Czy ktos zna przepis na majonez?

1. Data: 2002-08-08 11:13:19

Temat: Czy ktos zna przepis na majonez?
Od: Edik <e...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie, czy ktos sie orientuje, jak samemu zrobic majonez? Gdzie moge
znalezc info o tym?
Pozdrawiam
Edik

1. Data: 2002-08-08 11:17:37

Temat: Re: Czy ktos zna przepis na majonez?
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Edik" <e...@c...com.pl> wrote in message
> Wlasnie, czy ktos sie orientuje, jak samemu zrobic majonez? Gdzie moge
> znalezc info o tym?

Ja robie specjalnym mikserem stojacym a przepis jest:
-250 ml oleju slonecznikowego
- 1 jajko
- lyzeczka musztardy
- odrobina octu winnego
- szczypta soli
- szczypta pieprzu

Wychodzi pyszne, ale trwalosc mala ;-))))

Magda

1. Data: 2002-08-08 11:50:23

Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - szczypta soli
> - szczypta pieprzu
>
> Wychodzi pyszne, ale trwalosc mala ;-))))

Ja prawie tak samo ale trochę inaczej poniewaz:
1 jajko na pol litra oleju
bez musztardy
lyzeczka octu

a jak zrobic - przede wszystkim skladniki musza miec jednakowa temperature,
do miksera pakujesz jajo, ocet sol i pieprz i teraz odpalasz mikser i powoli
dolewasz olej........ efekt gwarantowanny aaaaa jeszcze jedno jak Ci sie nie
uda to sie nie stresuj - mozesz nieubity olej z jajem wykorzystacdo kolejnej
proby ;-) Po prostu wtedy wbijasz jajo i powolutku wlewasz "nieudana"
miksture.

Zyczac powodzenia i smacznego
Pozdrawiam wszystkich
Chmiell

1. Data: 2002-08-08 22:04:53

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chmiell wrote:
> [...]
> proby ;-) Po prostu wtedy wbijasz jajo i powolutku wlewasz "nieudana"

ano wlasnie, moze sie nie udac bez musztardy. a z musztarda sie uda na
pewno bo musztarda jest emulgatorem.
tak samo oliwa i ocet w towarzystwie musztardy lacza sie bez problemow - ta
wlasnosc przydaje sie np. przy robieniu vinegretu, zwl. gdy podajemy go na
stol a nie polewamy odrazu surowke :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-08-09 10:16:24

Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ta
> wlasnosc przydaje sie np. przy robieniu vinegretu, zwl. gdy podajemy go na

a mi sie udaje za kazdym razem bez "emulgatora" w postaci musztardy ;-)) tak
mam "czysty" majonez z którym można robić to na co masz tylko ochote.....

Pozdrawiam
Chmiell

1. Data: 2002-08-09 10:26:39

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chmiell" <n...@i...pl> wrote in message
> [...]
tak
> mam "czysty" majonez z którym można robić to na co masz tylko ochote.....

Ja dodaje musztardy i taki podalam przepis, bo jest smaczniejszy. Samej
musztardy po prostu nei znosze ;-)

Magda

1. Data: 2002-08-09 13:21:27

Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja dodaje musztardy i taki podalam przepis, bo jest smaczniejszy. Samej
> musztardy po prostu nei znosze ;-)
>
> Magda

Ja za sama tez nie przepadam ;-), ale jako dodatek.... czemu nie

Wekendowe pozdrowienia
Chmiell

1. Data: 2002-08-09 13:25:46

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja za sama tez nie przepadam ;-), ale jako dodatek.... czemu nie
No moze jest jedna potrawa.. Smazone sledzie z koperkiem.. Sledzie zupelnie
nei smakuja jak sledzie i sa wlasnie od srodka wysmarowane musztarda.. Tez
jej wtedy nie czuc ;-)))

Magda

1. Data: 2002-08-09 14:17:02

Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No moze jest jedna potrawa.. Smazone sledzie z koperkiem.. Sledzie
zupelnie
> nei smakuja jak sledzie i sa wlasnie od srodka wysmarowane musztarda.. Tez
> jej wtedy nie czuc ;-)))

Brzmi smakowicie.....

1. Data: 2002-08-09 16:23:48

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chmiell wrote:

> Ja za sama tez nie przepadam ;-), ale jako dodatek.... czemu nie

ja samej musztardy tez nie jem, chyba nikt tak nie je. w koncu to dodatek!
:)
ale musztarde jako taka uwielbiam! zwl. lagodna. a kiedys tez nie
przepadalam....

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl