Kreatyna

1. Data: 2005-03-09 21:48:37

Temat: Kreatyna
Od: "Unknown" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy stosowanie kreatyny jest zupełnie bezpieczne? Czy są jakieś
przeciwwskazania?

2. Data: 2005-03-09 21:57:51

Temat: Re: Kreatyna
Od: "ppp" <o...@o...plfewfewfewfwf> szukaj wiadomości tego autora

> Czy stosowanie kreatyny jest zupełnie bezpieczne? Czy są jakieś
> przeciwwskazania?

nie jest zupelnie bezpieczne. Przy _dlugotrwalym_ stosowaniu moze
doprowadzic do
komplikacji w narzadzach rodnych (wlacznie z bezplodnoscia). Przerabialem
temat
2 lata temu po konsultacjach z profesorami akademii medycznej oraz
instruktorami AWF.

Ogolnie jednak jest to jednak relatywnie najbezpieczniejszy suplement....
skutki uboczne moga wystapic, ale moge tez nie.... po latach - dzialasz na
wlasna odpowidzialnosc

pozdr

3. Data: 2005-03-12 16:29:17

Od: "Unknown" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Ogolnie jednak jest to jednak relatywnie najbezpieczniejszy suplement....
> skutki uboczne moga wystapic, ale moge tez nie.... po latach - dzialasz na
> wlasna odpowidzialnosc

Zależy mi bardzo na przybraniu kilku kg masy mięśniowej (mam 180 cm i 69
kg), a ponieważ jestem hardgainerem jest to w moim przypadku wyjątkowo
trudne. Nie chcę tego jednak robić kosztem zdrowia więc kreatynę sobie
raczej odpuszczę.
Na siłownię chodzę regularnie 2x2 czyli 4 razy w tygodniu i stosuję odp.
plan treningowy na masę. Staram się stosować dietę, ale nie zasze mogę
odżywiać się tym czym powinienem w takich ilościach jakich powinienem i
częstotliwościach. Musiałbym znaczną część dnia poświęcać na przygotowywanie
dużej ilości wykwintnych potraw pomijając już liczenie kalorii a na to nie
mogę sobie pozwolić.
Potrzebuję więc czegoś czym mógłbym uzupełnić braki w diecie. Bezpośrednio
po treningu piję Carbo Olimp'u (węglowodany). Mam nadzieję, że Carbo
przynajmniej jest w pełni bezpieczne... ?
Myślałem też o Mass Gainer 13% białka, ale w składie niestety ma kreatynę
(skład: kreatyna, glutamina, tauryna, arginina). Chyba, że to jest mniej
szkodliwe od zwykłej kreatyny...

Na pewnym forum poświęconym kulturystyce przeczytałem opinię, która mnie
trochę zdziwiła. Zamieszczam ją poniżej. A co Pan o niej sądzi?

"Dlaczego tak a nie inaczej,przeciez slyszalem ze nalezy jesc 3-4g bialka bo
bialko buduje miesnie --> to mit ,bialko powoduje przyspieszenie metabolizmu
i jest najmocniej termogene ze wszystkich makro skladnikow(dobrze sie na nim
chudnie ) a nadmiar bialka w organizmie jest wydalany przy okazji obciaza
watrobe i nerki ,co moze prowadzic do anemi ,a po zaty ilosci powyzej 2,5g
na kg wagi stanowia zrodlo energi nie trzeba dodawac ze nie ekonomicznej"

4. Data: 2005-03-12 20:48:21

Od: "Unknown" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie jest zupelnie bezpieczne. Przy _dlugotrwalym_ stosowaniu moze
> doprowadzic do
> komplikacji w narzadzach rodnych (wlacznie z bezplodnoscia).
(...)

Mógłbyś mi przesłać wyniki badań czy cokolwiek innego co by potwierdzało tą
tezę?

5. Data: 2005-03-12 21:28:03

Od: "jerry" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przygotowywanie
> dużej ilości wykwintnych potraw pomijając już liczenie kalorii a na to nie

Witam, może się wtrące. Jeśli masz zamiar osiągnąć zamierzony cel to
powinieneś jednak zwrócić uwagę na dietę. Przygotowanie posiłków nie musi
wcale zabierać dużo czasu. Ugotowanie ciemnego ryżu nie zabiera dużo czasu,
zawsze go można zmieszać z jogutrem. Biorąc ze sobą do pracy/szkoły porcję
ryżu w każdej chwili można przygotować porządny zastrzyk energii.

> Potrzebuję więc czegoś czym mógłbym uzupełnić braki w diecie. Bezpośrednio
> po treningu piję Carbo Olimp'u (węglowodany). Mam nadzieję, że Carbo
> przynajmniej jest w pełni bezpieczne... ?

Odżywki są bezpieczne, nie mają jednak uzupełniać braków w diecie tylko
uzupełniać prawidłowo skomponowaną dietę. Należy o tym pamiętać. Ich
dodatkową zaletą jest szybkie wchłanianie składników co ma znaczenie właśnie
po treningu siłowym. Dla optymalnych wyników w 3 godziny po porcji
potreningowej powinno się spożyć posiłek zawierający już nieco więcej
białka.

> Myślałem też o Mass Gainer 13% białka, ale w składie niestety ma kreatynę
> (skład: kreatyna, glutamina, tauryna, arginina). Chyba, że to jest mniej
> szkodliwe od zwykłej kreatyny...

Kreatyny w 100g odżywki chyba nie ma zbyt dużo, nie wiem czy mówisz też o
Olimpie.

> [...]
> na kg wagi stanowia zrodlo energi nie trzeba dodawac ze nie ekonomicznej"

Białko jest rzeczywiście najmocniej termogenne. Podnosi ponadpodstawową
przemianę materii o 40 %, przy ok. 6 % weglowodanów. Dlatego właśnie dieta
wysokobiałkowa jest stosowana w programach redukcji wagi, ale razem z
węglowodanami i tłuszczami już takiego efektu nie ma. Te 4 g białka to
przesada, proponowałbym jednak dietę z przewagą węglowodanów. Zbyt duże
ilości białka niewiele pomogą. Czasami praktykuje się nocne wstawanie na
porcję odżywki by czas między posiłkami (kolacja - śniadanie) był krótszy.
Pozdrawiam, jerry.

6. Data: 2005-03-14 20:30:08

Od: "Unknown" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawsze go można zmieszać z jogutrem. Biorąc ze sobą do pracy/szkoły porcję
> ryżu w każdej chwili można przygotować porządny zastrzyk energii.

No racja, ale to chyba będzie trochę za mało do zbudowania masy. Z pewnego
artykułu dot. "diety na masę" wynika, że najlepiej odżywiać się 5 razy
dziennie. Poniżej przedtawiam jak wg autora tego tekstu powinna wyglądać
taka dieta w praktyce:

"Sniadanie w domu
Kefir ,platki owsiane,siemie lniane,odrobina rodzynek,orzechy
wloskie ,odrobina skruszonego sera.

Kometarz: Sniadanie nasz naiwazniejszy posilek(nie liczac po treningowego)
sklada sie z pelnego bialka ,zlozonych weglowdanow(platki) prostych
rodzynki,zdrowych tluszczy siemie i orzechy ,sniadanie nalezy spozyc nie
zwlocznie po wybudzeniu

Sniadanie 2 w szkole
Chleb razowy (pseudo) do tego szynka z piersi indyka ,jablko i banan

Kometarz :podnisosl na sie poziom insuliny i spadal glukogenu,spozywamy juz
tylko zlozone weglowdany i pelne bialko ,oraz fruktoze ktora uzupelnia nasza
watrobe w glikogen. Zlozone ww stabilizuja poziom cukru i zapewniaja nam jej
odpowiedni poziom

Obiad :
Piers z kurczak ,kasza gryczana ,warzywa zalane obficie oliwa z oliwek

Kometarz: Dostarczamy pelnego bialka, zlozonych ww oraz zdrowego tluszczu,
jestesmy syci i pelni energii, gotowi do treningu.

Zaraz po treningu
Carbo z woda

kometarz: po treningu nalezy niezwlocznie uzupelnic glikogen, carbo
znakomicie sie do tego nadaje. Pamietaj teraz zaczela sie walka z
katabolizmem po treningowym i najpierw uzupelniamy glikogen w naszych
miesniach aby nie zostaly one skonsumowane przez nasz organizm.

Do 45 minut po trening

Piers z kurczaka z bialym ryzem

kometarz: unikamy w tym posilu tluszczu (zwalnia przyswajalnosc bialka),
posilek zawiera zlozone ww o srednim ig i pelne bialko w sam raz aby
imsulina zaczela pompowac aminokwasy do naszych miesni

Kolacja:

Makrela z avocado i kasza kus kus i salatka wazywna

Na noc:
Tunczyk z oliwa z oliwek

Kometarz: katabolizm post absorpcyjny to nasz najwiekszy wrog, bialko pelne
oraz zwalniajace wchlanialnosc bialka tluszcze to najlepszy wybor aby
przypadkiem naszemu organizmowi nie wpadlo zjesc przez noc troche miesni

To tyle, pamietajmy dieta jest tylko przykladowa i ma za zadanie zobrazowac
jak wygladaja poszczegolne kroki w jej tworzeniu."

Nie sposób żebym każdego dnia mógł się podobnie odżywiać skoro w niektóre
dni spędzam większość czasu na uczelni. Dlatego utrzymanie diety stanowi dla
mnie największy problem.

> [...]
> po treningu siłowym. Dla optymalnych wyników w 3 godziny po porcji
> potreningowej powinno się spożyć posiłek zawierający już nieco więcej

Ok, dzięki za info.

> Kreatyny w 100g odżywki chyba nie ma zbyt dużo, nie wiem czy mówisz też o
> Olimpie.

Tak, mam na myśli Olimpu. Zretszą wg innych osób (zaznaczam osób zajmujących
się tematyką suplementów na co dzień od kilku lat) kretyna nie daje żadnych
efektów ubocznych w przeciwieństwie do tego co twierdzi użytkownik ppp -
pisał, że długotrwałe stosowanie może doprowadzić nawet do bezpłodności.

7. Data: 2005-03-15 10:36:46

Od: " jerry" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No racja, ale to chyba będzie trochę za mało do zbudowania masy. Z pewnego
> artykułu dot. "diety na masę" wynika, że najlepiej odżywiać się 5 razy
> dziennie.

Oczywiście, że tak. Nie pisałem tego bo to podstawa. Polecam np. książki
Raczyńskich "Dieta zwycięzców" i Celejowej "Żywienie w treningu i walce
sportowej" (jest to drugie wydanie, pierwsze miało tytuł "Rekord na
talerzu"). Podstaw jest również sporo w sieci, ale o tym wiesz. Przykład z
ryżem podałem by pokazać, że nie jest się skazanym wyłącznie na tzw.
jedzenie na mieście. Chociaż w Twoim przypadku (chcesz nabrać masy) byłby to
mniejszy problem niż u osoby, która chce starcić pare kilo. Masz dużo
większy margines błędu, zwracaj tylko uwagę na jakość posiłku. W wielu
przypadkach jest to sprawa podejścia, niektórzy nie bardzo chcą brać posiłki
z domu. Wstydzą się i takie tam sprawy, a tak naprawdę jaki może być kłopot
w zjedzeniu wcześniej przygotowanej porcji ryżu z piersią kurczaka? Porcja
gainera również jest traktowana przecież jako posiłek.

> ...........Nie sposób żebym każdego dnia mógł się podobnie odżywiać skoro
> w niektóre dni spędzam większość czasu na uczelni. Dlatego utrzymanie
diety stanowi dla
> mnie największy problem.

No, tak ale przecież nie musisz codziennie przestrzegać tego co jest w tym
przykładzie diety: oliwka z oliwek i takie tam. Może czasem posiłki będą
trochę mało urozmaicone, ale najważniejsze by dostarczały oraganizmowi tego
czego potrzebuje. Tym bardziej, że chodzisz na siłownie.

> [...]
> efektów ubocznych w przeciwieństwie do tego co twierdzi użytkownik ppp -
> pisał, że długotrwałe stosowanie może doprowadzić nawet do bezpłodności.

Przyznam, że również nie słyszałem o sprawie bezpłodności. Zwróciłbym uwagę
jednak na coś innego. Kreatyna powoduje zatrzymywanie wody w tkance
mięśniowej, pozwala zwiększyć ciężar podnoszonych ciężarów, a przez to
wzrost masy ciała. Znam jednak przypadki osób, u których po odstawieniu
kreatyny masa ciała spadła w dół. Nie do stanu wyjściowego, ale jednak
zauważalnie. Dieta to podstawa i na to proponuje zwrócić uwage:
pełnowartościowa, kaloryczna, rozłożona na 5-6 posiłków w ciągu dnia. Carbo
po treningu, gainer jako zastąpienie któregoś posiłku jest ok. Pisałem o
nocnym wstawaniu na porcję odżywki by zmniejszyć katabolizm i znam przypadki
gdzie to się sprawdzało. Obecnie są jednak odżywki o różnym czasie
wchłaniania aminokwasów, wskazane są m.in. przed snem, jak i w ciągu dnia.
Pozdr! jerry

8. Data: 2005-03-16 21:55:05

Od: "Unknown" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Porcja
> gainera również jest traktowana przecież jako posiłek.

Co do książek o żywieniu to postaram się zdobyć przynajmniej jedną z nich.
Ale mimo wszystko jedząc między ćwieczeniami/wykładami ryż i pierś z
kurczaka trochę dziwnie bym się czuł ;)

> [...]
tego
> czego potrzebuje. Tym bardziej, że chodzisz na siłownie.

Sam niestety nie jestem raczej w stanie rozpisać własnej diety. Mam za małą
wiedzę i brak doświadczenia w dziedzinie żywienia. Nie wiem jakim produktem
zastąpić inny. Moim zdaniem liczenie kalorii wszystkiego co się je, ważenie
jedzenia na wadze kuchennej i takie tam rytuały nie mają większego sensu.
Przecież każdy organim zachowuje się inaczej, w różnym tempie spala kalorie
itp.

> [...]
> gdzie to się sprawdzało. Obecnie są jednak odżywki o różnym czasie
> wchłaniania aminokwasów, wskazane są m.in. przed snem, jak i w ciągu dnia.

Mam nadzieję, że kiedyś się w tym wszystkim połapię, ale jeszcze musi pewnie
sporo czasu upłynąć :)
Ps. Jak myślisz, ile mniej więcej kg powinienem zyskać przy dobrze dobranej
diecie i odpowiednim treningu z częstotliwością 4 razy/tydzień? Stosowane
odżywki to Carbo i Gainer. Obecnie mam 180cm/69kg.

Owłosienie po ściągnięciu gipsu.
informacje o miedzi ....
Rezonans
NIMESIL-co to??