Czy wszystko jest na sprzedaż

1. Data: 2000-11-22 11:53:04

Temat: Czy wszystko jest na sprzedaż
Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wcześniejszy wątek zakończyła tymi słowy:

"....W tym programie tak naprawdę nie tylko chodzi o pieniądze, ale coś
więcej,
to egzamin ludzkiej dojrzałości, egzamin ludzkiej odwagi i odpowiedzialności
za siebie i innych w warunkach ekstremalnych. Pieniądze są znaczącym
czynnikiem motywacyjnym, fakt. Ale podobno nie wszystko jest na sprzedaż..."

Pozwolę sobie rozwinąć go w kierunku ... czy wszystko można kupić i za
ile... Chodzi o "sprzedaż" tego, co jest dla nas najwartościowsze, co
stanowi fundament naszych wartości, moralności, sumienia, honoru... Jak
widzicie w licznych programach obecnej TV nie brakuje osób skłonnych do
"prania skarpetek grupy", czy życia w skrajnych warunkach na wyspie i
"usuwania" słabych członków grupy dla 1 mln $. Skłonnych do upodlenia
siebie.

A ty za ile byłbyś gotów "upodlić" siebie, wyrzec sie tego co jest dla
ciebie najcenniejsze.... np. jeżeli jesteś wierną i kochającą żoną to za ile
byłabyś gotowa przespać się z obleśnym starym miliarderem - czy wystarczy
500 tyś $, czy 800 tyś $, może 2 miliony? Zauważ, że za tyle pieniędzy cala
twoja rodzina byłaby dożywotnio ustawiona..... Albo ty wierny
heteroseksualny mężu - czy byłbyś gotów zgodzić sie na zabawę z
homoseksualistą powiedzmy za 1 000 000 PLN... całkiem duża sumka, za jedną
noc??? Zwrócie uwage, ze takie kwoty dla 95 % polskiego spoleczeństwa są
astronomicznymi....

No więc za ile byłbyś gotów wyrzec się czegoś co dla ciebie jest
najcenniejsze.... zgodzić się na cos najpodlejszego.... Czy byłaby taka
cena? A... utrudnijmy trochę sytuację i załóżmy że masz chore dziecko i
wiesz, że tylko operacja uratuje jemu życie i spotykasz ekscentrycznego
milionera, który mówi... Ok, zoperuje dziecko, ale zrób.... to.... i to....

Wiecie myśle, że jak mielibyśmy zrobić coś dla dobra drugiego człowieka to
byłoby nam łatwiej. Łatwiej jest wytłumaczyć sobie i rozgrzeszyć siebie z
"poświęcenia" dla dobra drugiego człowieka, szczególnie kogoś kochanego,
trudniej z "upodlenia sie" dla siebie....

No i myśle, że wszystko można kupić i na każdego znajdzie sie jakaś
cena.....

Prawdziwe
Piotr. M.
--
Piotrek. M.

1. Data: 2000-11-23 15:20:34

Temat: Re: Czy wszystko jest na sprzedaż
Od: "Agape" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek. M <p...@p...com.pl> wrote in message

Ciekawy temat. Zadajesz duzo pytan.
Mysle, ze warto byloby zaczac od tego, jak w swoim imieniu odpowiedzialbys
na te pytania. Byc moze to osmieliloby innych dyskutantow

Pozdrawiam
Agape (Marcin Ł)

1. Data: 2000-11-25 17:02:12

Od: Saanale <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek. M" wrote:

> A ty za ile byłbyś gotów "upodlić" siebie, wyrzec sie tego co jest dla
> ciebie najcenniejsze....

"Wszystko jest na sprzedaz i nikt tego juz nie zmieni...
Wszystko ma swa cene, nawet jesli chcesz inaczej, bo
zawsze jest ktos kto chce zaplacic..."

Wszystko zalezy od tego jakie zajmujesz miejsce w spoleczenswie, jakie
potrzeby chcialbys zaspokoic, czyli na jakim poziomie piramidy potrzeb
rozpatrujemy problem.
Jezeli chodzi o mnie to za sume, ktora ustawilaby cala moja rodzine do
konca zycia zrobilabym prawie wszystko, za wyjatkiem:
a)morderstwa
b)krzywdy istotom slabszym ode mnie, niewinnym.
Zrobilabym prawie wszystko, pod warunkiem, ze bylaby to czynnosc
jednorazowa.
Saanale

1. Data: 2000-11-28 18:20:45

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Saanale" <s...@p...fm> wrote in message

> [...]
> rozpatrujemy problem.
> Jezeli chodzi o mnie to za sume, ktora ustawilaby cala moja rodzine do

Prawie wszystko nie jest to samo, co wszystko.

za wyjatkiem:
> a)morderstwa
> b)krzywdy istotom slabszym ode mnie, niewinnym.

Jestem pewny, ze jeszcze wiele innych rzeczy, bys nie robila dla
piniedzy.:-)

> Zrobilabym prawie wszystko, pod warunkiem, ze bylaby to czynnosc
> jednorazowa.

jakub

1. Data: 2000-12-04 18:09:41

Od: Saanale <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jacob bekker wrote:

> Jestem pewny, ze jeszcze wiele innych rzeczy, bys nie robila dla
> piniedzy.:-)

Zalezy od stawki...
Saanale

1. Data: 2000-12-05 23:17:19

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> Zalezy od stawki...

E, nie wierze.

jakub

1. Data: 2000-12-07 17:30:50

Od: Saanale <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jacob bekker wrote:

> E, nie wierze.

Gdybys mnie poznal, to bys uwierzyl:-))).

1. Data: 2000-12-08 13:00:08

Od: Maja <m...@i...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Dec 2000, Saanale wrote:

> Gdybys mnie poznal, to bys uwierzyl:-))).

Kategorycznie nie ja i moja milosc z pewnoscia nie.

pozdr
Maja

1. Data: 2000-12-08 19:42:58

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybys mnie poznal, to bys uwierzyl:-))).

Nadal nie wierze!

jakub

1. Data: 2000-12-11 20:25:41

Od: Saanale <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora