Czy to cisnienie?

1. Data: 2005-03-10 08:46:58

Temat: Czy to cisnienie?
Od: "parrot" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam 37 lat. Od zawsze mam silne bole glowy przy spadkach cisnienia. To
norma. Pomagaja tabletki z kofeina i da sie z tym zyc. Pisze o tym, bo moze
ma to jakis zwiazek z niepokojacymi objawami, ktore szczegolnie wczoraj daly
mi do myslenia.

Od kilku lat (ok. trzech chyba) przezywam sensacje u fryzjera. Wiem, ze to
smieszne, ale przy myciu glowy, koloryzacji, nakladaniu odzywek itp., czyli
zawsze wtedy, gdy glowe musze miec dluzej odchylona do tylu robi mi sie
slabo i niedobrze. Kiedys o malo nie zemdlala, zrobilam sie blada jak sciana
i dlugo dochodzilam do siebie.

Wczoraj bylam po raz pierwszy od stu lat u kosmetyczki. Juz po kilku
minutach lezenia na wznak (lezanka nie byla calkiem plaska, ale prawie)
zaczal sie koszmar. Znow zrobilo mi sie slabo i pojawily sie mdlosci.
Kosmetyczka mogla opuszczac lezanke tylko na kilka chwil i znow ustawiac
mnie w pozycji siedzacej, bo coraz gorzej sie czulam.

Po powrocie do pozycji siedzacej nastepowala prawie natychmiastowa poprawa.

Mam problemy z rannym wstawaniem, czesto morzy mnie sen nie do opanowania
wczesnym wieczorem. Bywaly okresy, ze padalam na pysk w samo poludnie i
zasypialam w pracy.

Lekarze mierza mi cisnienie i zawsze jest ok (twierdza, ze typowo damskie -
cokolwiek to znaczy). Zastanawiam sie, czy nie powinni mi zmierzyc cisnienia
po kilku minutach lezenia na wznak, ale nie bede im tego proponowac, bo
zawsze, gdy kiepsko sie czuje, oni mierza cisnienie, ktore jest w normie, a
potem patrza na mnie jak na symulantke :(

Na co zwrocic uwage lekarza podczas wizyty? Moze wczesniej zrobic jakies
badania?

A moze po prostu trzeba nauczyc sie z tym zyc?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
parrot

2. Data: 2005-03-10 12:57:06

Temat: Re: Czy to cisnienie?
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

423008f0$0$3209$f...@m...aster.pl,
parrot <p...@p...onet.pl>:

> Lekarze mierza mi cisnienie i zawsze jest ok

Zmierz sobie cisnienie w warunkach domowych, ew. u znajomych. U lekarza u
wiekszosci ludzi jest wyzsze, czasem znacznie wyzsze.

--
Robert

3. Data: 2005-03-10 17:43:33

Od: "yba" <y...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "parrot" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
czyli
> zawsze wtedy, gdy glowe musze miec dluzej odchylona do tylu robi mi sie

To mogą być objawy niewydolności tętnic kręgowych.
Yba

4. Data: 2005-03-10 20:55:01

Od: Sealet <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pierwsze co mi przychodzi do głowy po przeczytaniu posta - może to być
zwyrodnienie kręgów szyjnych; być może przy odchylaniu głowy do tyłu
powstaj ucisk przez kręgi na tętnice kręgowe, które mają swój udział w
unaczynieniu mózgu...stąd byłyby te zasłabnięcia i nagła poprawa po
zmianie pozycji ;) Sugeruję RTG kręgosłupa szyjnego.

Sealet

5. Data: 2005-03-13 16:52:18

Od: "Jacek Tusuński" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

yba <y...@N...pl> napisał(a):

> Użytkownik "parrot" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> czyli
>
> To mogą być objawy niewydolności tętnic kręgowych.
> Yba

Albo ucisk tetnic kręgowych ,coś o tym słyszałem
może to byc też zwężenia tetnicy aorty , sprawy miażdrzycowe ,
albo sprawy alergiczne uczulenie na coś co jest u kosmetyczki

proszę zrobić coś takiego taką pozycje w domnu

6. Data: 2005-03-14 06:58:51

Od: "parrot" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Tusuński" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:d11r42$76l$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> albo sprawy alergiczne uczulenie na coś co jest u kosmetyczki
>
> proszę zrobić coś takiego taką pozycje w domnu

Uczulenie raczej odpada, bo to sie dzieje zaraz po przyjeciu takiej pozycji,
przed zabiegiem (czy to u fryzjera, czy u kosmetyczki) lub np. w trakcie
mycia glowy, a na szampon raczej nie jestem uczulona.

Pociwcze w domu i chyba czas do lekarza. Tylko ktorego? Chirurga, ortopedy,
kardiologa? Najpierw na pewno RTG, dobrze mysle?

Pozdrawiam
parrot

Ciśnienie - pytanie
Kreatyna