązań to czujka z centralki alarmowej któa realizuje fukkcje
wykonawcze ale to są rozwiązania systemowy idące w K pln

ale widziałem patentową lampe klatkową gdzie centralnie zamontowana jest
czujka 360st ... troche drogawa była bo to jakieś nikle i kryształy ale
napewno jest coś w oszczędniejszym wykonaniu bo w nowych blokach się to
stosuje zamiast automatów schodowych

Pozdro
4all

6. Data: 2009-06-26 06:41:51

Temat: Re: Czujniki ruchu - o
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Ro pisze:
> i po co kombinować ... zwykła czujka PIR z przekaźnikiem
> bardziej toporna ... 30,00 obciążąlność kilkaset W
> miniaturowa z zewnętrznym układem optycznym do zabudowy ponad 100 ... było
> na grupie

Kolego, ale ta czujka PIR nie wykrywa osoby która np siedzi i się nie rusza.

Ps. Proszę, tnij cytaty, oraz odpisuj pod postem:

7. Data: 2009-06-26 11:00:10

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jun 25, 3:06 pm, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

> Hm no to w takim razie jest coś takiego jak "czujnik obecności?" ;-))

Jest. Połączenie czujnika ruchu i licznika przejść. Co prawda da się
oszukać ale nie tak łatwo jak sam czujnik ruchu.
Oczywiście całością steruje komputer, ale zwykły pecet (byle
działający 24h) obsłuzy kilkaset pomieszczeń.

--
ZZ@private

8. Data: 2009-07-04 15:31:31

Od: "Ro" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jak się użyje aktywnej to działa wyśmienicie
tak mam zrobione w ustronnym miejscu :)

pasywna faktycznie denerwowała :/

chociaż jak pod LED jest to podłaczone to ustawić większy time out ... dla
niewprawnego użytkownika bezpieczniejsze bo nie jest prosto przełożyć
wnętrze czujki a i sygnały wzwalające nie są takie same (prądowe lub
napięciowe)
różnica tych paru minut nie zaważy na rachunku a będzie wygodna ... dla
żarowego czy halogenowego to faktycznie niekoniecznie ekonomiczne by wyszło

można jeszcze kombinować jakieś kontaktrony ale to już nieco inwazyjne i
gdzies te kable trzeba pochować

tak sobie jeszcze pomyślałem ... a coś takiego jak w spłuczkach
bezdotykowych
jest tam emiter jak w bateriach zbliżeniowych ... i odbiornik, jak się
zejdzie czy wyjdzie ew opuści klape to zadziała mechanizm spusstowy
tanie to to nie jest ... widziałem to w wykonaniu Geberit'a w Merlinie
Leroy'u
spotyka się w toaletach publicznych (markety/stacje beznynowe, hotele) gdzie
wymagane są odpowiednie warunki higieniczne

Ro

9. Data: 2009-07-05 14:46:04

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ pisze:

> [...]
> Oczywiście całością steruje komputer, ale zwykły pecet (byle
> działający 24h) obsłuzy kilkaset pomieszczeń.

Noo to wygląda już sensownie. Czy są gotowe takie rozwiązanie,
oczywiście nie idące w grupe K zł?

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

10. Data: 2009-07-06 09:07:31

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 July, 16:46, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

> Noo to wygląda już sensownie. Czy są gotowe takie rozwiązanie,
> oczywiście nie idące w grupe K zł?

Hmmm, ta inteligĘcja to jednak kosztuje. Samo utrzymanie serwera to K
zł rocznie (prąd+konserwacja), a inwestycja też jest liczona w K.
Pecet działający 24/7 to jednak kosztuje troszkę więcej niż używane XT
z allegro. Używanie go tylko do tego jest dosyć ekskluzywnym użyciem.
Jak połączysz to z zarządzaniem obiegiem wody, alarmem, roletami,
nawodnieniem ogrodu to będzie na pewno uzasadnione ekonomicznie. Jest
grupie człowiek, które takie instalacje zestawia, bo to zawsze będzie
projekt indywidualny.

--
ZZ@private

do lozka: stelaz elastyczny czy statyczny?
Mokra ściana
smród z pralki
Narzedzia na dzialke
lodówka bosch czy elektrolux ?